مهاجرانی: درگذشتگان، جهانی سرشار از صلح و زیبایی آرزو داشتند

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان تاکید کرد خانواده‌های شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی زینب‌وار تحمل درد کردند و بسیاری از آن‌ها زینب‌وار زیبایی مرگ فرزندان خود را دیدند و در این جزر و مد به‌گونه‌ای رفتار کردند که کافر از دیدن این مومنان حسرت خورد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرانی: درگذشتگان، جهانی سرشار از صلح و زیبایی آرزو داشتند

فاطمه مهاجرانی در مراسم یادبود عروج شهدای پرواز 752 هواپیمای اوکراینی به ویژه فارغ‌التحصیلان سمپاد و دانش‌پژوهان المپیادی که ظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار شد گفت: «سخن گفتن امروز خیلی سخت است آن چیزی که در این جهان ارزشمند است مرگ است و زندگی نیز به همین اندازه مرگ، واقعی است.»

او ادامه داد: «مرگ و زندگی به هم تنیده و آموزگار هم هستند. اگر مومن هستیم حتما از جزر و مدهای روزگار آسیب نمی‌بینیم و امروزه والدین این عزیزان مومنی کردند.»

مهاجرانی افزود: «خانواده‌های این عزیزان زینب‌وار تحمل درد کردند، بسیاری از والدین زینب‌وار زیبایی مرگ فرزندان خود را دیدند و در این جزر و مد به‌گونه‌ای رفتار کردند که کافر از دیدن این مومنان حسرت خورد.»

رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان گفت: «مرگ حریف انسان‌هایی می‌شود که از جان‌شان جسم خود را می‌فهمند اما افرادی که جان خود را از خدا می‌دانند مرگ برای‌شان آسان است. در جامعه افرادی داریم که نگاه زیبا دارند و برای ما مسئولیتی از جنس تربیت انسان‌های وفادار به ارزش‌های انقلاب را فراهم‌ می‌کند.»

او در پایان افزود: «بسیاری از این افراد جوینده دانش بودند. ارزشی بالاتر از این نیست که انسان‌ها جوینده دانش باشند. امیدوارم ما هم یاد بگیریم ادامه‌دهنده مسیر این افراد باشیم و برای دانش جست‌و‌جو کنیم. علمی که کمک کند سردار سلیمانی و شهیدان بزرگ را داشته باشیم این علم، علم نافع است.»

مهاجرانی گفت: «بسیاری از این فرزندان دانشجویانی بودند که در همین مسیرگام برداشته بودند و فراموش نشود که عزیزان ما جوینده رفاه و آبادانی کشور بودند و جهان را پر از صلح و زیبایی می‌خواستند.»

در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی 10 دانش‌آموز سمپادی و 4 دانش‌آموز المپیادی بودند که همگی جان باختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار