معامله قرن فلسطین را نابود و اسرائیل را احیاء می کند

اردبیل (پانا) - امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه با اشاره به رونمایی از طرح معامله قرن ترامپ گفت : این معامله فلسطین را نابود و اسرائیل را احیاء می کند.

کد مطلب: ۱۰۱۹۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
معامله قرن فلسطین را نابود و اسرائیل را احیاء می کند

آیت الله سید حسن عاملی اظهار کرد: طبق معامله قرن فلسطینی ها دارای دولتی خواهند بود که از همه جا و از همه طرف دست و پایش بسته است وحتی حق داشتن سلاح ندارد ثانیا فلسطینی ها باید اسرائیل را به عنوان دولت یهودی به رسمیت بشناسند و هرچه شهرک در کناره باختری رود اردن ساخته شده همه به اسرائیل واگذار می شود و از طرف دیگرفلسطینی هایی هم که به کشورهای دیگر پناهنده شده اند حق رجوع به فلسطین ندارند و باید وطن مادری را فراموش کنند.

او با بیان اینکه طبق این معامله تمام امکانات سرزمین فلسطین در اختیار اسرائیل قرار می گیرد گفت : نتیجه این ظلم بزرگ ترامپ به فلسطینی ها جز تشدید انتفاضه وخشونت نخواهد بود.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: در اوج درگیری آمریکا با ایران این اقدام هدیه بزرگی به ایران بود چون فلسطین غیر از ایران حامی ندارد در نتیجه خط مقاومت بشدت تقویت شد و عالم اسلام به ایران به عنوان منجی بزرگ و یک کشور کا ملاً آرمانی نگاه می کنند.

او خاطر نشان کرد : یکی از حسنات بزرگ این معامله این بود که پرده را از صورت بسیار کریه و زشت حکام عرب وحکام بسیاری از کشورهای اسلامی کنار زد و اثبات کرد که برای عزت مسلمانها یک راه بیشتر نمانده وآن خط مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد : آمریکا اگر برای منطقه صلح وآرامش می خواهد معضل فلسطین را با رأی حل کند مخصوصاً که شعار دموکراسی وآزادی آنها گوش فلک را کرده است از همین جا معلوم می شود که آنها دموکراسی را برای دموکراسی نمی خواهند بلکه برای منافع نامشروع خود می خواهند.

عاملی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سفر اخیر خود به ترکیه به دعوت علویون ترکیه گفت: در این سفر مذاکره و امضاء توافق برای چاپ چهل جلد کتاب راجع به درگاه صفویّه و اردبیل انجام شد که تمام این چهل جلد از آرشیو دولت عثمانی شامل 5200سند است.

این امر نشان دهنده تاریخ بسیار مشعشع اردبیل در دوران صفویّه است ؛ ما بناء داریم با تمام توان در معرفی تاریخ استان اردبیل و جایگاه این خطه و نقش اجداد ما در شکل گیری ایران عزیز وبزرگ وپرشکوه تلاش کنیم این مجموعه چهل جلدی ذخیره ای گرانبهاء برای اهل تحقیق مخصوصاً برای دانشجویان رشته تاریخ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار