مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

اجرای طرح‌های مکمل سبب افزایش سواد و مهارت سواد‌آموزان می‌شود

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، اجرای طرح‌های مکمل سوادآموزی را سبب افزایش سواد و مهارت سوادآموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۴۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح‌های مکمل سبب افزایش سواد و مهارت سواد‌آموزان می‌شود

نمایشگاه طرح‌های مکمل سوادآموزی با حضور رئیس اداره سنجش و ارزشیابی سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مدیر آموزش و پرورش و معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در مرکز سواد و مهارت‌آموزی شهید واعظی برگزار شد.

احمد ساریجالو، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این برنامه ضمن اشاره به اهمیت طرح‌های مکمل سوادآموزی بیان کرد: دوری از کتاب و علم‌اندوزی و تمایل و گرایش بیش از پیش به دنیای مجازی در دوران دشوار بیماری کووید ۱۹ صورت پذیرفت. در این عصر که نوجوانان و جوانان درگیر فضای مجازی شده‌اند، والدین باید در مدیریت استفاده از اینترنت کوشا باشند.

ساریجالو با بیان اینکه والدین باید در داشتن سواد رسانه‌ای نیز تلاش کنند و به کمک چنین سوادی به‌خوبی نحوه و میزان استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها را برای فرزندان خویش مدیریت کنند، افزود: دوری از دنیای مجازی سبب پرداختن بهتر به دنیای حقیقی می‌شود. بنابراین خانواده و به‌ویژه پدر و مادر باید زمینه رشد و تکامل اعضای خانواده به دور از آثار مخرب دنیای مجازی را فراهم سازند.

وی شرح داد: طرح‌های مکمل سوادآموزی بسیار موثر هستند. چرا که هر یک از سوادآموزان، میزان اهمیت این طرح ارزشمند را دانسته و به آن عمل کرده‌اند؛ طرحی که در آن تلاوت قرآن‌کریم و کتابخوانی وجود دارد بسیار حائز اهمیت است و قرب‌الهی را در پی دارد.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: چنین طرحی را با جدیت بیشتر جهت کسب خشنودی خداوند باید عملی کرد، همواره در پی کسب دانش بود و به مهارت‌های خود افزود. داشتن مهارت‌های بسیار در زندگانی ما را یاری خواهند دا و  بدین جهت نباید در کسب مهارت و دانش، کوتاهی کرد.

آیت اصلانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان نیز در خصوص زکات علم عنوان کرد: آموزش‌دهندگان، پنجره‌ و منظره زیبا و دنیای جدیدی را در مقابل سوادآموزان با همت و دارای پشتکار می‌گشایند. زیرا آن‌ها را از طریق آموزش سواد برای رویارویی با شرایط متفاوت در جامعه آماده می‌کنند و در مرحله اول، خواندن و نوشتن می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای تحقق سایر آرمان‌ها باشد و انسان به واسطه همین تبحر خود می‌تواند بر مهارت‌های خود بیفزاید و خود را با علوم گوناگونی زینت دهد.

وی با اشاره به آسیب‌‌های اجتماعی گفت: افرادی که فاقد سواد هستند، بیش از دیگر افراد در معرض خطر به‌خصوص خطرات اجتماعی قرار دارند. چرا که آن‌ها اطلاعات کافی در خصوص بسیاری از عناوین و موضوعات را ندارند و در هنگام مواجه شدن با مشکلات نیز واکنش مناسب و درستی از خود نشان نمی‌دهند اما در تقابل، انسانی که دارای سواد کافی باشد از آنجا که به دنبال کسب حرفه‌‌های دیگر می‌رود، توانایی‌های بسیاری در مدیریت بحران و حل مسائل را دارد.

اصلانی افزود: به‌عنوان نمونه، فردی که با سواد رسانه‌ای آشنا است می‌تواند به راحتی اخبار زرد، نادرست و دروغین را تشخیص دهد و همچنین برعکس آن می‌تواند به پیام‌های رسانه‌ای که حقیقت دارد، اعتماد کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های‌ مکمل سوادآموزی به اجراکنندگان این طرح، انجام کار اجتماعی و به شکل گروهی آموزش داده می‌شود. بنابراین این طرح می‌تواند زمینه‌ای برای بست و گسترش خلقیات نیک‌ انسان باشد و آن‌ها را در راستای بهبود عملکردهای خود در زندگانی یاری دهد.

وی ادامه داد: امید است با اجرایی کردن چنین طرح‌هایی همواره سخت تلاش کرده و در راستای سربلندی خانواده، جامعه و کشور خویش گام برداریم.

دانش‌آموز خبرنگار: پریا مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار