یزد از تهران جلو زد

یزد(پانا)- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که بیشترین تعداد جواز تاسیس صنعتی در هشت ماهه امسال در یزد و کمترین تعداد این جوازها در استان کهگیلویه و بویر احمد صادر شده است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
یزد از تهران جلو زد

به گزارش سفیرتجارت، این آمار نشان می‌دهد که در هشت ماهه امسال ۱۷ هزار و ۵۴ فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه حدود ۱۸۷ هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۳۹۴ هزار و ۹۲۱ نفر صادر شده است. تعداد، سرمایه و اشتغال پیش‌بینی شده جوازهای تاسیس در این مدت نیز نسبت به هشت ماهه سال گذشته به ترتیب ۱۵.۸ درصد افزایش، ۱۰.۶ درصد کاهش و و ۱۴.۲ درصد افزایش داشته است.

البته علت رشد منفی پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در هشت ماهه سال جاری صدور جواز تاسیس یک واحد پتروپالایش با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از ۴۱۱ هزار میلیارد ریال در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ عنوان شده است. به‌طوری‌که بدون احتساب این واحد تغییرات میزان پیش‌بینی سرمایه گذاری در هشت ماهه سال جاری افزایش ۱۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین بیشترین جوازهای تاسیس در هشت ماهه نخست امسال در استان‌های یزد، سمنان و خراسان رضوی صادر شده که تعداد آن‌ها به ترتیب ۱۷۸۲، ۱۴۹۳ و ۱۴۴۴ فقره بوده است.

این در حالی است که تعداد جوازهای تاسیس صنعتی صادر شده در این مدت در تهران با افزایش ۱۴.۵ درصدی نسبت به هشت ماهه اول سال گذشته به ۶۵۶ فقره رسیده است. تعداد صدور این جوازها در مدت مشابه سال گذشته ۵۷۳ فقره بوده است.

کمترین تعداد جواز تاسیس در کهگیلویه و بویر احمد

در این میان کهگیلویه و بویر احمد کمترین تعداد صدور جواز تاسیس را تا پایان آبان ماه داشته است. با این وجود تعداد جوازهای تاسیس صادر شده در این استان در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۵ درصد رشد داشته و از ۸۹ فقره به ۱۰۱ فقره رسیده است.

بیشترین افزایش تعداد صدور جواز تاسیس صنعتی نیز در هشت ماهه امسال به استان یزد اختصاص دارد. تعداد جوازهای تاسیس صادر شده در این استان با رشد ۸۱.۱ درصدی از ۹۸۴ فقره در هشت ماهه اول سال گذشته به ۱۷۸۲ فقره در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

بیشترین کاهش تعداد صدور مجوزها در این مدت نیز به همین استان اختصاص دارد، به‌طوری که تعداد صدور جواز تاسیس در جنوب کرمان از ۵۹ فقره در هشت ماهه اول سال گذشته به ۳۶ فقره در مدت مشابه سال جاری رسیده که حاکی از کاهش ۳۹ درصدی در این بخش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار