علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با پانا:

دومین سیل مهربانی با نگاه تربیتی و گفتمان سازی فرهنگی در فضای آموزش و پرورش طراحی شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از طراحی دومین سیل مهربانی همکلاسی‌ها با محوریت سازمان دانش‌آموزی خبر داد که در یکی از روزهای هفته آینده همه دانش‌آموزان، معلمان، همکاران فرهنگی و اولیا بسیج می‌‌شوند تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مردم سیستان و بلوچستان اهدا کنند.

کد مطلب: ۱۰۰۵۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دومین سیل مهربانی با نگاه تربیتی و گفتمان سازی فرهنگی در فضای آموزش و پرورش طراحی شد

علیرضا کاظمی درباره جزئیات طرح سیل مهربانی ۲ به پانا گفت: این روزها فضای عمومی کشور به دلیل اتفاقاتی که در چند روز اخیر افتاد قلب‌های همه مردم و آحاد ایران را جریحه دار کرد؛ از شهادت سردار سلیمانی گرفته تا فوت مردم شریف کرمان و سانحه سقوط هواپیما که منجر به فوت جمع کثیری از مردم شد.

او ادامه داد: آنچه به این موضوعات اضافه شد بحث سیلی بود که در استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان یک استان محروم و نیازمند توجه در ابعاد مختلف اتفاق افتاد و به نظر می‌رسد به دلیل حجم برنامه‌‌های رسانه، نتوانستیم عظمت این سیل و خسارات آن را به تصویر بکشانیم و به جامعه منتقل کنیم.

کاظمی افزود: پیام مقام معظم رهبری باعث شد عظمت این خسارات و رنج و آلام وارد شده به مردم این استان، جامعه را هوشیار و بیدار کند ما هم به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ ایران عزیز احساس کردیم در راستای تحقق فرمایشات ایشان و حمایت از مردم رنج دیده سیستان و بلوچستان اقدامی باید انجام دهیم.

طراحی سیل مهربانی‌ ۲ با محوریت تشکل‌های دانش‌آموزی

رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی افزود: وزیر آموزش و پرورش هم در این باره توصیه‌هایی به ما کرد و ما چون یک بار تجربه انجام این کار را در سیل خوزستان، لرستان، گلستان و ایلام داشتیم با مشورت همکاران و با کمک تشکل‌های دانش‌آموزی و با محوریت سازمان دانش‌آموزی، البته با نگاه تربیتی و فرهنگی، حساس کردن جامعه و گفتمان سازی فرهنگی دومین سیل مهربانی همکلاسی‌ها را در فضای آموزش و پرورش طراحی کردیم.

کاظمی گفت: در یکی از روزهای هفته آینده همه دانش‌آموزان، معلمان، همکاران فرهنگی و اولیا را بسیج می‌کنیم تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مردم سیستان و بلوچستان اهدا کنند. مطمئن هستیم این نوع ابراز همدردی تاثیر تربیتی دارد و برای افراد آسیب دیده کمک کننده است امیدواریم در این صورت آلام و دردهای این مردم مناطق محروم تسکین یابد.

مسئول هماهنگی و ساماندهی کمک‌های مناطق سیل‌زده سیستان‌ معرفی شد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: علاوه بر این موضوع، وزیر آموزش و پرورش نیز دستور ویژه‌ای صادر و رضا مددی مشاور خود در اجرای سند تحول بنیادین را مسئول هماهنگی و ساماندهی کمک‌های استان‌ها معرفی کرد تا استان‌های معین مشخص و اقدامات میدانی طراحی شود.

او به سازماندهی اردوهای جهادی در صورت نیاز از سوی تشکل‌های دانش‌آموزی نیز اشاره کرد تا براساس شرایط در این استان حضور یابند. کاظمی گفت: هلال احمر هم برنامه‌های خاصی در این راستا دارد.

کاظمی تاکید کرد: نگاه ما به این اتفاق یک نگاه تربیتی است که می‌تواند موقعیت خوبی برای تربیت اجتماعی و دینی دانش‌آموزان باشد و حس نودوستی، انسان دوستی و وطن دوستی آنان را پرورش دهد.

اهمیت جریان فرهنگی سیل مهربانی

او درباره میزان استقبال دانش‌آموزان در این اتفاق گفت: میزان استفبال زیاد است چون جمعیت دانش‌آموزان زیاد است؛ وجود ۱۵ میلیون دانش‌آموز، یک میلیون همکار فرهنگی و اولیا استقبال زیادی را به دنبال خواهد داشت اما برای ما جریان فرهنگی این اتفاق مهم است زیرا اثر تربیتی را دنبال می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی درباره اقدامات لازم برای نهادینه کردن این موضوع و دنبال کردن بعد تربیتی دانش‌آموزان گفت: خوشبختانه مدارس به‌صورت خودکار به این موضوع ورود پیدا می‌کنند این نشان می‌دهد فرهنگ نهادینه شده است. برای نهادینه شدن فرهنگ هیچ فرایندی جز تمرین سازی وجود ندارد و این تمرین نهادینه سازی یک ارزش اجتماعی و فضیلت انسانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار