وزیر خزانه داری آمریکا با ابراز تعجب از واکنش بازارها به سخنانش

یاد گرفته ام درباره دلار با احتیاط حرف بزنم!

تهران (پانا) - وزیر خزانه‌داری آمریکا در سخنانی به تشریح دلایل سکوت خود درباره روند معاملات ارزی و نرخ برابری دلار پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۰۸۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
یاد گرفته ام درباره دلار با احتیاط حرف بزنم!

به گزارش ایسنا از رویترز، استیون منوچین با اشاره به حساسیت بازار نسبت به سخنانش درخصوص دلار گفت که یاد گرفته است نظراتش نسبت به دلار را با احتیاط لازم بیان کند. وی که برای حضور در یک رویداد مالی به لندن سفر کرده است گفت: من از دلار باثبات حمایت می کنم؛ نمی خواهم چیز بیشتری در این باره بگویم.

دو سال پیش هنگامی که منوچین در حاشیه اجلاس مجمع جهاین اقتصاد گفته بود که از یک دلار ضعیف تر استقبال می کند، ارزش دلار در معاملات بازارهای ارز دستخوش تحولات شدیدی شد. وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به این تجربه گفت: یکی از چیزهایی که به عنوان وزیر خزانه داری یاد گرفته‌ام این است که در خصوص ابراز نظر درباره دلار خیلی محتاط باشم چرا که دو سال پیش یک جمله خیلی معمولی گفتم اما بازارها با استناد به آن رفتار دیوانه واری از خود نشان دادند.

جیم اونیل، کارشناس مسائل اقتصادی در بانک " گلدمن ساکس" گفت: انتخاب لغت " با ثبات" از طرف منوچین می تواند این پیغام را به معامله گران در سراسر جهان بدهد که انتظار بالا رفتن محسوس قیمت دلار را نداشته باشند.

وزیر خزانه داری آمریکا هم چنین با اشاره به گستردگی استفاده از دلار در سطح جهان گفت که تحریم دلاری فقط با هدف صیانت از امنیت آمریکا انجام می‌شود: شاید برخی مواقع دوستان اروپایی و متحدان ما این کار را دوست نداشته باشند اما من کاملا معتقدم که به خاطر مسائل امنیتی وظیفه اعمال تحریم ها را داریم. البته نیاز داریم تا در خصوص تاثیر بلندمدت استفاده از تحریم ها بر روی استفاده از دلار در مناسبات بین المللی نیز فکر کنیم.

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری خواستار تضعیف دلار برای افزایش رقابت پذیری محصولات آمریکایی در برابر محصولات چینی و اروپایی از طریق کاهش بیشتر نرخ بهره شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار