بحری زاده: کمک رسانی به استان سیل زده سیستان و بلوچستان بلندمدت است

تهران (پانا) - اسماعیل بحری زاده، قائم مقام معاون وزیر آموزش  وپرورش در سازمان دانش آموزی از ادامه کمک های سازمان دانش آموزی به استان سیل زده سیستان و بلوچستان خبر داد و هم اکنون گروه اعزامی از سوی اداره کل شهر تهران در حال بررسی و برآورد میزان خسارت وارد شده بر فرهنگیان شهرهای سیل زده کنارک، بنت و زرآباد است تا ادامه کمک رسانی ها هدفمندتر باشد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بحری زاده: کمک رسانی به استان سیل زده سیستان و بلوچستان بلندمدت است

قصه سیل سیستان و بلوچستان فرصتی شد برای تکرار سیل مهربانی همکلاسی های نادیده و نگارش روایتی زنده از مهربانی مردمان سرزمین پارسی. جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان، با وجود دردی که بر دل هموطنان ما گذاشت اما فرصتی بود برای آموزش مهر ورزیدن به کودکان این دیار.

اسماعیل بحری زاده، قایم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی کشور معتقد است باید به این اتفاق به عنوان یک فرصت فرهنگی نگریسته شود. موقعیتی تربیتی برای دانش آموزان تا حس مسئولیت پذیری و نوع دوستی در آنها تقویت شده و رشد کند.

بحری زاده با اشاره به برگزاری دومین برنامه سیل مهربانی همکلاسی ها می گوید: سیل مهربانی فرصتی برای اتحاد همه تشکل ها برای یک امر بزرگ است. اتحادی که برنامه سیل مهربانی را رقم زد تا مرهم آلام هموطنان آسیب دیده در سیستان و بلوچستان باشد.

او می افزاید: اتفاقی که در اوایل مهرماه در استان های سیل زده کرمانشاه، لرستان و خوزستان افتاد و امدادهای نقدی و غیرنقدی در برنامه سیل مهربانی آن زمان تجربه خوبی شد تا دوباره این تجربه کمک رسانی خوب برای سیستان و بلوچستان تکرار شود. در این برنامه ها ارگان ها و از جمله وزارت آموزش و پرورش و وزیر و معاونان و مشاوران و سازمان دانش‌آموزی و بقیه تشکل ها پای کار آمدند تا این جریان فرهنگی و تربیتی مجدد کلید بخورد. البته این کمک ها پایان کار نیست بلکه شروعی است برای رسیدگی بیشتر و بلندمدت به استان محروم سیستان و بلوچستان و تا وقتی‌که مردم این استان نیاز داشته باشند با همه توان به آنها کمک خواهیم کرد.

بحری زاده در ارتباط با نحوه کمک رسانی به استان سیستان و بلوچستان در این روزها می گوید:‌ چندروز پیش با مدیر سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان صحبت کردم و فعالیت های زیادی آغاز شده است. البته شرایط در آنجا سخت است و فقط از طریق هوایی امکان ارسال کمک وجود دارد. در گام اول نیازهای اولیه، مانند خوراک و پوشاک ارسال شد. قطعا پیامد این سیل مسایل روحی و روانی بسیار زیادی برای دانش آموزان مان همراه داشته که دوستان تشکیلاتی ما با برنامه های نشاط آوری چون فریادهای شادی در آنجا به بازیابی روحیه دانش‌آموزان کمک خواهند کرد.

در همان روزهای اول جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان وزیر آموزش وپرورش در احکام جداگانه‌ای، برای کمک به دانش‌آموزان و فرهنگیان آسیب‌دیده در حادثه سیل در استان سیستان و بلوچستان و ضرورت بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در وزارت آموزش‌ و پرورش، مصطفی عطاران را به عنوان «نماینده مقیم وزیر آموزش‌ و پرورش در مناطق آسیب‌دیده از سیل»؛ علیرضا کاظمی را به عنوان «هماهنگ‌کننده استان‌های معین» و رضا مددی را به عنوان «مسئول امور هماهنگی امدادرسانی وزارت آموزش‌ و پرورش در مناطق آسیب‌دیده» در حادثه سیل استان سیستان و بلوچستان منصوب کرد.

بلافاصله علیرضا کاظمی، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با برگزاری ویدئو کنفرانسی با حضور استان های معین شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان به مشورت و بررسی اقلام مورد نیاز این استان آسیب دیده پرداختند.

همچنین در ادامه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران جلسه فوری با حضور اعضای گروه اعزامی به شهرهای معین شهر تهران یعنی کنارک، بنت و زرآباد برگزار کرد و مدیرکل شهر تهران دستور سنجش و احصا نیازهای این سه شهر را اعلام کرد.

گروه اعزامی اداره کل شهر تهران هم اکنون در سیستان و بلوچستان حضور دارند و درحال بررسی میزان خسارت وارد شده به فرهنگیان و دانش آموزان این سه شهر هستند تا در ادامه مسیر کمک های ارسالی شهر تهران بر اساس نیازهای مادی و روانی دانش آموزان و فرهنگیان آسیب دیده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار