نژادبهرام: دروازه دولاب می تواند یک قطب گردشگری پایتخت باشد

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه منطقه ۱۴ از مناطق مهم و ارزشمند تهران است اما در حوزه خدمات عمومی دچار فقر شدید درمانی، ورزشی و سبز است، گفت بازسازی دروازه دولاب با تبدیل به قطب گردشگری و رونق منطقه، یک فرصت استثنایی برای شهر تهران است.

کد مطلب: ۱۰۰۸۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نژادبهرام: دروازه دولاب می تواند یک قطب گردشگری پایتخت باشد

زهرا نژاد بهرامT عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در صد و نود و چهارمین جلسه شورا، پس از استماع گزارش دبیر شورایاری منطق 14 در تذکرهایی گفت: منطقه ۱۴ از مناطق مهم و ارزشمند تهران است اما در حوزه خدمات عمومی دچار فقر شدید درمانی، ورزشی و سبز است.

به گفته وی، عرشه امیرکبیر از ظرفیت‌های بالقوه باز و گسترده منطقه ۱۴ است که با تلاشهای مدیریت شهری توانست از قالب پاساژسازی به حوزه پلازاهای عمومی بدل شود، یک اتفاق مبارک در شهر است. لذا با تقدیر از مدیریت شهری، همراهی با متولیان بافت فرسوده، به عنوان نقطه عطفی در شورای پنجم ضروریست.

نکته دیگری که عضو هیات رئیسه شورا مطرح کرد، موضوع ریزدانگی بافت فرسوده بود که حدود ۲۵۷ هکتار در منطقه ۱۴ را به خود اختصاص داده و محله دولاب به عنوان محله هدف مصوبه ستاد بازآفرینی بر روند ارائه تسهیلات تشویقی اختصاصی و تعریف پروژه های بهسازی محیطی تاکید می‌کند.

نژادبهرام از سوی دیگر با تاکید بر جلسات کمیته زیرساخت زیرمجموعه ستاد بازآفرینی شهر تهران و تحقق تعامل موثر میان دولت و شهرداری، برگزاری این جلسات را فرصتی مناسب برای رفع موانع و گشایش معابر دانست که در این خصوص، اقدامات موثری میان اداره برق، آب و فاضلاب و... صورت گرفته است.

نژادبهرام همچنین به جایگاه باغات بزرگ مقیاس حاشیه منطقه ۱۴ اشاره کرد و افزود: به این پهنه باید به عنوان یک ظرفیت شهری فارغ از محلات به آن توجه شود.

به گفته رئیس کمیته شهرسازی شورا، متاسفانه در گذشته توافقاتی در این خصوص صورت گرفته که منجر به کاهش ظرفیت این نوع باغات بزرگ مقیاس در منطقه شده است که «ضروری است، مدیریت شهری با اتکا به توان بالقوه منطقه ۱۴، توافقات پیشین را مورد بازبینی قرار دهد تا امکان حفاظت از این ظرفیتها بیشتر شود.»

نژادبهرام در ادامه بررسی مشکلات منطقه ۱۴، با انتقاد از اشغال غیرقانونی تنها فضای سبز محله دولاب و ایجاد آلودگی صوتی در آن، ضرورت همکاری پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک، جانمایی فضایی برای محل پارک اتوبوس‌های برون شهری را از الزامات محله دولاب دانست.

مساله عدم تعیین تکلیف طرح تعریض خیابان کرمان بعد از گذشت قریب به ۳۸ سال منجر به تضییع حقوق عمومی ساکنین شده است. از سال ۱۳۶۰ اجرای طرح بازنگری خیابان کرمان، ابلاغ شده که در طول ۳۸ سال، فقط ۲۰ درصد تحقق داشته و موجب دندانه‌دار شدن بافت‌های مجاور و شده است که خود زمینه ساز بروز آسیب‌های اجتماعی است.

نژادبهرام، بازسازی دروازه دولاب را با تبدیل به قطب گردشگری و رونق منطقه، یک فرصت استثنایی برای شهر تهران دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار