وزیر آموزش‌وپرورش:

شرافت و عزت جامعه وابسته به تکریم مقام معلم است

رشد اجتماعی تابعی از نگرش، بینش و روش معلمان است

قم(پانا) – وزیر آموزش و پرورش گفت معلمی تنها شغلی است که حفظ کرامت او منجر به کرامت جامعه می شود؛ اگر معلم عزیز باشد جامعه عزیز می‌شود، اگر معلم شریف باشد شرافت جامعه حفظ می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۷۳۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
شرافت و عزت جامعه وابسته به تکریم مقام معلم است

رضا مرادصحرایی، در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان قم اظهار کرد: اردوگاه‌ها قالب‌های تربیتی فوق‌العاده‌ای هستند که بخشی از موقعیت‌های یادگیری را پوشش می‌دهند و در تابستان‌ها که عموما تعطیل است به‌طور جدی فعال و پذیرای اردوهای دانش آموزی خواهند بود.

صحرایی با تاکید بر این‌که رفت‌وآمد زیاد به اردوگاه‌ها ضامن بهره‌برداری بیشتر از گروه‌ها و افزایش بهره‌وری است، ادامه داد: فاصله نزدیک بین اردوگاه ۱۵ خرداد و حرم حضرت معصومه(س) موقعیت تربیتی خوبی به دنبال دارد.

وی گفت: در دومین سفر هیات دولت به قم، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آموزش‌وپرورش این استان اعتبار در نظر گرفته شد که عدد قابل توجهی از این اعتبار برای اردوگاه ۱۵ خرداد است که حداقل ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درصد بالای حضور دانش آموزان در هنرستان‌های قم و تاکید بر تقویت این مراکز در قم گفت: توسعه هنرستان‌ها، سیاست جدی وزارت آموزش‌وپرورش است؛ بیش از ۴۵ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم این استان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

وی افزود: میانگین نمره دانش آموزان قم در امتحانات نهایی نیز از میانگین کشوری بالاتر است، با این‌که ممکن است امکانات کمتری نسبت به برخی استان‌ها داشته باشند.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه برای افزایش سرانه فضای آموزشی در قم برنامه جدی داریم، خاطرنشان کرد: هم اینک حدود ۳۰ مدرسه در قم در حال ساخت است که اتفاق مهمی است.

به گفته وی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، هفت هزار مدرسه و به‌طور متوسط روزانه هشت مدرسه در کشور افتتاح شده‌است؛ با این وجود در برخی شهرها و روستاها کمبود مدرسه داریم، زیرا مسائل جمعیتی فراتر از پیش‌بینی‌ها پیش می‌رود.

صحرایی افزود: در ۲ سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی گرفته شده‌است و امیدواریم بخشی از کمبود معلم در سطح کشور رفع شود.

وی در ادامه با بیان این‌که معلمی تنها شغلی است که کرامت و حفظ او جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارد، افزود: گرامیداشت معلمان به گرامیداشت جامعه منتهی می‌شود؛ اگر معلم عزیز باشد جامعه عزیز می‌شود، اگر معلم شریف باشد شرافت جامعه حفظ می‌شود.

صحرایی افزود: رشد اجتماعی جامعه تابعی از نگرش، بینش و روش معلمان است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار