۱۰ هزار و ۱۴۷ نفر در گیلان آموزش های همگانی امداد را فرا گرفتند

رشت (پانا) -در ۹ ماه گذشته، با برگزاری ۴۰۷ دوره ، ۱۰ هزار و ۱۴۷ نفر در این استان از سوی این جمعیت آموزش های عمومی و همگانی امدادی را فرا گرفتند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ هزار و ۱۴۷ نفر در گیلان آموزش های همگانی امداد را فرا گرفتند

مهدی ولی پور، مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: با برگزاری ۴۱ دوره ، یک هزار و ۱۴۷ نفر آموزش های تخصصی امداد و نجات از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان را فرا گرفتند.

او با اشاره به برگزاری آموزش های جمعیت هلال احمر گیلان در سه حوزه آموزش های عمومی و همگانی، تخصصی امداد و نجات و آموزش ضمن خدمت کارکنان افزود: با برگزاری شش دوره آموزشی، ۸۲۷ نفر از آموزش های جمعیت هلال احمر استان بهره مند شدند.

مدیرعامل هلال احمر استان گیلان با اشاره به نقش آموزش و پژوهش در این جمعیت خاطر نشان کرد: حوزه آموزش و پژوهش هلال احمر، تمامی امور مربوط به برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر فعالیت­ های آموزشی و پژوهشی این جمعیت را بر عهده دارد.

او با بیان این که جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی امدادی و عام المنفعه، عمده فعالیت خود را با موضوع آمادگی و آموزش کمک‌ های اولیه متمرکز کرده، اضافه کرد: ارتقای سطح دانش و مهارت اقشار مختلف جامعه در ارتباط با امداد و کمک های اولیه، ارتقای سطح دانش و مهارت اقشار مختلف جامعه در ارتباط با آشنایی با حوادث و سوانح و نحوه مقابله با آن، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی از اهداف حوزه آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر است.

او با تشریح سایر فعالیت های حوزه آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گیلان در ۹ ماه گذشته، خاطر نشان کرد: برگزاری دوره کشوری تربیت مربی کمک های اولیه در اردوگاه شاخه زیتون منجیل با مشارکت ۳۹ نفر از نجاتگران این جمعیت، برگزاری دو دوره آمادگی در برابر مخاطرات و اسکان اضطراری ویژه خبرنگاران بحران در اردوگاه آموزش های تخصصی چاف و مرکز علمی و کاربردی هلال احمر و برگزاری دوره های تخصصی کشوری واکنش سریع در اردوگاه آموزش تخصصی چاف با حضور ۸۴ نفر از نجاتگران هشت استان شمال و شمال غرب کشور، بخشی دیگر از عملکرد حوزه آموزش و پژوهش در این مدت است.

او با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف توسط مرکز علمی و کاربردی هلال احمر گیلان اضافه کرد: برگزاری همایش سبک زندگی ایرانی و اسلامی مبتنی بر عفاف و حجاب، کارگاه آموزشی ازدواج موفق به مناسبت روز ازدواج، کارگاه آموزشی داروشناسی مقدماتی و نسخه خوانی، کارگاه آموزشی غدیرشناسی به مناسبت عید سعید غدیرخم و برگزاری کارگاه آموزشی مکالمه زبان، دوره های آموزشی مقدماتی و نسخه خوانی در شهرستان آستارا، نمایشگاه کتاب به مناسبت روز کتاب و کتاب خوانی، کارگاه آموزشی مشاوره پیش از ازدواج با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان از جمله عملکرد مرکز علمی کاربردی هلال احمر استان در این مدت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان کرد: در زمان حاضر، مرکز علمی کاربردی این جمعیت با سه رشته مقطع کاردانی شامل امداد سوانح، بازرگانی انبارداری، اطفای حریق شهری و شش رشته مقطع کارشناسی شامل مدیریت امداد سوانح طبیعی، مدیریت عملیات امداد و نجات، مدیریت و فرماندهی عملیات در حریق و حوادث، مدیریت بحران در اماکن و مددکاری روانی و اجتماعی در بحران، با ۳۲۰ دانشجو فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار