با سفر به استان سیستان و بلوچستان

لاریجانی تاکید کرد: ضرورت تامین نیازهای فوری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی که دوشنبه شب به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است بر ضرورت تامین نیازهای فوری سیل زدگان این استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
لاریجانی تاکید کرد: ضرورت تامین نیازهای فوری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش پانا، علی لاریجانی شب گذشته در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به این استان را سیل اخیر وارد شده به این استان عنوان کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به گزارش های واصله از استان درباره سیل اخیر، مجموع نیازهای فوری استان و سایر نیازهای استان در زمینه زیرساخت ها از جمله ساخت راه آهن، بزرگراه ها و همچنین ایجاد اشتغال از دیگر اولویت های این سفر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل بودجه قرار داریم و استان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتری به لحاظ توسعه زیرساخت ها است و با توجه به فرمان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص رسیدگی فوری به وضعیت استان سیستان و بلوچستان با وارد شدن سیل اخیر، این سفر صورت گرفته است.

لاریجانی تصریح کرد: اولویت نخست این است که نیازهای اولیه و فوری مردم تامین شود و با توجه به اینکه بازدیدی از مناطق سیل زده خواهیم داشت، این خسارات برآورد و در نشست شورای اداری استان در مورد آنها تصمیم گیری شود.

رئیس قوه مقننه بازسازی منازل، تعمیر و نوسازی زیرساخت ها را اولویت اصلی در این شرایط برشمرد و تاکید کرد: خسارات وارده ناشی از سیل اخیر در حوزه کشاورزی نیز نیازمند برآورد و رسیدگی است.

دیدار ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان با رئیس مجلس

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان به همراه آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، مولوی عبدالرحمان امام جمعه چابهار به همراه استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مقامات محلی شب گذشته (دوشنبه ۲۳ دی ماه) با علی لاریجانی دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست گزارشی از وضعیت سیل اخیر جنوب استان سیستان و بلوچستان به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه و بر تامین نیازهای فوری استان تاکید شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت های بالای استان سیستان و بلوچستان، بر توجه بیشتر به شاخصه های توسعه ای استان تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، لاریجانی و هیات همراه جهت سرکشی و بازدید از مناطق سیل زده و رسیدگی به مسائل و مشکلات به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار