‌مهاجرت بسیار زیاد‌ برنامه‌ریزی شهری در یزد را با مشکل مواجه کرده است‌

یزد(پانا)- رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰ درصد جمعیت یزد اتباع بیگانه هستند گفت: مهاجرت بسیار زیاد، برنامه‌ریزی شهری در یزد را با مشکل مواجه کرده است.

کد مطلب: ۱۰۰۳۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
‌مهاجرت بسیار زیاد‌ برنامه‌ریزی شهری در یزد را با مشکل مواجه کرده است‌

غلامعلی سفید صبح امروز در آیین افتتاحیه یکصد و پنجمین نشست مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران که به میزبانی یزد در حال برگزاری است اظهار کرد: مردم یزد از خاک کویر ارزشی خلق کردند که امروز تمام جهان به آن می‌بالد و برای همه جهانیان از آن بهره می‌برند.

او با اشاره به اینکه موضوع روز شهرداری‌ها در کشور لایحه درآمد پایدار است خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید در شرایط تحریم و کاستی درآمدها، تنها راه نجات مملکت تفویض اختیار و توجه به درآمدهایی است که در منطقه توسط نمایندگان مردم وضع و وصول می‌شود.

سفید با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم تمرکز گرایانه مشکلات فعلی را حل کنیم کمتر موفق می‌شویم گفت: تصویب نهایی این لایحه و انجام مدیریت یکپارچه حداقل در کلانشهرها پاسخ مناسبی به شرایط ویژه و بحرانی فعلی است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: در قانون شوراها دیده شده که لایحه بودجه قبل از ارسال به مجلس به شهرداری‌ها نشان داده می شود و انتظار می رفت که مسئولان دولت در ارتباط با این لایحه به این موضوع قانونی توجه بیشتر می‌کردند.

او ادامه داد: موضوع مهاجرت برای شهرها مسئله مهمی است، در شهر و استان ما حدود 10 درصد اتباع بیگانه حضور دارند و این بی برنامگی در مهاجرت، هر گونه برنامه‌ریزی شهری را مختل می‌کند و امکان اینکه برای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، مسائل شهری، اشتغال، مسائل فرهنگی و سایر عرصه‌ها برنامه‌ریزی کنیم ولی از جمعیت به درستی اطلاعی نداشته باشیم امکان‌پذیر نیست.

سفید گفت: نمی‌توان این حجم مهاجرت را به ویژه در کلان شهرها داشته باشیم و بخواهیم برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم تا نتایجی که مد نظر است را در حوزه‌های مختلف به دست آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد: شورای پنجم به مسائل فرهنگی، نشاط اجتماعی، توجه به درمان مشکلات ریز شهر در کنار پروژه های بزرگ، احیای بافت تاریخی، توجه به معماری ملی و بومی داشته و در این مسیر کار کرده است.

او گفت: در زمینه گردشگری عنایت بسیار ویژه‌ای شده و مثلث گردشگری بین یزد، شیراز و اصفهان در حال تقویت است و توجه به آن می‌تواند زمینه توسعه همه جانبه شهر را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار