معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور خبر داد: فعالیت ۲ هزار مبلغ در بیش از ۶ هزار مدرسه طرح امین

تهران (پانا) - معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور با اشاره به فعالیت ۲ هزار مبلغ در بیش از ۶ هزار مدرسه طرح امین و ۱۷۰۰ مبلغ در طرح بینات کشور، تاکید کرد که مبلغان با حضور در مدارس به فعالیت‌های فرهنگی مذهبی می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور خبر داد: فعالیت ۲ هزار مبلغ در بیش از ۶ هزار مدرسه طرح امین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، حجت الاسلام محمدحسن نبوی در افتتاحیه همایش سه روزه معاونین تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور، در دفتر امام جمعه بندرعباس، گفت: ما در روستاهای کشور ۳ هزار و ۲۰۰ مبلغ طرح هجرت داریم که متوسط پرداختی حقوق برای هر یک از آنها یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

او افزود: در زمینه فرق و ادیان آموزش‌های لازم به مبلغینی که در مناطق مشترک با اهل سنت زندگی می‌کنند، داده می‌شود و در مناطق آسیب‌پذیر روحانی مستقر خواهیم کرد.

حجت الاسلام نبوی یکی دیگر از فعالیت‌های معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور را نقد و بررسی کتاب‌های آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد: در بعضی از کتب آموزش و پرورش ضعف و کم کاری در مباحث فرهنگی همانند حجاب، روحانیت، ولایت‌فقیه، و امامت دیده می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور به اهمیت مقوله هنر نیز اشاره کرد و گفت: هر حوزه علمیه باید یک طرح جامع و برنامه‌های هنری مانند شب شعر، جشنواره هنر آسمانی، و... داشته باشد تا خلاءهای هنری برطرف شود.

او در ادامه با اشاره به اهمیت حجاب در کشور، افزود: امروز باید برای حجاب و ارزش‌های دینی بسترسازی کنیم؛ باید اذعان کرد که وضعیت حجاب امروز کشور از حجاب کشور مصر بدتر است و راه حل مسئله، حساسیت آموزش و پرورش در این موضوع است.

حجت الاسلام نبوی در پایان با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مبلغان و روحانیون ویژگی‌های یک نماینده اصلح و انقلابی را برای مردم و جامعه تبیین کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار