شاکری در گفت‌وگو با پانا:

اولویت مجلس دوازدهم، بررسی طرح‌ها و لوایح ناتمام مجلس یازدهم باشد

دور دوم انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت مجلس دوازدهم باید بررسی طرح‌ها و لوایح ناتمام مجلس یازدهم باشد، گفت یک جمع‌بندی از کارهای باقی مانده در هر حوزه توسط مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شده است که بهترین کار این است که کمیسیون‌های مجلس دوازدهم این جمع‌بندی را مبنا و محور قرار دهند و به اولویت‌ها بپردازند.

کد مطلب: ۱۴۷۰۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اولویت مجلس دوازدهم، بررسی طرح‌ها و لوایح ناتمام مجلس یازدهم باشد

اقبال شاکری در گفت‌وگو با پانا درخصوص برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: «الحمدالله مردم در دور اول انتخابات مجلس حضور معناداری پیدا کردند و با این حضور معنادار پیام محکمی به جهانیان مخابره کردند. بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبی که حداقل ۲۰ درصد آرای حوزه انتخابیه را کسب نکند، نمی‌تواند راهی مجلس شود؛ بر این اساس ۴۵ کرسی مجلس در دور اول انتخابات تعیین تکلیف نشد؛ برای حوزه انتخابیه تهران نیز  ۱۶ نفر باقی مانده‌اند که به‌تناسب این تعداد دو برابرشان در منظر آرا مردم قرار خواهند گرفت.»

وی افزود: «در این مرحله براساس فضای عمومی و تجارب قبلی، حضور عادی نسبت به دور اول کمتر است و دلیل آن نیز این است که در دور دوم حداکثر نسبی است و حداکثر آرا نیاز نیست و از این جهت هر نامزدی با بالاترین رأی وارد مجلس خواهد شد. از آنجایی که اشخاصی که بیشترین رأی را در مرحله اول اخذ کردند به مرحله دوم راه یافتند، در این مرحله از بین برترین‌ها افراد خاص انتخاب خواهند شد.»

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اضافه کرد: «به عبارتی می‌توان گفت کار راحت‌تر است به‌خصوص در شهرهایی که یک نفر می‌خواهند و دو نفر معرفی شدند کار آسان است و رقابت بسیار تنگاتنگ است و نقش مردم نسبت به دور قبل پررنگ تر است. امیدواریم در این دوره نیز مردم با حضور گسترده خود از میان صالحان، افراد اصلح را انتخاب کنند.»

شاکری بیان کرد: «دور دوم انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد که دستاورد بسیار خوبی است به گونه‌ای که شب انتخابات نتایج از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد. این هم یک تجربه خوب در راستای شفافیت است و ان‌شاءالله بتوان برای انتخابات بعدی نیز از این تجارب استفاده کرد تا از این پس نیز سایر انتخابات الکترونیکی برگزار شود.»

وی ضمن اشاره به اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: «یک جمع‌بندی از کارهای باقی مانده در هر حوزه توسط مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شده است که بهترین کار این است که کمیسیون‌های مجلس دوازدهم این جمع‌بندی را مبنا و محور قرار دهند و به اولویت‌ها بپردازند. به‌عنوان مثال ساماندهی کارکنان دولت، استفساریه ماده 48 درباره ایثارگران، اصلاح ماده 100 قانون شهرداری‌ها، اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی و اصلاح لایحه مشارکت عمومی و خصوصی در نوبت صحن است که به مجلس یازدهم نمی‌رسد و باید در دستور کار مجلس دوازدهم قرار گیرد. حمایت از خانواده و فرزندآوری، ادامه تنقیح مقررات مربوط به بازار مسکن و ناترازی بانک‌ها از دیگر موضوعات حائز اهمیت است که مجلس دوازدهم باید در این مسیر قدم بردارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار