وحیدی در گفت‌وگو با پانا:

ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک، استانی مجزا می‌شوند

دماوند و فیروزکوه زیرمجموعه تهران باقی خواهند ماند

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت پیشنهادی که در دولت مطرح است این است که منطقه جنوبی تهران یعنی ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک استان مجزایی شوند. در طرح پیشنهادی، دماوند و فیروزکوه زیرمجموعه تهران خواهند ماند و تغییری نخواهند کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک، استانی مجزا می‌شوند

احمد وحیدی در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص تقسیمات کشوری جدید، اظهار کرد: «تقسیمات کشوری مراحل مختلفی دارد؛ ایجاد شهرستان، بخش، روستا و همچنین تبدیل وضعیت اماکن مسکونی نیز از مراحل تقسیمات کشوری است. در واقع تبدیل روستا به شهر یا تبدیل شهر به بخش و تبدیل بخش به شهرستان و نهایتاً تجمیع شهرستان و ایجاد استان یک روند طبیعی است که به‌صورت جاری در دولت انجام می‌شود.»

وی افزود: «هدف از تقسیمات کشوری تامین رضایتمندی مردم در رساندن خدمات و توسعه و رشد مناطقی است که مشمول تقسیمات کشوری می‌شوند و اداره بهتر آنها از اهداف دولت است.»

وزیر کشور گفت: «تشکیل استان جدید به تصویب مجلس نیاز دارد، بر این اساس دولت بررسی‌های نهایی را انجام می‌دهد و نهایتاً لایحه را به مجلس ارسال می‌کند.»

وی درباره تقسیم استان تهران نیز بیان کرد: «دماوند و فیروزکوه در هر طرحی با تهران باقی خواهند ماند و آن پیشنهادی که مطرح است این است که منطقه جنوبی تهران یعنی ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک استان مجزایی شوند. طبیعی است زمانی که بررسی نهایی انجام شد، لایحه باید تقدیم مجلس شود. در طرح پیشنهادی دماوند و فیروزکوه زیرمجموعه تهران خواهند ماند و تغییری نخواهند کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار