نجفی: 160 هزار دانش‌آموز نیازمند در فارس وجود دارد

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس خواستار تبدیل مدرسه یاری به یک نهضت عمومی و فرهنگی فراگیر شد و عنوان کرد: این نهضت باید مثل کار مدرسه‌سازی شود که از گزند هر باد و طوفان در امان است .

کد مطلب: ۱۰۰۳۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نجفی: 160 هزار دانش‌آموز نیازمند در فارس وجود دارد

علی عسکر نجفی در جمع خیرین مدرسه یار در باشگاه شماره ۲ فرهنگیان شیراز، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی اسطوره فراموش نشدنی و پشتوانه‌ای محکم در مسیر پر پیچ و خم انقلاب اسلامی است که باید از این فرصت پیش آمده در شهادت جانسوز او ،کمال بهره برداری را برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه، خیرین حوزه آموزش و پرورش چهره‌های آشنا و موثر در امور این تشکیلات و منشأ خیر و برکت بوده اند، گفت: قطعا عاقبت این گونه کارهای تاثیرگذار به نفع جامعه، مردم و بویژه دانش‌آموزان محروم و نیازمند است.

او با اشاره به خدمات مرحوم بهمن بیگی، گفت: ایشان خدمات ارزنده ای را به جامعه روستایی و عشایری و فرزندان مناطق محروم و دورافتاده داشت و حداقل امکانات مورد نیاز برای تحصیلات این افراد را فراهم کرد و همه کسانی که به آنها عنایت داشته امروزه مدیران نمونه و توانمند استان مابوده ودر کشور در حوزه های گوناگون کاری، بسیار موفق عمل کرده اند.

نجفی گفت: خیرین و نیکوکاران با یک اعتقاد خاص قدم در کارهای خیری می‌گذارند که سرانجامش فلاحی و رستگار ی است و ما در آموزش و پرورش به خود می بالیم که قریب به ۴۰ درصد از فضای آموزشی فارس را خیرین عزیزساخته و تحویل داده اند .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه، امروز کار خیر و به ویژه مدرسه سازی به عنوان رسمی ماندگار تبدیل شده است، گفت: خیرین در سال گذشته مبلغی در حدود ۹۰ میلیارد تومان عهده دار شدند و در سال جاری نیز با وجود همه مشکلات عدیده در حوزه کارهای خیر، این هزینه به مبلغ یکصد و سی میلیارد تومان رسید و خیرین متعهد شدند این مبلغ را به امر خیر مدرسه سازی در فارس اختصاص دهند.

او با بیان اینکه، در کنار مدرسه سازی امر خیر مدرسه یاری هم حرکت خوبی است که باید تداوم یابد، گفت: فارس از لحاظ جایگاه امور خیر و مدرسه سازی در رتبه‌های برتر کشوری قرار داشته و دارد .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: باید مدرسه یاری به یک نهضت عمومی و فرهنگی فراگیر تبدیل شود. مثل کار مدرسه سازی که کاری است که از گزند هر باد و طوفان در امان است .

نجفی با بیان اینکه هم اکنون در این استان حدود 160 هزار دانش‌آموز نیازمند کمک وجود دارد، گفت: در فارس ۹۶۰ هزار دانش‌آموز و ۹ هزار مدرسه با ۵۲ منطقه آموزشی است که تنوع قومیتی و پراکندگی جغرافیایی کارها را مشکل کرده، اما همه باید دست به دست هم بدهیم تا این امور اداره شود .

او همچنین گفت: باید در راستای تقویت امور خیر تلاش بیشتری کرد و برای استمرار این حرکت ارزنده برنامه‌ریزی داشت و با تمام وجود اعلام می‌کنم که به کمک های مردمی برای اداره تشکیلات و آموزش و پرورش نیازمندیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به حضور خیرین در بین مدیران و موسسان مراکز غیردولتی گفت: مدارس غیر دولتی هم کار بسیار خوبی است که باید تقویت شده و موسسان و سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی راحمایت کرد، چراکه این ها نیز توانسته اند بخش وسیعی از مشکلات ما را مرتفع کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس نیز گفت: کاری که باید زودتر از اینها به آن پرداخته می‌شد و مغفول مانده بود تجلیل و تقدیر از کسانی است که در امر مدرسه یاری کارهای خوبی انجام داده اند.

سعید مهبودی گفت: اگر چه در امر مدرسه سازی اقدامات بسیار ماندگاری در فارس و شیراز انجام شده اما دوستان و خیرینی که در حوزه مدرسه یاری کارهایی را انجام داده اند همواره گمنام مانده اند که این تجلیل و تقدیر به همین منظور است.

او از راه اندازی مجمع خیرین مدرسه یار در آینده نزدیک خبر داد و افزود: باید از ظرفیت های ایجاد شده در بحث خیرین به نحو احسن استفاده کرد و شرایط اقتصادی و مسائل معیشتی مردم را درک کرد، بویژه دانش آموزانی که در حوزه‌های گوناگون ازجمله تحصیلات خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند. وظیفه ماست که به آنها رسیدگی کنیم و مانع از ادامه تحصیل آنان نشویم.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس در بخشی از سخنان خود، با اشاره به شهادت سردار سلیمانی این رویداد را ضایعه ای دردناک عنوان کرد و گفت: تدبیر در تصمیم گیری و تواضع در عین قدرت دو ویژگی مهم در شخصیت این شهید بود که می تواند درس مدیریتی برای همه ما باشد.

در پایان این مراسم از خیرین مدرسه یار شیراز تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار