عضو کمیسیون بهداشت در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

آیا پزشکان قانون «الزام استفاده از کارتخوان در مطب» را اجرا می کنند

خالقی، نماینده مجلس: برخورد سازمان نظام پزشکی با پزشکانی که از دستگاه کارتخوان در مطب استفاده نکنند

تهران (پانا) - پس از تصویب قانون نصب کارتخوان در مطب پزشکان این قشر نیز مشمول پرداخت مالیات شدند به طوریکه بنابر قانون بودجه ۹۸، جامعه پزشکی ملزم به نصب پایانه‌های فروشگاهی در مطب شده‌اند اما با وجود گذشت چند ماه همچنان بیشتر پزشکان از این موضوع فرار کرده و به طریق مختلف از قانون گریزان هستند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آیا پزشکان قانون «الزام استفاده از کارتخوان در مطب» را اجرا می کنند

طبق بند «ی» تبصره شش قانون بودجه سال ۱۳۹۸ جامعه پزشکی و دام‌پزشکی نسبت به گذاشتن پایانه فروشگاهی یا همان کارتخوان بانکی از ابتدای سال ۹۸، ملزم شده بودند. طبق تفاهم‌نامه جدید سازمان نظام پزشکی با سازمان امور مالیاتی مبنی بر الزام پزشکان به نصب کارتخوان، پزشکان تا 30 بهمن‌ماه فرصت دارند که در این زمینه اقدام کنند.

بشیر خالقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره الزام پزشکان به نصب کارتخوان گفت: ابتدا زمان اجرای این قانون با توجه به نیاز به آماده کردن زیرساخت‌ها تا ابتدای مهرماه سال جاری مشخص شده بود اما با توجه به شرایطی که ایجاد شد و برخی مسایل حاشیه‌ای که به وجود آمد، این اتفاق نیفتاد و این قانون در زمان تعیین شده انجام نشد و بر این اساس سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی جلسات متعددی را برای رفع مشکلات در این زمینه برگزار کردند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در آبان ماه امسال قانون نصب پایانه فروشگاهی و سامانه «مودیان» از سوی مجلس تصویب شد و پس از آن نیز برای اجرا از سوی رئیس‌جمهوری ابلاغ شد. این قانون همه صنوف و مشاغل اعم از صنفی و غیرصنفی را دربرمی‌گیرد و تبعیض‌ها برداشته شد تا پزشکان نیز ملزم شوند دستگاه کارتخوان را نصب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد مفاد تفاهم‌نامه جدید سازمان نظام پزشکی و امور مالیاتی از سوی پزشکان اجرایی شود، گفت: طبق این تفاهم‌نامه و بیانیه اخیر سازمان نظام پزشکی، قرار شد که همراهی با قانون و اجرای این قانون در جوی آرام و به دور از هرگونه تنش انجام شود چون این اقدام برای اثبات این است که جامعه پزشکی به سمت قانون‌گرایی حرکت می‌کند و طبق مذاکراتی که انجام شد تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری فرصت داده شد تا پزشکان اقدام به نصب کارتخوان کنند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اکثریت جامعه پزشکی کارتخوان دارند، گفت: البته اکثر این کارتخوان‌ها در اداره مالیات ثبت نبوده که قرار است ثبت شوند. پزشکان باید در سامانه «مودیان» ثبت نام کنند. هدف ما اجرای کامل قانون است و عدالت اجرا شود. اگر تخلفی هم وجود داشته باشد سازمان نظام پزشکی برخوردهای لازم را انجام می‌دهد. در این زمینه سازمان نظام پزشکی باید اطلاع‌رسانی لازم را برای اقدام پزشکان انجام دهد. بنابراین اعمال قانون بر اساس جرائمی که تعیین شده انجام می‌شود.

وی درباره ورود کمیسیون بهداشت به موضوع عدم نصب کارتخوان از سوی پزشکان نیز گفت: مجلس قانون خوبی را در این زمینه تصویب کرده است و ما هم بر اجرای این قانون نظارت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار