شهید قاسم سلیمانی سردار ایران و مرد خدا بود

بافق (پانا)- مراسم یادبود و گرامیداشت سردار رشید و پرافتخار اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش شب گذشته با حضور امام جمعه و فرماندار،خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در امامزاده عبدالله (ع) بافق برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
شهید قاسم سلیمانی سردار ایران و  مرد خدا بود

سردار مهدی فرهنگ دوست از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در این مراسم با تسلیت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با اشاره به عملیات کربلای 5 و نقش موثر سردار سلیمانی در آن به عنوان فرمانده لشکر ثارالله گفت: وی هرگز به عنوان یک فرمانده که باید فرمان می داد عمل نکرد، بلکه می گفت بیا و این خود نوعی حمله بود.

وی با بیان اینکه پس از پایان جنگ ایران و عراق، ماموریت سپاه قدس پایان نیافت و تحت فرمان شهید سلیمانی شروع به گسترش فعالیت‌هایش در خاورمیانه از لبنان، یمن، سوریه و بحرین گرفته تا سایر قاره‌ها مانند آفریقا و آمریکای جنوبی کرد،افزود: شهید قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ از طرف مقام معظم رهبری به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد.

فرهنگ دوست ادامه داد: وی پس از ظهور داعش در عراق و سوریه با حضور در این مناطق و سازماندهی نیرو‌های مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت . مقام معظم رهبری به جلوگیری ازسقوط سوریه تاکید داشت و دشمن نیز به دنبال کشتن بشار اسد بود. سردار سلیمانی نقش پررنگی در دفاع از مردم بیگناه سوریه در مقابل گروهک تروریستی داعش داشت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه سردار سلیمانی حزب الله لبنان را فرزند سپاه می دانست،افزود: وی در جنگی که در لبنان شکل گرفت حدود 32 روز در منطقه حضور داشت.

فرهنگ دوست یکی از خصوصیات بارز شهید سلیمانی را نفوذ کلام وی عنوان کرد و گفت: هر گاه در منطقه دچار مشکل یا اختلافاتی در جنگ می شدیم این شهید با سخنان خود سبب رضایت همه می شد و این بخاطر علاقه و ارادتی بود که نیروها و فرماندهان به وی داشتند.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی همیشه برای خدا کار می کرد و شهادت آرزوی دیرینه وی بود که همواره از خدا آن را طلب می کرد و اکنون به آرزوی خود رسید،هر چند شهید زنده است و این وعده ای است که خداوند در قرآن بیان کرده است.

فرهنگ دوست با بیان اینکه در جنگ ایران و عراق بدون تجهیزات و نیروی تخصصی به میدان رفتیم و آنچه سبب پیروزی شد ایمان به خدا و اهل بیت (ع) بود،تصریح کرد: اگر در کشور وحدت حاکم باشد بر مشکلات پیروز خواهیم شد

وی با اشاره به قدرت داعش و شعار آنان "جنگ وحشت " اظهار داشت: ما دیدیم که این گروهک تروریستی چگونه به وحشیانه ترین شکل مردم بی گناه را به شهادت می رساند و شکست و نابودی آنان کار آسانی نبود .

فرهنگ دوست با اشاره به اینکه شهید سلیمانی همیشه برای خدا کار می کرد و شهادت آرزوی دیرینه وی بود،افزود: سردار سلیمانی نقش پررنگی در دفاع از مردم بیگناه یمن،لبنان،سوریه و عراق در مقابل گروهک تروریستی داعش داشت و اگر رشادت های وی نبود داعش هنوز بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار