فاطمه مهاجرانی: باید دانش‌آموزان با توان پرداز‌ش و تحلیل بالا را به‌کار بگیریم

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که باید دانش‌آموزان با توان پرداز‌ش و تحلیل بالا به‌کار بگیریم.

کد مطلب: ۱۰۰۳۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
فاطمه مهاجرانی: باید دانش‌آموزان با توان پرداز‌ش و تحلیل بالا را به‌کار بگیریم

فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره تغییرات آزمون ورودی مدارس سمپاد گفت: «تلاش می‌کنیم به سمتی برویم که انتخاب دانش‌آموزان را به سمت یک فرایند سوق دهیم و گزینش صرفا از طریق یک آزمون نباشد. تاکید ما بر این است همانند سال قبل که آزمون از جنس پیشرفت تحصیلی نبود و سنجش هوش بود، برهمان مدار حرکت کنیم.»

او افزود: «باید به سمتی برویم که آزمون‌ها چندلایه باشد. به صرف یک آزمون نمی‌توان گفت برخی دانش‌آموزان برتری معناداری دارند. امسال تغییر خاصی در آزمون نداریم و آزمون ورودی مثل سال قبل و از جنس پیشرفت تحصیلی نیست. در آزمون پایه هفتم تغییری نداریم و هیچ ماده درسی را سنجش نمی‌کنیم بلکه هوش و استعداد تحصیلی سنجش می‌شود.»

او درباره اینکه شرکت در کلاس آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان کمک کننده و لازم است گفت: «شرکت در این کلاس‌ها را ابدا توصیه نمی‌کنم و از والدین تقاضا دارم فرزندانشان را به هیچ وجه تحت فشار نگذارند. ما باید دانش‌آموزان با توان پرداز‌ش و تحلیل بالا به‌کار بگیریم و اگر آن‌ها این توان را نداشته باشند در مدرسه اذیت می‌شوند.»

او ادامه داد: «سمپاد مساوی موفقیت نیست و برعکس. بسیار تلاش می‌کنیم به سمت آزمون‌های چندمرحله‌ای برویم. اگر سال بعد نشود در سنوات آتی این اتفاق رخ خواهد داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار