مینایی‌پور: استان‌ها در قالب طرح حامی مدارس سیستان و بلوچستان را یاری کنند

تهران (پانا) - مدیرکل وزارت آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده از استان‌های کشور خواست در قالب طرح حامی مدارس آسیب‌دیده سیستان و بلوچستان را شناسایی و یاری کنند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مینایی‌پور: استان‌ها در قالب طرح حامی مدارس سیستان و بلوچستان را یاری کنند

به گزارش روابط عمومی حوزه زنان آموزش و پرورش، فرحناز مینایی‌پور ظهر امروز در جلسه با مشاوران امور زنان وزارت آموزش و پرورش در استان‌های کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به تشریح و تبیین طرح‌ها و فعالیت‌های حوزه زنان پرداخت و درباره شیوه‌های مطلوب و کیفی اجرای طرح‌هایی چون گفت‌وگوی بین نسلی، حامی، مشارکت اجتماعی، حقوق شهروندی، حقوق کودک، خوب زیستن، بشری و دوره‌های توانمندسازی زنان و دختران به ویژه دروه آموزشی مطالعات زنان با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

مدیرکل وزارت آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده به موضوع سیل در سیستان و بلوچستان اشاره و پیشنهاد کرد استان‌ها در قالب اجرای طرح حامی مدارس آسیب‌دیده از سیل را شناسایی و به کمک و یاری آنان بشتابند.

او همچنین درباره دوره مطالعات زنان نیز گفت: «با توجه به برگزاری این دوره در استان و شهرستان‌های تهران و نتایج بسیار مفید حاصل از این دوره، استان‌های دیگر می‌توانند با توجه به نیاز این دوره برای زنان در آموزش و پرورش، برای اجرای آن توجه بیشتری را لحاظ کنند.»

مینایی‌پور در ادامه به موضوع سرود ویژه دختران نیز اشاره کرد و از مشاوران امور زنان در استان‌ها خواست تا در راستای پررنگ کردن اجرای این سرود در مراسم‌های مختلف مدارس دخترانه، حتما استان‌ها با ابتکارات خود به نحو شایسته و مطلوب به دنبال بهره‌گیری بیشتری از این سرود باشند.

در پایان این جلسه مشاوران استان‌ها به بیان نظرات، پیشنهادات و سوالات خود پیرامون طرح و برنامه‌های حوزه زنان پرداختند.

طرح حامی با همکاری حوزه امور بانوان آموزش و پرورش اجرا می‌شود که در آن مدارس برخوردار در زمینه‌های آموزشی و رفاهی به مدارس غیربرخوردار کمک می‌کنند. در این طرح هر دو مدرسه با امضای یک پیمان‌نامه به همکاری در زمینه‌های مختلف همچون آموزشی، کیفیت‌بخشی پرورشی و تربیتی، حمایت‌های مالی، تعاون و مشارکت‌پذیری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و... می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار