نیوزیلند؛ آموزش کودکان درباره تغییرات آب وهوایی

تهران (پانا) - نیوزیلند برنامه درسی جدیدی را معرفی کرده که تغییرات آب وهوایی را به کودکان، آموزش می‌دهد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
نیوزیلند؛ آموزش کودکان درباره تغییرات آب وهوایی

به گزارش گاردین، برنامه درسی جدید مدارس در نیوزیلند با توجه به بحران تغییرات آب و هوایی به روزرسانی شده است تا کودکان درباره این تغییرات، مطالب جدیدی فرا گیرند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که تغییر در برنامه درسی نیوزیلند، این کشور را در صدر فهرست آموزش تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان قرار خواهد داد.

این برنامه‌ها در مدارس دولتی برای آموزش کودکان در نظر گرفته شده و اجباری نیست، اما در اختیار همه مدارس گروه سنی 11 تا 15 ساله قرار خواهد گرفت.

یکی از اهداف اصلی این طرح، کاهش اضطراب زیست‌محیطی است که کودکان در حال حاضر از آن رنج می‌برند و ممکن است که از طرف بزرگسالان پشتیبانی و راهنمایی نشوند.

صدها هزار دانش‌آموز و دانشجو در سراسر جهان از جمله نیوزیلند در سال 2019 درباره تغییرات آب وهوایی اعتصاب و کلاس‌های خود را ترک کردند.

کودکان در این طرح درک خواهند کرد، این اوضاع تهدیدی برای تمدن است که آینده را نامشخص می‌کند و هر گونه اقدام فوری در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود.

کودکان معمولا شنونده اخبار تغییرات آب و هوایی در رسانه‌های اجتماعی هستند که این اخبار بسیار ناراحت‌کننده است.

این موضوع بسیار جالب است که کشور نیوزیلند، دریافته که کودکان و نوجوانان می‌خواهند و باید بخشی از گفت و گوی جهانی تغییر اقلیم باشند.

ایتالیا امسال اولین کشوری در جهان خواهد بود که موارد درسی پایداری و بحران اقلیم را برای دانش‌آموزان اجباری می‌کنند و مطالب آن همانند دروسی مثل ریاضی و جغرافیا آموزش داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار