آغاز به کار هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خوزستان در اهواز

اهواز(پانا)- هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خوزستان، صبح امروز دو‌شنبه 30 دی‌ماه 1398 در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خوزستان در اهواز

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، در آیین افتتاحیه این جشنواره با تأکید بر این‌که دوران کودکی به‌عنوان مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران شکل‌گیری شخصیت هر فرد است گفت: بی‌توجهی به این مهم نتایج جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت، زیرا پایه و اساس جامعه فردا را کودکان امروز تشکیل می‌دهند و در جامعه‌ای که کمتر به کودکان توجه شود، کودکان نابهنجار و بزهکار بیشتری مشاهده می‌شود و معضلات اجتماعی آن‌ها بیشتر است.

وی با اشاره به این‌که مهارت‌های اجتماعی رفتارهایی کسب شدنی هستند که از طریق مشاهده و تمرین آموخته می‌شوند و بر اساس ویژگی‌ها و محیطی که فرد در آن زندگی می‌کند، توسعه‌یافته و از طریق آموزش رشد می‌کنند افزود: مهارت‌های اجتماعی مانند همیاری، جرأت‌ورزی، خود مهارگری و مسئولیت‌پذیری، رفتارهای هستند که فرد را قادر می‌سازند به‌طور مؤثری با دیگران تعامل داشته باشد و از واکنش‌های نامعقول اجتماعی خودداری کند.

مدیرکل کانون خوزستان به برگزاری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون استان با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» اشاره کرد و گفت: برگزاری این نوع از جشنواره‌های هنری برای کودکان و نوجوانان سبب فعال شدن و مشارکت آن‌ها در گروه‌های اجتماعی می‌شود.

کیانی در ادامه اظهار کرد: تمرین زندگی و تجربه ناشناخته‌ها برای ساختن آینده، فراهم کردن فضایی مناسب برای کسب و تبادل تجربه و افزایش دانش نظری و مهارت‌های فردی و اجتماعی اعضاء، ایجاد زمینه برای جذب، پرورش و پایدارسازی اعضاء، خلق موقعیت مؤثر برای تشویق اعضا و ایجاد انگیزه در علاقه‌مندان، ایجاد بستری برای سنجش و بازخورد آموزش‌های سالانه در حوزه هنر نمایش و کشف و پرورش استعدادهای نمایشی اعضا و مربیان هدف‌های اصلی برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی کانون است.

کیانی یادآور شد: در دو روز برگزاری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون، 11 گروه نمایشی از 9 شهر استان خوزستان حضور خواهند داشت و سه گروه منتخب این جشنواره به مرحله کشوری که فروردین 1399 با میزبانی استان خوزستان برگزار خواهد شد راه خواهند یافت.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خوزستان از 30 دی‌ماه 1398 در اهواز آغاز شده است و تا یک بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار