جاماندگان از ثبت‌نام مسکن ملی در زنجان نگران نباشند

زنجان (پانا) - جاماندگان از ثبت‌نام در طرح ملی مسکن، نگرانی و دغدغه نداشته باشند، چراکه بیش از ۵۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول و دوم، واجد شرایط نبوده و از لیست متقاضیان حذف خواهند شد و امکان ثبت‌نام مجدد برای واجدان شرایط وجود دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
جاماندگان از ثبت‌نام مسکن ملی در زنجان نگران نباشند

به گزارش ایرنا، مسعود بیات‌منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جلسه شورای مسکن استان زنجان عنوان کرد: زمان ثبت‌نام مجدد ظرف ۱۰ روز آینده اعلام می‌شود.

او تصریح کرد: افرادی که به‌واقع واجد شرایط هستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و افرادی که قصد سوءاستفاده و سودجویی دارند مطمئن باشند که جلوی این کار گرفته شده و شرایط ثبت‌نام‌کنندگان با دقت و جدیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و شرایط پنج‌گانه، اِعمال خواهد شد.

بیات‌منش همچنین گفت: برای واجدان شرایط، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت خواهد شد. ضمن اینکه وام مسکن یکم نیز در این طرح در اولویت قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طرح اقدام ملی مسکن، جزو مهمترین برنامه‌های دولت و از سیاست‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است که امیدواریم بتوانیم در فرصت باقی‌مانده از دولت دوازدهم به سرانجام برسانیم.

او در ادامه اظهار کرد: این طرح در استان زنجان نیاز به ۷۳ هکتار زمین دارد که تامین زمین در شهرستان زنجان صورت گرفته، اما در شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرمدره، زمین دولتی نداریم به‌ویژه مشکل اساسی در خدابنده است که بخش زیادی از زمین‌ها موقوفه هستند و با کمبود زمین دولتی مواجه هستیم.

بیات‌منش خاطرنشان کرد: نیرورسانی، خدمات‌رسانی، عوارض و پروانه ساخت از جمله مهمترین موارد برای آماده‌سازی زمین‌ها است که صدور پروانه توسط شهرداری انجام می‌شود.

او گفت: سهمیه استان زنجان در ابتدا هفت هزار و ۵۰۰ واحد بود که با توجه به استقبال زیاد مردم و دستور استاندار محترم، پیگیری شد و این سهمیه به بیش از ۱۰ هزار واحد رسید.

بیات‌منش تصریح کرد: در جلسه اخیری که در رابطه با این موضوع در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، زنجان به عنوان اولین استانی معرفی شد که برنامه تامین زمین آن به خوبی پیش رفته و به عنوان الگو به سایر استان‌ها ابلاغ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: ظرفیت فعلی، ۱۰ هزار و ۶۵۹ واحد است که برای ۹ هزار و ۵۹۴ واحد زمین تامین شده و زمین ۳۲۸ واحد در دست اقدام بوده و ۸۴۵ واحد نیز با کمبود زمین مواجه است.

او افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ واحد نیز در بافت فرسوده است که در مجموع به ۱۳ هزار و ۳۵۹ واحد می‌رسد.

بیات‌منش با بیان اینکه تامین زمین در این طرح بر عهده راه و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: متولی ساخت واحدها در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، راه و شهرسازی است.

او ادامه داد: زمین‌ها نیز پس از ساخت و تحویل واحدها با قیمت کارشناسی امروز و به صورت اقساطی طی پنج سال به متقاضیان واگذار خواهد شد و در واقع هم سند عرصه و هم سند اعیان به نام متقاضیان زده خواهد شد.

سرپرست شهرداری زنجان نیز گفت: هزینه‌های صدور پروانه در این طرح تا پایان سال ۹۹ به صورت رایگان بوده و تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز با ۵۰ درصد تخفیف خواهد بود.

غلامحسن احمدی افزود: این تخفیف‌ها برای تشویق است تا در سال اول نسبت به اخذ پروانه اقدام کنند و اکنون برای زمین پنج هکتاری کوی فرهنگ زنجان آمادگی صدور پروانه داریم.

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان نیز گفت: برای پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی، مشکلی نداریم اما نیاز به سرعت عمل دارد.

سلمان داشاد تاکید کرد: برای پرداخت تسهیلات پروژه ۳۸۴ واحدی گلشهر زنجان نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم اما مدارکی واصل نشده است.

او اظهار کرد: در خصوص وثیقه نیز در صورت داشتن سند ملکی، پذیرفته می‌شود وگرنه همان قرارداد راه و شهرسازی در عنوان وثیقه است.

رییس شوراس اسلامی شهر زنجان نیز گفت: توسعه شهری بر ۲ نوع پیوسته و گسسته است که توسعه پیوسته، بهترین حالت است زیرا توسعه گسسته به شهر ضربه می‌زند.

حمیدرضا حمیدی همچنین گفت: توسعه گسسته از دهه ۷۰ و با شکل‌گیری تعاونی‌ها آغاز شد که قصد واگذاری زمین‌های خود را داشتند اما این حالت باعث ایجاد گپ شد.

او با بیان اینکه توسعه فیزیکی شهرها در ایران، سریع‌تر از جمعیت انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بعد از شکل‌گیری دخالت دولت در مسکن و اجرای مسکن مهر، دولت زمین‌های خود را از دست داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار