شهردار کومله:

جشنواره ملی بهارنارنج، فرصتی برای رونق صنعت گردشگری است

کومله (پانا) - شهردار کومله، جشنواره بهار نارنج را فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری قلمداد کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ملی بهارنارنج، فرصتی برای رونق صنعت گردشگری است

به رسم هر ساله در شهر کومله در فصل بهار، جشنواره ملی «بهار نارنج» برگزار شد. منوچهر مهدی‌پور، شهردار کومله در حاشیه این مراسم ضمن قدردانی از حضور و استقبال بی‌نظیر مردم عنوان کرد: جشنواره بهار نارنج که به ثبت ملی رسیده، فرصت مناسبی جهت ارائه صنایع دستی وسنت‌های گیلان است و این جشنواره می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری راهگشا باشد.

جشنواره بهار نارنج، امسال برای دهمین بار و در چهار روز برگزار شد که حدود 100 غرفه در فضای جشنواره برپا شد که از ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ادامه داشت. از جمله برنامه‌های این جشنواره، اجرای برنامه‌های شاد و سنتی محلی مثل تیراندازی، فوتبال‌دستی، برنامه‌های کودکانه بود که در اولین روز، برنامه برای کودکان و نوجوانان اجرا شد.

در دومین روز، جشنواره غذای  سنتی که شامل غذاهای بومی و محلی استان گیلان بود در فضایی شاد و صمیمی برگزار شد و غذاهای متنوع شمال، فضا را عطرآگین کرد. این جشنواره با حضور 50 نفر از شهرستان لنگرود و دیگر شهرهای اطراف با هدف احیای غذاها و تنقلات فراموش‌شده محلی برگزار شد.

در سومین روز مراسم نیز خوانندگان، بازیگران و نوازندگان محبوب استانی و کشوری حضور داشتند که در آن آهنگ‌های محبوب گیلانی اجرا شد و همچنین از سرود بهار نارنج، رونمایی شد. برنامه‌ها در روز چهارم به بازی‌های محلی و کشتی گیله مردی اختصاص داده شده است.

دانش‌آموز خبرنگار: ابوالفضل حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار