تولید ۸ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان طی امسال

خرم‌آباد(پانا) - در ۹ ماهه امسال ۶ هزار تن گیاهان دارویی در اراضی باغی و دو هزار تن گیاه دارویی در اراضی شیب‌دار استان تولید شده است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تولید ۸ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان طی امسال

چنگیز ابراهیمی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در نشست بررسی ظرفیت گیاهان دارویی لرستان با اشاره به اینکه در سال ۹۷ بیش از ۱۰ هزار تن تولید گیاهان دارویی داشته‌ایم، عنوان کرد: سال گذشته بیش از یک تن زعفران در لرستان تولید شد.

او با اشاره به آخرین وضعیت جذب تسهیلات از محل تبصره ۱۸ افزود: ۳۹۲ طرح در قالب ۷۳۶ هکتار به سیستم بانکی معرفی شده که اعتبار مورد نیاز برای اجرای آنها بیش از ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: تا کنون برای ۱۷۴ هکتار پروژه بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه برای امسال ۳۳۱۰ هکتار کشت گیاهان دارویی در دو بخش اراضی باغی و اراضی شیب دار سهمیه استان بوده است، یادآور شد: از این میزان ۸۰۶ هکتار مربوط به کشت در اراضی شیب دار است.

او با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال تاکنون بیش از ۲۲۵۷ هکتار اراضی باغی را زیر کشت گیاهان دارویی برده‌ایم که عملکرد آن بیش از ۶ هزار تن بوده است، خاطرنشان کرد: در اراضی شیب دار هم ۵۳۴ هکتار با حجم دو هزار تن گیاه دارویی را اجرایی کرده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار