برنامه های ایام الله دهه فجر اداره کل شهر تهران اعلام شد

تهران (پانا) - عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی شهر تهران در نشست خبری که در اداره کل آموزش  وپرورش شهر تهران تشکیل شد از برنامه های شهر تهران برای دهه فجر اطلاع داد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های ایام الله دهه فجر اداره کل شهر تهران اعلام شد

کریمی در این نشست با اشاره به اتفاقات ناگواری که برای ایران و مردم مسلمان رخ داد، گفت: یاد سردار سلیمانی همیشه برای ما زنده است و سقوط هواپیمای اوکراین همه ما را ناراحت کرد. امسال چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است اما با این اتفاق ناگوار محوریت برنامه ها گرامی داشت نام سردار دلهاست و تا رفتار ایشان را سرمشق خود کنیم.
کریمی گفت: تعدادی از برنامه ها متمرکز اند یعنی مدیریت اصلی را اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برعهده دارد و تعدادی از برنامه ها را مدارس برعهده دارند. باتوجه به اینکه ما مساله برنامه محوری را داریم، شیوه نامه ای ده روز قبل به مدارس ارسال شد که چه انتظاری برای برگزاری برنامه های دهه فجر داریم و البته دانش آموزان ما بصورت خودجوش همیشه نشان داده اند که منویات رهبری را سرلوحه کار خود دارند و ادامه دهنده راه شهیدان هستند و امیدواریم این برنامه ها اثر بخش باشد.
کریمی افزود: ستاد ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با مدیریت مدیر کل شهرتهران برگزار شد و رهنمودهای ایشان به معاونین پرورشی ابلاغ شد. بخشی از برنامه های ایام دهه فج که توسط اداره کل شهر تهران برگزار خواهد شد، اعلام می کنم. ابتدا اهدای گل و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل است که فرهنگیان و ستادی ها وتشکل ها در حرم امام راحل شرکت می کنند. یکی از کارهای مهمی که ما انجام داده ایم موضوع احیای تشکل ها بوده و به عبارتی زمینه حضور و فعالیت سازمان دانش آ‌موزی و اتحادیه انجمن های اسلامی و هلال احمر و بسیج دانش آموزی را در برنامه های آموزش و پرورش فراهم کردیم.
وی با اشاره به نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی در ساعت۹و سی و سه دقیقه روز ۱۲ بهمن گفت: یکی از مدارس در این روز پایلوت کشوری است و گلبانگ انقلاب در آنجا نواخته می شود. همچنین در مراسم سالروز ورود تاریخی امام راحل بیش از ده هزار دانش آموزان ما در حرم ملکوتی امام راحل حضور پیدا کرده و با آرمان های امام راحل بیعت می کنند. همان روز ساعت۱۲ ظهر بالغ بر بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان مناطق۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ در محل جلوس امام راحل حضور پیدا کرده و به سخنان مسئولین گوش می دهند.
کریمی گفت: مراسم استقبال توسط موتورسواران نیروی انتظامی در مناطق ۹ و ۱۰ تهران و از مسیر فرودگاه تا حرم امام حضور دارند. همچنین برنامه مهمانی لاله ها را داریم که عطر افشانی مزار شهدا را داریم و با حضور دانش آموزان و خانواده معظم شهدا برگزار شد. همچنین مانند سالهای گذشته غرفه هایی را در مسیر راهپیمایی ۲۲بهمن داریم. تا الان ۱۲ غرفه صددرصد هست و انشاله تعداد بیشتری غرفه را راه اندازی خواهیم کرد.
معاون پرورشی شهر تهران در ادامه با اشاره به سایر برنامه های دهه فجر گفت: از آنجاییکه ایام الله دهه فجر با شهادت سردار سلیمانی مصادف شده است و با برگزاری همایشی با عنوان بصیرت نسل چهارم با موضوع تبیین زندگی و خدمات سردارشهید سلیمانی که در تمامی مدارس به سبک زندگی این شهید بزرگوار می پردازیم.
وی افزود: آغاز مسابقات ورزشی مناطق را داریم. همچنین مسابقات ورزشی دانش‌آموزان شاهد را داریم. همچنین با توجه به منویات رهبری کرسی های آزاد اندیشی در دوره متوسطه دوم با موضوع تبیین گام دوم انقلاب اسلامی را داریم. درواقع در چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی بالغ بر ۴۱ همایش خواهیم داشت و این کار مشترکی میان سازمان دانش آموزش و اتحادیه انجمن های اسلامی است که امسال برای اولین بار به این شکل برگزار می شود.
همچنین برگزاری صبحگاه مشترک دانش‌آموزی به یاد سردار بزرگ انقلاب، شهید سلیمانی است است که بالغ بر سه هزار نفر از دانش آموزان بسیجی ما در دانشگاه امام علی(ع) حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به برگزاری جشن های باشکوه دهه فجر جهت آشنایی دانش آموزان با محتوای انقلاب گفت: با توجه به تاکید مدیرکل محترم مبنی بر اینکه جشن های انقلاب را باید به پارک ها و کف خیابان ها ببریم سعی می کنیم از همه ارکان بخوبی استفاده کنیم و هم خانواده ها و هم دانش‌آموزان حضور موثری داشته و شادی را در چارچوب ارزش ها با همه وجود احساس کنند.
کریمی افزود: برنامه دیگری تحت عنوان لاله های روشن و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران که در مدارس برگزار می شود و همچنین برگزاری محفل شعر انقلاب با موضوع محوری سردار شهید، سپهبدسلیمانی در کانون های فرهنگی و مدارس برگزار می شود.
وی افزود: مسابقات ورزشی با عنوان جام فجر ویژه فرهنگیان اداره کل است که در مجتمع ها و سالن های ورزشی برگزار می شود. همچنین حضور دانش آموزان و همکاران در نماز جمعه است که در مصلی حضور پیدا خواهیم کرد و منویات رهبری را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.
کریمی با اشاره برنامه عیادت از جانبازان و ایثارگران گفت: در این برنامه تشکل های دانش آموزی در منازل ایثارگران و آزادگان و جانبازان حضور پیدا کرده و از زحمات آنها قدردانی می شود. همچنین برنامه های ویژه و جنگ شادی در کانون های فرهنگی را داریم که مخاطب آن دانش آموزان و فرهنگیان هستند.
وی افزود:‌ برنامه رسانه و فضای مجازی و هنرهای تجسمی و دستی و کتابخوانی را داریم. همچنین برپایی محافل انس با قرآن کریم در دارالقرآن ها و مدارس و برگزاری اردوهای بازدید از باغ موزه دفاع مقدس که کار مشترکی با سپاه است و بالغ بر ۷ هزار دانش آموز در این برنامه شرکت خواهند کرد.
کریمی گفت: برنامه میقات الصالحین که یادبود سردار سلیمانی است و بالغ بر ۱۲ هزار دانش آموز در ایام فجر انقلاب اسلامی در مصلی حضور پیدا خواهند کرد. همچنین اجرای سرود ۲۲بهمن است که در میدان آزادی با حضور ۱۳۵۷ دانش آ‌موز سرود انقلابی برپا می کنند. همچنین روایتگری انقلاب اسلامی را داریم که تشکل ها و حوزه های علمیه در مدارس حاضر شده و راویان خوبی از گذشته و حال انقلاب خواهند بود. همچنین برگزاری نمایشگاه دست سازه ها که کارمشترکی میان معاونت پرورشی و متوسطه و فنی و حرفه ای است که دانش آ‌موزان با حضور دستاوردهای شان در این نمایشگاه احساس مولد بودن را خواهند داشت.
کریمی با اشاره به حضور دانش‌آموزان پیشتاز در برنامه های دهه فجر گفت:‌ حضور پیشتازان سازمان دانش آموزی در حسینیه جماران هر سال برگزار می شود و امسال نیز برقرار است. همچنین برگزاری مانور تشکیلاتی یاوران انقلاب که از چهار قطب است و همایش منتخبین شورای دانش آموزی مناطق تحت عنوان گام دوم انقلاب و برگزاری مسابقه عکاسی و وبلاگ نویسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن با عنوان «بهمن ماندگار» است که از سوی سازمان دانش آموزی برگزار می شود. همچنین جشنواره فریادهای شادی و مسابقه سپاس سردار که دلنوشته های دانش‌آموزی است از برنامه های دیگر حوزه معاونت پرورشی شهر تهران است که برگزار می شود.
کریمی، معاون پرورشی شهر تهران در پایان بر اهمیت احیای تشکل ها و موضوع مدرسه محوری تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار