مجید فراهانی: ساخت بیمارستان و رفع ترافیک مهم‌ترین مطالبه مردم منطقه ۱۹ است

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به مشکلات مردم منطقه ۱۹ واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مجید فراهانی:  ساخت بیمارستان و رفع ترافیک مهم‌ترین مطالبه مردم منطقه ۱۹ است

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در جریان صد و نودمین جلسه علنی شورای شهر و پس از استماع سخنان دبیر شورایاری منطقه ۱۹ گفت: محله نعمت آباد بزرگترین محله منطقه ۱۹ بوده که دارای مشکلات عدیده ای است.

او افزود: یکی از مهم‌ترین نقاط قوت شورای پنجم این است که بتواند با اولویت دادن به مشکلات محلات جنوبی، سبب افزایش رضایت مندی مردم این مناطق شویم.
فراهانی تصریح کرد: محله نعمت آباد با مسائل زیادی در حوزه‌های مختلف رو به رو است. در حوزه خدمات شهری، نارضایتی ساکنین از کیفیت بهداشت و نظافت معابر یکی از این موارد است که باید از نظارت شورایاران استفاده و به تخلفات پیمانکار رسیدگی کرد همچنین مناسب سازی و اصلاح جوی‌های محله با تاکید بر معابر مابین طالقانی و نور لازم است صورت بگیرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در رابطه با سایر مشکلات حوزه خدمات شهری این منطقه گفت: پایین بودن سطح امنیت در محله نیز از دیگر مشکلات بوده که باید از ظرفیت پلیس و ایجاد امنیت از طریق استقرار کانکس استفاده کنیم. همچنین برای تامین روشنایی معابر نصب دیوارکوب در قلعه نعمت آباد و کوچه مهر باید انجام شود. فقدان شیرهای هیدرانت مورد نیاز در سطح محله از دیگر مشکلات حوزه خدمات شهری است که باید اقدام به نصب شیرهای هیدرانت در محل تقاطع میرزایی، خیابان ۱۰، خیابان نور مابین ۱۵ -۱۷ انجام داد.

او در رابطه با مشکلات حوزه شهرسازی و معماری این منطقه اظهار کرد: ناپایداری ابنیه به دلیل ساخت و ساز غیر مجاز و پروانه در محدوده، موقوفه بودن تمام زمین‌های محله از مشکلات دیگر است که باید تسریع نوسازی، تعامل با سازمان اوقاف برای تعیین تکلیف بهره برداری از اراضی موقوفه و نظارت بر ساخت و ساز انجام شود همچنین عدم رغبت برای سرمایه گذاری جهت توسعه محله از موارد دیگر بوده که لازم است مشوق‌های سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

فراهانی در خصوص مشکلات حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۹ گفت: مسئله حمل و نقل و ترافیک از مهمترین مطالبات مردم است هر ساعتی از شبانه روز به این محل وارد شوید وجود ترافیک آزاردهنده است که نامناسب بودن وضعیت برخی پیاده‌روها و معابر و تقاطع‌ها از آن جمله است که باید اصلاح هندسی و بهسازی معابر انجام شود. وجود تقاطع و خیابان‌های پر خطر در محله نیز باید در اولویت قرار داده شود و لازم است با پیگیری تکمیل و تاییدیه طرح از سوی شهرداری و اجرای اصلاح هندسی سه راه عبداللهی اقدامات لازم برای رفع آن انجام شود.

عضو شورای شهر تهران در رابطه با مشکلات اجتماعی و فرهنگی این منطقه خاطرنشان کرد: عدم سرویس دهی مناسب خدمات هفت گانه موجود علی رغم سرانه بسیار مناسب آنها و وجود آسیب‌های اجتماعی از دیگر موارد و مشکلات منطقه است که باید برای حل آن اقداماتی نظیر استفاده از نظارت شورایاران و مشارکت دادن شهروندان در ارائه و بهبود خدمات و ارائه خدمات پیشگیری با استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد صورت پذیرد.

فراهانی در پایان با اشاره به این‌که وجود بیمارستان جز موارد مهم منطقه است گفت: سازمان نوسازی آمادگی داشت تا زمینی را واگذار کند و چند جلسه برگزار کردیم اما سرمایه گذاری که حاضر شود سرمایه گذاری کند و سپس بانک‌های دولتی خدمات ارائه کند پیدا نشده است بر این اساس ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری بیش از پیش اهمیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار