رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان مرکزی:

هدف انجمن اولیا و مربیان مدارس، ایجاد ارتباط بین خانه و مدرسه است

اراک (پانا) - رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: فلسفه تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدارس، ایجاد ارتباط بین خانه و مدرسه است.

کد مطلب: ۱۴۷۴۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف انجمن اولیا و مربیان مدارس، ایجاد ارتباط بین خانه و مدرسه است

مهدی براتی‌زاده در مراسم تجلیل از انجمن اولیا و مربیان برتر در سطح کشوری اظهار کرد: این انجمن‌ها هرساله در پایان سال تحصیلی توسط کارشناسان در سطح مناطق و سپس استان ارزیابی می‌شوند و در نهایت در 3 سطح منطقه‌ای، استانی و ملی مورد تقدیر قرار می‌گیرند. هدف اصلی این اقدام، تشویق نمایندگان اولیا و والدین در مشارکت هر چه بیشتر در مدرسه است که از این طریق در راستای نزدیکی 2 نهاد خانه و مدرسه استفاده می‌کنیم.

وی افزود: فلسفه تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدارس، ایجاد پل ارتباطی بین خانه و مدرسه است و این پل ارتباطی باعث می‌شود اولیا و والدین، دخالت در مدرسه را حق خود بدانند ولی این دخالت به شکلی نیست که برای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ایجاد مزاحمت کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه اجرایی جدید مدارس که در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده، نقش اولیا به‌صورت بارزتر به‌ویژه در بحث تهیه لباس فرم، مشارکت در مدرسه، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در کنار مدیران دیده شده است.

براتی‌زاده با بیان اینکه تمام مدارسی که بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند، موظف به تشکیل شورای انجمن اولیا هستند، افزود: بر این اساس، دفتر راهنمایی فعالیت انجمن اولیا و مربیان در دسترس آنان قرار می‌گیرد و یک لیست ۳۰۰ امتیازی در انتهای این دفتر وجود دارد که امتیازدهی بر اساس فعالیت‌های انجمن‌ها توسط مدیران مدارس انجام می‌شود و سپس ارزیابی در سطح منطقه‌ای و استانی صورت می‌گیرد.

خبرنگار : علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار