نگاهی به فیلم‌های بخش نگاه نو (۱)

«آن شب»: یک داستان ایرانی در لوکیشنی آمریکا

تهران (پانا) - فیلم «آن شب» تنها فیلم بخش نگاه نوی امسال است که نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی دارد و چند بازیگر امریکایی هم در کنار بازیگران اصلی فیلم در آن ایفای نقش می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
«آن شب»: یک داستان ایرانی در لوکیشنی آمریکا

کوروش آهاری، کارگردان فیلم، فیلمساز جوانی است که اولین فیلم کارنامه‌اش را بر اساس فیلمنامه‌ای از خود و با کمک یک سرمایه‌گذار خارجی در کشور آمریکا مقابل دوربین برده و حالا در جشنواره فیلم فجر فیلم را رونمایی می‌کند.

فیلمنامه این فیلم سینمایی توسط کوروش آهاری و میلاد جرموز نوشته شده است و داستان آن در درباره یک زوج ایرانی در آمریکا است که در یک هتل محبوس شده‌اند در حالی که نیروهای بیگانه‌ای آن‌ها را وادار می‌کنند که با رازهایی که از هم پنهان کرده‌اند روبه‌رو شوند. تهیه‌کنندگی این فیلم را دو سینماگر آمریکایی یعنی ‎الکس بروتو با همراهی جفری الارد برعهده داشتند اما حالا و براساس اعلام سازمان سینمایی تنها نام محمد درمنش به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم ثبت شده است.

شهاب حسینی، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی و بازیگر خردسال لیلا گرگانیان بازیگران این فیلم هستند که در کنار بازیگران خارجی لی لی ویکی، جرج مگوایر، الستر لیتم، مایکل گرم و جیا مو نقش‌آفرینی می‌کنند.

با توجه به اینکه این فیلم علاوه‌بر تهیه‌کننده ایرانی خود، دو تهیه‌کننده آمریکایی هم دارد، معلوم نیست پروانه ساخت این اثر در ایران صادر شده است یا خیر؛ به‌خصوص که یکی از شروط پذیرش فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر، مطابق فراخوان، صدور «پروانه ساخت سینمایی» برای آن بوده است. حضور شهاب حسینی در این پروژه هم از نکات قابل توجه است. بازیگری که آخرین حضورش در جشنواره فیلم فجر به چهار سال پیش و فیلم «برادرم خسرو» اولین ساخته احسان بیگلری بازمی‌گردد و در این مدت هم فعالیت‌هایش بر حمایت از فیلمسازان فیلم‌اولی متمرکز بوده است. حضور دو فیلم اول «لابیرنت» (هزارتو) و «نبات» در جشنواره جهانی فیلم فجر سال گذشته هم در همین راستا مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار