انعکاس شهادت آیت‌الله رئیسی در رسانه‌ها و پیام‌های تسلیت مقامات جهان

تهران (پانا) - سانحه بالگرد آیت الله ابراهیم رئیسی در رسانه‌ها و میان اشخاص سیاسی و مذهبی و مقامات سیاسی کشورهای مختلف بازتاب گسترده‌ای داشت.

کد مطلب: ۱۴۷۵۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
انعکاس شهادت آیت‌الله رئیسی در رسانه‌ها و پیام‌های تسلیت مقامات جهان

 آیت الله رئیسی عصر روز گذشته پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» به منظور افتتاح «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» به این شهر عازم شد و بالگرد وی در این مسیر در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

 سیاستمداران جهان با پیام‌هایی جداگانه به وقوع سانحه برای بالگرد حامل آیت الله رئیسی واکنش نشان دادند. 

پوتین در دیدار سفیر ایران: پیام من را به رهبر معظم انقلاب منتقل کنید، که هر کاری لازم باشد، آمادگی داریم انجام دهیم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گفت: آقای پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با وجود تعطیلی روز یکشنبه در این کشور، ساعت ۲۲ شامگاه یکشنبه جلسه‌ای با حضور مسئولان ارشد حوزه‌های دفاعی و امنیتی این کشور برگزار کرد که بنا به دعوت صورت گرفته، اینجانب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در این جلسه حضور داشتم.

کاظم جلالی ادامه داد: در این جلسه، آندری بلوسف وزیر دفاع، سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت ملی، ارتشبد والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری، ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس‌جمهوری و یکی از مسئولان ارشد سازمان امنیت فدرال این کشور نیز حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه ابتدا آقای پوتین خطاب به من گفت که ما از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، بسیار ناراحت شدیم و هر کاری که برای کمک لازم باشد را انجام می‌دهیم.

جلالی گفت: پوتین در این جلسه گفت که ما در این زمینه خیلی نگران و ناراحت هستیم. حتماً پیام من را به رهبر معظم انقلاب منتقل کنید که هر کاری لازم باشد آمادگی داریم انجام دهیم.

وی افزود: رئیس‌جمهوری روسیه در این جلسه اعلام کرد که این کشور ۲ فروند هواپیما را برای پرواز آماده کرده است که با ۵۰ نفر از بهترین نیروهای ما با تجهیزات کامل و کوهنوردان آموزش دیده وارد منطقه وقوع حادثه شوند. در این جلسه اعلام شد که این دو هواپیمای که حامل بالگرد هم هستند، آماده پرواز هستند.

بیانیه وزارت خارجه قطر در واکنش به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران

وزارت خارجه قطر در واکنش به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ماجد بن محمد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه نگرانی شدید قطر را از سانحه فرود سخت بالگرد حامل جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه این کشور و تعدادی از مسئولان دیگر در جنگل های دیزمار در استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران اعلام کرد.

ماجد الانصاری به خبرگزاری رسمی قطر -قنا- گفت دولت قطر امیدوار است جناب آقای رئیس جمهور، وزیر خارجه و همراهانشان در سلامت باشند.

الانصاری همچنین آمادگی کامل قطر را برای ارائه همه نوع کمک برای یافتن سرنشینان این بالگرد اعلام کرد.

رئیس جمهور روسیه با حساسیت فوق العاده اخبار سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند

در گفتگوی تلفنی دستیار ویژه پوتین و معاون اول رئیس جمهور: رئیس جمهور روسیه با حساسیت فوق العاده اخبار سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند، مسکو آماده کمک همه جانبه به دوست دیرینه خود ایران است .

معاون اول رئیس جمهوری در گفتگوی تلفنی ایگور لویتین گفت: قدردان همدلی دولت و ملت روسیه و پیگیری‌های پوتین رئیس جمهور روسیه هستیم و امیدواریم در پی این حادثه اخبار خوبی مبنی بر سلامت آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

ایگور لویتین شامگاه یک شنبه در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه در تماسی تلفنی با معاون اول رئیس جمهور گفت: پوتین رئیس جمهوری روسیه از ابتدای این سانحه اخبار را با دقت پیگیری می‌کند و من امشب حامل پیام همراهی، نگرانی و همدلی او با شما و ملت ایران هستم.

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه افزود: پوتین به محض دریافت اخبار این سانحه از من خواست تا کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران را به کاخ کرملین دعوت کنم و رسما اعلام کنیم تمام ظرفیت‌های روسیه برای کمک به کشور دوست ما؛ ایران آماده ارائه است.

مخبر در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از پیگیری‌ها و اعلام آمادگی روسیه برای کمک به ایران درپی حادثه بالگرد رئیس جمهور گفت: از دولت، ملت روسیه و شخص پوتین سپاسگزارم و امیدوارم اخبار خوبی را برای مردم ایران و دوستداران جمهوری اسلامی در ساعات پیش رو داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: پیگیری‌های مجدانه و نگرانی ولادیمیر پوتین و مقامات عالی روسیه در پی این اتفاق، نشان از عمق دوستی دو رئیس جمهور و همچنین دو ملت دارد.

سوریه: سانحه بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را با نگرانی دنبال می کنیم

وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، دمشق سانحه فرود اضطراری بالگرد آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی  ایران و نیز تلاش نهادها و گروه های جستجو و نجات برای رسیدن به محل حادثه را با نگرانی  دنبال می کند.

وزارت امور خارجه در بیانیه خود مراتب همبستگی خود را  با جمهوری اسلامی ایران اعلام و برای رئیس جمهور کشورمان  و مقامات همراه ایشان در این سانحه آرزوی سلامتی کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است، دمشق اطمینان دارد ،  رهبری ، دولت و مردم ایران با تدبیر و درایت این شرایط دشوار را پشت سر خواهد گذاشت.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین آمادگی خود را برای ارائه کمک و یاری به دولت دوست و برادر ایران در این شرایط ویژه اعلام کرد. 

از نخستین لحظات اعلان خبر حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهوری کشورمان این موضوع در لبنان تیز به خبر نخست همه رسانه‌های ارتباط جمعی تبدیل شده است.

پایگاه مردمی مقاومت در فضای مجازی، اما لحظه به لحظه خبر‌های این حادثه را پیگیری می‌کنند.

در سطح مردمی نکته قابل توجه دعا‌های لبنانی‌های طرفدار مقاومت برای سلامتی رئیس جمهور کشورمان است.

این درحالی ست که حتی خبر‌های جنگ در جنوب لبنان تیز در سایه خبر اخبار مرتبط با تلاش‌های مستمر برای امداد و نجات سرنشینان بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان قرار گرفته است.

هلال احمر عراق امشب پنجاه پرسنل ویژه و اموزش دیده خود را با تجهیزات کامل، برای مشارکت در جستجوی بالگرد ریاست جمهورى ایران، عازم ایران میکند.

انعکاس گسترده حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور در فرانسه

همه شبکه‌های خبری فرانسه حادثه امروز بالگرد رئیس جمهوری اسلامی ایران را در طیف وسیعی بازتاب و انعکاس داده اند.

شبکه خبری (ب اف ام) از چند ساعت پیش در هر بخش خبری خود این حادثه را انعکاس داده است.

همچنین در این شبکه پربیننده فرانسه سخنان رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به مردم که نگران و دلواپس نباشند بازتاب داده شده است.

شبکه خبری فرانس ۲۴ این حادثه را در صدر اخبار خود قرار داده و گفته است "رئیس جمهور ایران ابراهیم رئیسی که برای افتتاح سدی در مرز ایران و جمهوری آذربایجان حضور یافته بود؛ در بازگشت دچار حادثه‌ای شده که نگرانی‌های زیادی را چه در داخل و چه در خارج از مرز‌های ایران برانگیخته است.

این رسانه فرانسوی تشریح کرده است: در بالگرد حادثه دیده به غیر از رئیس جمهور ابراهیم رئیسی، شخصیت‌های مهم دیگری از جمله امیرعبداللهیان وزیر خارجه، امام جمعه و استاندار تبریز حضور داشته اند. وضعیت کوهستانی و مناسب نبودن شرایط جوی، عملیات گروه‌های امدادی را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

رادیو فرانس انفو در بخش‌های خبری خود به فرود اضطراری بالگرد رئیس جمهور ایران در یک منطقه کوهستانی و بسیار دشوار پرداخته که نگرانی‌های داخلی گسترده‌ای را به همراه داشته است.

شبکه دولتی کانال یک و شبکه مهم ۲۶ فرانسه در بخش‌های مختلف خود با بازتاب این حادثه ناگوار اعلام کردند که مردم ایران برای سلامتی رئیس جمهورشان دست به دعا برداشته اند.

نشریه‌های لیبراسیون و فیگارو هم به این حادثه و تلاش گسترده گروه‌های امداد برای یافتن بالگرد حادثه دیگه رئیس جمهور ایران پرداخته اند.

هفته نامه اکسپرس، رادیو (آر تی ال)، رادیو بین المللی (آر اف ایی)، لوپوآن، تریبون و رادیو اروپ یک هم علاوه بر انعکاس گسترده این حادثه به سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران درباره نبود هیچ گونه نگرانی و دلواپسی و پیشبرد امور به بهترین وجه پرداخته اند.

سخنگوی سازمان ملل: گوترش با نگرانی گزارش‌های مربوط به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کند

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: گوترش با نگرانی گزارش‌های مربوط به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کند.

پیام رئیس جمهور ترکیه درباره سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره سانحه هوایی برای رئیس جمهور ایران و هئیت همراه وی پیام صادر کرد.

اردوغان با ابراز تاسف عمیق اعلام کرد، از دریافت خبر سانحه هوایی برای برادرم ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی شدیدا متآثر شدم‌.

ضمن پیگیری از نزدیک اوضاع، ارتباط و هماهنگی مان با مقامات ایران ادامه داشته و بدینوسیله برای مشارکت در عملیات جستجو و نجات اعلام آمادگی می کنم.

اردوغان در ادامه پیام خود ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران، برای سرسلامتی رئیس جمهور و هئیت همراه و دریافت خبر های مسرت بخش ابراز امیدواری کرده است.

بازتاب در رسانه های بوسنی و هرزگوین 

رسانه‌ها و تارنما‌های خبری بوسنی و هرزگوین ساعتی پس از سانحه بالگرد حامل آقای رئیسی و هیئت همراه در بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه سی در مرز مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان به موضوع فرود اضطراری بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه پرداخته و با استناد به منابع خبری ایران عملیات جستجو گسترده نیرو‌های امدادی به همراه نیرو‌های نظامی برای پیدا کردن بالگرد حامل رئیس جمهور را منتشر کردند.

بیانیه حماس در پی وقوع سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در جنبش حماس با اهتمام و نگرانی فراوان پیگیر اخبار مربوط به حادثه فرود اضطراری بالگرد حامل جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه ایشان در شمال غرب ایران و قطع ارتباط با آن‌ها هستیم.

حماس افزود: ما به دنبال این حادثه دردناک و ناگوار، همدردی کامل خود را با رهبری، دولت و ملت ایران اعلام کرده و از درگاه خداوند مسئلت داریم رئیس جمهور ایران و هیئت همراه ایشان را محفوظ و سلامت نگاه داشته و هرگونه بدی و آسیبی را از ملت عزیز ایران دور نماید.

دعای مفتی‌اعظم مسلمانان روسیه برای سلامتی رئیس‌جمهور ایران

شیخ راویل عین الدین، مفتی اعظم و رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه برای سلامتی رئیس جمهور ایران ‌دست‌ به ‌دعا برداشت.

شیخ روایل عین الدین گفت: در این لحظات دشوار ، دل های مسلمانان روسیه با مردم ایران همراه است.

به درگاه خداوند متعال برای دوری بلا و مصیبت از ایران و رهبران آن دعا میکنم و امنیت، سعادت و پیروزی را از درگاه وی برای ملت ایران مسئلت دارم.

اعلام آمادگی روسیه برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور

ماریا زاخارووا،  سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت: روسیه از نزدیک اطلاعات مربوط به سرنوشت مسافران بالگرد حامل رئیس جمهور ایران را زیر نظر دارد و صمیمانه امیدوار است که مسافران زنده باشند و جان و سلامت آنها در خطر نباشد.

ماریا زاخارووا افزود: روسیه آماده است برای جستجوی بالگرد مفقود شده رئیس جمهور در ایران و بررسی علل این حادثه کمک کند.

مهدی المشاط: با نگرانی شدید سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران را دنبال می کنیم

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: با نگرانی شدید سانحه برای بالگرد رئیس جمهور ایران و شماری از مقامات ایرانی را دنبال می کنیم. رهبری و مردم یمن در کنار مردم ایران و رهبری آن در این شرایط سخت ایستاده اند. از خداوند می خواهیم که سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهانش را به سلامت بازگرداند.

عربستان: ریاض در این شرایط سخت در کنار ایران قرار دارد و برای ارائه هر کمکی آماده است

به گزارش خبرگزاری سعودی (واس)، وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان با نگرانی شدید اخبار منتشر شده را در رسانه‌ها در باره سانحه برای بالگرد حامل جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه او پیگیری می کند. از خداوند متعال خواستاریم رئیس جمهور ایران و همراهانش را حفظ کند و آنها را مورد عنایت و مراقبت خود قرار دهد. ما تأکید می‌کنیم ریاض در این شرایط سخت در کنار کشور برادر، جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و برای ارائه هر گونه کمکی که مقامات ایرانی به آن نیاز دارند، آمادگی دارد.

واکنش رئیس جمهور عراق به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهوری

عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با نگرانی شدید خبر سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران و همراهان وی را دریافت کردیم. برای اطلاع از تحولات سانحه با سید محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق که اکنون در تهران حضور دارد، به صورت تلفنی گفتگو و بر حمایت و تقدیم تلاش حداکثری برای کمک به عملیات جستجو تأکید کردیم.

عمار حکیم: با ملت و دولت ایران همدردی می‌کنیم

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی نوشت: با تأسف و تأثر خبر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و شخصیت برجسته سیاسی اسلامی و شماری از همراهان ایشان به خصوص آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بر اثر سقوط بالگرد حامل آنان در شمال غرب ایران را دریافت کردیم.

در ادامه این پیام آمده است: نقش پررنگ آن فقید در حیات انقلابی و سیاسی و فرهنگی ایران و منطقه و جهان را گرامی می‌داریم و این سانحه را به رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای صمیمانه تعزیت می‌گوییم، با ملت و دولت ایران هم‌دردی می‌کنیم و به خانواده و بستگان آن فقید تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم که آن فقید عزیز را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و در بهشت برین جای دهد.

حماس به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد: خالصانه‌ترین مراتب تسلیت و تعزیت و همدردی خود را با رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و دولت و ملت دوست ایران ابراز می‌داریم.

در این بیانیه آمده است: این شهدا، مجموعه‌ای از بهترین رهبران ایران بودند که در حمایت از مسئله فلسطین و یاری و کمک به مبارزه ملت ما با پشتیبانی از مقاومت فلسطین مواضع شرافتمندانه و افتخارآمیزی داشتند.

شیاع السودانی: تسلیت عمیق خود را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تقدیم می‌کنیم

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با انتشار یک پست در شبکه ایکس تاکید کرد: با غم فراوان، خبر فوت رئیس جمهور ایران، وزیر خارجه این کشور و جمعی از همراهان ایشان را در پی سقوط بالگرد حامل آنها دریافت کردیم. تسلیت عمیق خود را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران در پی حادثه به وقوع پیوسته برای رئیس جمهور این کشور تقدیم می‌کنیم.

وی افزود: ما حمایت خود را از ملت دوست و برادر، ایران و مسئولان دیگر این کشور به دنبال رقم خوردن این فاجعه دردناک اعلام می‌نمائیم.

لاوروف: رئیسیو امیرعبداللهیان به عنوان دوستان واقعی و قابل اعتماد کشورمان شناخته می‌شدند

MTUwMWMwUL4M

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پی به شهادت رسیدن سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد، گفت: عمیقا، از شنیدن خبر درگذشت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران اندوهگین شده‌ام.

 لاوروف گفت: نقش رئیس‌جمهور رئیسی و وزیر امور خارجه ایران در تقویت همکاری‌ها میان مسکو و تهران فوق‌العاده باارزش بود. روسیه خالصانه به خانواده و دوستان قربانیان این سانحه و ملت دوست ایران تسلیت می‌گوید. روسیه همواره این چهره‌های سیاسی برجسته را به عنوان وطن‌دوستان واقعی جمهوری اسلامی ایران به یاد خواهد سپرد که سرسختانه از منافع کشورشان دفاع و جان خو را وقف خدمتی با از خودگذشتگی به سرزمین مادری خود کردند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین بیان کرد: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در روسیه به عنوان دوستان واقعی و قابل اعتماد کشورمان شناخته می‌شدند.

بلاروس: بلاروس دوستان واقعی خود را از دست داد

وزارت خارجه بلاروس با صدور بیانیه‌ای در پی سقوط بالگرد شهید آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه ابراز داشت که این فاجعه، تنها خسارتی برای ملت ایران نیست، بلکه بلاروس نیز دوستان واقعی خود را از دست داده است.

بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان وی روز گذشته در مسیر بازگشت از منطقه خداآفرین به تبریز در شرایط بد جوی دچار سانحه شد. شرایط سخت آب و هوایی و موقعیت منطقه، شناسایی محل وقوع سانحه را با دشواری مواجه کرده بود و در نهایت صبح امروز پیکر شهید رئیسی و هیئت همراه از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در کنار لاشه بالگرد سقوط کرده کشف و شناسایی شد.

عبدالرحمن معاشر: آیت الله رئیسی چهره‌ای از یک انقلابی و مسلمان راستین و مردمی را به نمایش گذاشت

عبدالرحمن معاشر، دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در پیامی با تسلیت شهادت رییس جمهور کشورمان تاکید کرد که آیت‌الله رئیسی در طول سال‌های خدمتگزاری از تولیت آستان قدس رضوی تا ریاست قوه قضاییه و ریاست جمهوری، چهره‌ای از یک انقلابی و مسلمان راستین و مردمی را به نمایش گذاشت.

وی تاکید کرد: بی‌تردید یاد و نام شهید رئیسی و یاران باوفایش چون شهید امیرعبداللهیان وزیر کاردان و پرتلاش امورخارجه، شهید آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه محبوب تبریز، شهید رحمتی استاندار جوان و پرانرژی آذربایجان شرقی و سایر شهدای گرانقدر این حادثه، از اذهان ملت قدرشناس ایران محو نخواهد شد و نور هدایت‌بخش این ستارگان درخشان، راهگشای ادامه راه پرفروغ انقلاب و گام‌های استوار به سوی قله‌های پیشرفت و سربلندی خواهد بود.

بشار اسد شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت

4513386

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در واکنش به شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان در سانحه سقوط بالگرد حامل آن‌ها این ضایعه را به مقام معظم رهبری ایران تسلیت گفت.

واکنش پادشاه اردن به شهادت رئیس جمهور ایران

عبدالله دوم، پادشاه اردن به شهادت آیت الله رئیسی و جمعی از همراهان ایشان در یک سانحه هوایی در شمال غرب کشورمان واکنش نشان داد.

پادشاه اردن در پیام خود تاکید کرد: در این شرایط سخت در کنار برادرانمان در ایران هستیم.

محمد علی الحوثی: صمیمانه به رهبری و ملت ایران تسلیت می‌گوئیم

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: به ملت ایران و رهبری این کشور صمیمانه تسلیت می‌گوئیم. برای خانواده‌های این عزیزان از خداوند متعال صبر مسالت دارم.  ملت ایران همچنان پیوند خود را رهبران مخلص خود حفظ خواهد کرد.

پیشتر نیز سخنگوی دولت نجات ملی یمن این ضایعه دردناک را تسلیت گفته بود.

مودی: هند در این زمان غم و اندوه در کنار ایران ایستاده است​

نارندا مودی، نخست‌وزیر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور کشورمان ا علام کرد که «هند در زمان اندوه کنار ایران است.»

وی در پیام خود نوشت: از درگذشت غم‌انگیز دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران، عمیقاً متأسف و متاثر شدم. سهم وی در تحکیم روابط دوجانبه هند و ایران همیشه در یادها خواهد ماند. از صمیم قلب به خانواده وی و مردم ایران تسلیت می‌گویم. هند در این زمان غم و اندوه در کنار ایران ایستاده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا ایران را «نمونه عزت و اخلاق و مقاومت» خواند

نیکلاس مادورو ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران گفت «برادرم ابراهیم یک شخص خاص، رهبری فوق‌العاده و دوست بی قید و شرط ونزوئلا» بوده است. 

168662317087493900

رئیس‌جمهور ونزوئلا در پیام تسلیت خود نوشت که «از اخبار سخت در مورد فقدان فیزیکی ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران شوکه شدم. مادورو به نمایندگی از ونزوئلا ضمن ابراز تسلیت عمیق با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت که «امیدواریم چنین ضایعه حساسی مورد مغفرت الهی قرار گیرد». رئیس‌جمهور ونزولا در پایان پیام تسلیت خود، ایران را «نمونه عزت و اخلاق و مقاومت» خواند.

تسلیت نخست وزیر ارمنستان به دولت و مردم ایران

نیکول پاشینیان، نخست وزیر جمهوری ارمنستان نیز در پیامی با تسلیت شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه به مقام معظم رهبری،نوشت: اینجانب از طرف دولت و مردم جمهوری ارمنستان درگذشت غم انگیز دوست و همکار عزیزم رئیس‌جمهور سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیأت همراه را صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.

نخست وزیر ارمنستان برای دولت و ملت ایران آرزوی قدرت و استقامت کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری ارمنستان و مردم آن از کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران در این دوره سخت حمایت می‌کنند.

واهاگن خاچاطوریان رئیس جمهوری ارمنستان نیز در صفحه کاربری خود در تارنمای ایکس ضمن ابراز تسلیت به مناسبت سانحه سقوط بالگرد، به دولت و مردم مهربان ایران تسلیت گفت.  

وزیر خارجه ترکیه شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت

هاکان فیدان

هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه شهادت آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان و هیئت همراه ایشان را تسلیت گفته و تصریح کرد که آنکارا هماهنگی کاملی با مقامات ایرانی بعد از این حادثه داشته است.

حزب‌الله لبنان: رئیسی برادر و پشتیبان قوی ما و مدافع سرسخت فلسطین و حافظ جنبش‌های مقاومت بود

در پیام حزب‌الله لبنان در این باره آمده است: به مناسبت حادثه دردناک شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و شهادت برادر عزیزمان جناب دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه این کشور و آیت‌الله محمد علی آل هاشم نماینده حضرت امام خامنه‌ای در استان آذربایجان و دیگر همراهان آنها را تسلیت گفته و با ملت و رهبری ایران ابراز همدردی می‌کنیم. این ضایعه را به سرورمان رحمت الله علیه صاحب عصر و زمان علیه السلام و حضرت آیت الله العظمی امام سید علی خامنه‌ای، مراجع عظام، مسئولان جمهوری اسلامی و همچنین ملت صبور و عزیز ایران بویژه خانواده‌های شریف و مبارز آنان و تمامی مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت می‌گوییم. 

در این پیام آمده است: ما رئیس‌جمهور شهید را از نزدیک می‌شناختیم و او برادر و پشتیبان قوی ما، مدافع سرسخت مسائل ما و فلسطین و حافظ جنبش‌های مقاومت بود. برادر عزیز، شهید امیرعبداللهیان وزیر فعال و دوستدار نهضت‌های مقاومت و پرچمدار همه مجامع بین‌المللی بود.

پوتین: سید ابراهیم رئیسی سیاستمداری برجسته بود که تمام عمرش وقف خدمت به میهن بود

4991777

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی، گفت: صمیمانه‌ترین تسلیت‌های ما را در رابطه با فاجعه عظیمی که بر مردم ایران وارد و منجر به جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همچنین تعدادی دیگر از شخصیت‌های برجسته حکومتی شما شد، بپذیرید.

وی تاکید کرد: سید ابراهیم رئیسی سیاستمداری برجسته بود که تمام عمرش وقف خدمت به میهن بود. او به حق از احترام بالایی نزد هموطنان خود و اقتدار قابل توجهی در خارج از کشور برخوردار بود. او به عنوان دوست واقعی روسیه، مشارکت شخصی ارزشمندی در توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهای‌مان داشت و تلاش زیادی برای رساندن آنها به سطح مشارکت استراتژیک انجام داد.

امامعلی رحمان: رئیسی نقش مهمی در تعمیق روابط ایران و تاجیکستان ایفا کرد

170737461

امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان در پیام تسلیت برای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران نوشت: خبر غم انگیز درگذشت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در اثر سقوط بالگرد موجب تاسف عمیق ما و همه مردم تاجیکستان شد. ما از شخصیت دولتمرد برجسته سید ابراهیم رئیسی به خاطر نقش وی در گسترش و تعمیق روابط دوستی و همکاری های چند جانبه بین تاجیکستان و ایران و حل و فصل مسائل مبرم منطقه ای و بین المللی قدردانی می کنیم.

وی افزود: در رابطه با این اندوه سنگین، صمیمانه مراتب همدردی و تسلیت خود را به شما، ملت دوست و برادر ایران، بستگان و دوستان قربانیان ابراز داشته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان صبر و شکیبایی مسئلت دارم. در این روزهای غم انگیز، ما در کنار ایران و مردم آن هستیم.

اردوغان: آیت‌الله رئیسی برای ایجاد صلح و دوستی در منطقه تلاش کرد

اردوغان

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: به این وسیله، یاد و خاطره کسی را گرامی می‌دارم که از نزدیک شاهد تلاش هایش برای بهبود وضعیت مردم ایران و ایجاد صلح و دوستی در منطقه بودم.

وی در این پیام به رهبری، دولت و ملت ایران گفت: ما مثل گذشته در این شرایط سخت و غم‌انگیز، در کنار شما هستیم.

رئیس جمهوری ترکیه، آیت الله رئیسی را یک برادر و همتای ارزشمند عنوان کرد و برای شهدای این سانحه آرزوی برخورداری از غفران و رحمت الهی و برای خانواده هایشان آرزوی صبر جمیل کرد.

رافائل گروسی شهادت آیت الله رئیسی و وزیر امور خارجه را تسلیت گفت

گروسی

رافائل گروسی روز دوشنبه طی سخنانی در گشایش کنفرانس بین المللی امنیت هسته ای وین گفت: درگذشت جانسوز ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر اعضای هیئت ایرانی را تسلیت عرض می‌کنم. فکر ما در این دوران سخت با خانواده آنها و مردم ایران است.

رئیس جمهور سریلانکا: شوکه‌ هستیم/ عمیقا با ایران همدردی می‌کنیم

4992102

رانیل ویکرماسینگه، رئیس جمهور سریلانکا در پیامی در ایکس شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و هیات همراه وی را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

ویکرماسینگه در این پیام نوشت: «سریلانکا به شدت از درگذشت دلخراش ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و سایر مقامات ارشد ایران شوکه و اندوهگین است. عمیقاً با خانواده‌ها، دولت و مردم داغدار ایران ابراز همدردی می‌کنم و به آنها تسلیت می‌گویم. در غم خانواده (آیت‌الله) رئیسی و هیات همراه‌شان شریک هستیم.»

میگل دیاز کانل، رئیس‌جمهوری کوبا نیز در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: حزب، دولت و ملت کوبا، به دلیل از دست دادن دوست بزرگ، سیاستمدار قابل تحسین و محبوب مردمش عمیقا متاسفند؛ ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همراهان ایشان.

برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا نیز در پیامی جداگانه در شبکه ایکس ضمن ابراز تسلیت و تعزیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، «همه همبستگی و حمایت کوبا با ملت برادر، جمهوری اسلامی ایران» را ابراز کرد.

سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران و همراهان وی را به مردم ایران تسلیت گفت.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) درگذشت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت و تاکید کرد که مسکو به تعمیق روابط خود با تهران ادامه می‌دهد و توافقات قبلی با ایران نیز اجرا خواهد شد.

کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا از تصمیم این اتحادیه برای کمک به عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهوری ایران دفاع کرد. یانز لنارچیچ روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، ادعا کرد که ارائه خدمات نقشه‌برداری ماهواره‌ای «در صورت درخواست برای تسهیل عملیات جستجو و نجات، به منزله حمایت سیاسی» از هیچ دولت یا نهادی به شمار نمی‌رود.

رئیس‌جمهوری قزاقستان: رئیسی یک دولتمرد برجسته بود

قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان در پیامی درگذشت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و تیم همراهش در سانحه سقوط بالگرد را به نمایندگی از دولت و مردم این کشور به حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، محمد مخبر معاون اول ریاست‌جمهوری و همه ملت ایران تسلیت گفت.

وی در این پیام با بیان اینکه خبر درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و یاران باوفایش را با اندوه عمیق دریافت کردم، تصریح کرد: رئیسی یک دولتمرد برجسته بود که تمام عمر خود برای خدمت به منافع ایران، بهبود رفاه مردم خود و حفظ ثبات در منطقه گذاشت. ابتکارات و دستاوردهای او مورد قدردانی بالایی از سوی جامعه بین المللی قرار گرفت.

این مقام ارشد قزاقستان خاطرنشان کرد که در کشور ما آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را همیشه به عنوان یک رئیس مسوول، یک سیاستمدار معتبر در سطح بین‌المللی و فردی موثر بر گسترش همکاری‌های دوجانبه به یاد خواهندآورد.

پیام تسلیت شاه بحرین به رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت آیت الله رئیسی

171155474

حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین اعلام کرد: «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین با ارسال پیامی به حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر عالی کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران درگذشت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و همراهانش را تسلیت گفت.

حمد بن عیسی آل خلیفه در این پیام، تسلیت و همدردی عمیق خود را به آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و ملت ایران ابراز کرد و از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای جان باختگان حادثه سقوط بالگرد و صبر و شکیبایی برای خانواده ها و بستگان آنها خواستار شد.

فردیناند مارکوس، جونیور رئیس جمهور فیلیپین شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود را در سانحه بالگرد در تبریز، تسلیت گفت.

جنبش «أمل» لبنان : شهادت آیت‌الله رئیسی، ایران را از مسیر اقتدار و صلابت بازنمی‌دارد

جنبش أمل امروز (دوشنبه) ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی ابراز اطمینان کرد که شهادت آن‌ها هرگز جمهوری اسلامی ایران را از مسیر اقتدار و صلابت بازنمی‌دارد.

در این پیام تسلیت آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم. الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِکَةُ طَیِّبِینَ یَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ. صدق الله العلی العظیم.

در برهۀ حساسی که امت ما در آن به سر می‌برد و نیازمند رهبران و مردانی صادق و مؤمن است که با خدا عهد بستند و و آن عهد را تغییر ندادند، جمهوری اسلامی ایران و عرصه‌های مقاومت، جهاد و منابر دعوت به خدا با کلمه و موعظه، جمعی از رهبران خود در جمهوری اسلامی ایران را از دست داد که جناب رئیس‌جمهور، آقای سید ابراهیم رئیسی، جلودار آنان است. بعد، برادر و دوستمان، وزیر امور خارجه ایران، جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان و همراهان شهیدشان قرار دارند که بر اثر سانحه دردناک ناشی از سقوط بالگرد حاملشان در استان آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند.

ما در جنبش امل، در جایگاه رهبران این جنبش و مجاهدان، صمیمانه به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای (حفظه المولی) و به مردم ایران و خانواده‌های این شهدا تسلیت عرض می‌کنیم. از خداوند سبحان و متعال مسألت داریم که این شهدا را ساکن بهشت وسیع خود کند و به شما و ما صبر عطا کند. ما اطمینان کامل داریم که ارتحال این جمع مبارک رهبران و شهدا، جمهوری اسلامی ایران را از حرکت به سوی پیشرفت، صلابت، اقتدار و حمایت از آزادگان جهان در راه رهایی و عدالت باز نمی‌دارد. إنه نعم المولی و نعم النصیر.

رئیس جمهوری الجزایر: با شهادت آیت‌الله رئیسی، برادر و شریکم را از دست دادم

171155847عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر امروز (دوشنبه) در پیامی به «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهوری کشورمان، شهادت «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» و همراهان وی را تسلیت گفت.

رئیس جمهوری الجزایر در این پیام خود آورده است: از همان ابتدا لحظات سختی که ملت برادر ایران، اخبار سرنوشت بالگرد رئیس جمهوری خود را دنبال می‌کردند، ما نیز با تأثر و نگرانی همراه شما بودیم. با شهادت دکتر رئیسی، بنده شخصا برادر و شریکم را در امر خدمت به پیوندهای برادری، همکاری و همبستگی بین دو کشور و دو ملت برادر و یاری مسائل عادله امت اسلامی و دفاع از آن، از دست دادم.

پیام تسلیت بنگلادش در پی شهادت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»

محمد حسن محمود، وزیر خارجه بنگلادش امروز دوشنبه با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی خود در ایکس (توئیتر سابق) در خصوص شهادت «سید ابراهیم رئیسی» نوشت: با تأسف عمیق خبر درگذشت دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت می‌ گوییم. ما به اعضای خانواده‌ های داغدار تسلیت عمیق می‌ گوییم و در این زمان حساس در کنار ملت برادر ایران هستیم.

وزیر خارجه ژاپن شهادت حسین امیرعبداللهیان را تسلیت گفت

کامیکاوا یوکو، وزیر خارجه ژاپن در پیامی ضمن تسلیت شهادت حسین امیرعبداللهیان، گفت: این حادثه زمانی رخ می‌دهد که اینجانب در ملاقات سران دو کشور در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر پارسال برای اولین بار با جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان آشنا شدم و با ایشان در ملاقات وزرای خارجه ژاپن و ایران در ژنو در ماه دسامبر و دو تماس تلفنی گفتگوهای صریحی را در مورد روابط دوجانبه و اوضاع منطقه انجام دادم و همچنان تمایل داشتم با ایشان از این پس نیز گفت و گوی بیشتری انجام دهم.

با عرض تسلیت صمیمانه به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و همچنین خانواده‌های درگذشتگان، برای آرامش روح آن مقامات فقید دعا می‌نمایم.

اسلواکی: آنها خود را وقف خدمت به کشورشان کردند

وزارت خارجه اسلواکی امروز دوشنبه با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی خود در ایکس (توئیتر سابق) در خصوص شهادت «سید ابراهیم رئیسی» نوشت: «ژوراج بلانار» وزیر امور خارجه اسلواکی درگذشت غم انگیز ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقامات را به مردم ایران تسلیت می‌ گوید. آنها خود را وقف خدمت به کشور و پیشبرد روابط دیپلماتیک کردند. همدردی ما با خانواده های عزادار (بازماندگان) است.

رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی هم گفت: در سوگ درگذشت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عزادار شده‌ایم.

دولت کلمبیا ضمن ابراز تاسف عمیق از این حادثه، به خانواده سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر جان باختگان این حادثه تسلیت گفت.

لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل نیز گفت که با اطلاع از این حادثه، متاسف شده است. وی به خانواده‌های قربانیان این سانحه غم‌بار، دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

لوئیس آرس رئیس‌جمهوری بولیوی در واکنش به خبر شهادت رئیس‌جمهوری ایران و همراهان وی در سانحه سقوط بالگرد، دیدار خود با رئیسی را یادآوری کرد و بر رهبری و تعهد وی در همکاری تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری بولیوی به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا با بیان اینکه از خبر درگذشت ابراهیم رئیسی شوکه شده است، گفت: از وداع با یک انسان نمونه و یک رهبر فوق‌العاده جهان بسیار متاسفم؛ برادر ما ابراهیم، یک انسان عالی، مدافع حاکمیت کشورش و دوستی بی‌قید و شرط برای کشور ما بود. وزارت امور خارجه ونزوئلا نیز نسبت به این حادثه ابراز تاسف کرد.

میگل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا ضمن تکریم از ابراهیم رئیسی به عنوان دوستی بزرگ و سیاستمداری مورد تحسین، نسبت به ابن حادثه غم‌انگیز ابراز تاسف کرد.

دبیرکل اوپک نیز امروز ‌در واکنش به شهادت رئیس‌جمهوری ایران، وزیر امور خارجه و هیأت همراه آنها در سانحه سقوط بالگرد، این رخداد غم انگیز را به خانواده های آنها، رهبری، مردم ایران و تمام خانواده اوپک تسلیت گفت.

‌سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شهادت آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه آنها را که در سانحه سقوط بالگرد جان خود را از دست دادند، به مردم ایران تسلیت گفت.

این سازمان در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: هیثم الغیص، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کارکنان دبیرخانه این سازمان، درگذشت غم‌انگیز حضرت آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را به خانواده ایشان، رهبری، مردم ایران و کل خانواده اوپک تسلیت می‌گوید.

‌«ایگنازیو کاسیس» وزیر امور خارجه سوئیس هم در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: در پی سانحه بالگرد که جان ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و همتای من حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه آن‌ها را گرفت، به خانواده‌های همه قربانیان و شهروندان ایرانی آسیب‌دیده تسلیت عرض می‌کنم.

پاپ فرانسیس ‌در پیامی به زبان انگلیسی خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و همه کسانی را که دیروز در سانحه سقوط بالگرد جان باختند، تسلیت می‌گویم.

وی در پیام خود که در تلگرام منتشر شد، افزود: از خداوند متعال برای ارواح درگذشتگان طلب مغفرت می‌کنم و برای کسانی که در این ضایعه سوگوار شده‌اند، خصوصا خانواده‌های درگذشتگان دعا می‌کنم و در این دوره دشوار با ملت (ایران) ابراز نزدیکی معنوی می‌کنم.

گروه‌های مقاومت فلسطین دوشنبه شب در بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، «حسین امیر عبداللهیان» و هیات همراه تأکید کردند:حمایت این دو فقید از طوفان الاقصی و ملت فلسطین را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

‌در این بیانیه آمده است: این دو فقید بزرگوار مواضع روشن و واضحی در حمایت از ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن داشتند.

پیشتر نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد: خالصانه‌ترین مراتب تسلیت و تعزیت و همدردی خود را با رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و دولت و ملت دوست ایران ابراز می‌داریم.

این بیانیه افزود: این شهدا، مجموعه‌ای از بهترین رهبران ایران بودند که در حمایت از مسئله فلسطین و یاری و کمک به مبارزه ملت ما پشتیبانی از مقاومت فلسطین مواضع شرافتمندانه و افتخار آمیزی داشتند.

ناتو، شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه را تسلیت گفت

فرح دخل‌الله، سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با انتشار پیامی به زبان فارسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: درگذشت رئیس جمهور رئیسی، وزیر خارجه امیرعبداللهیان و سایر جان باختگان در حادثه سقوط بالگرد را به ملت ایران تسلیت می‌گوییم.

آفریقای جنوبی شهادت آیت‌الله رئیسی را به مقام معظم رهبری و مردم ایران تسلیت گفت

سیریل رامافوزا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی با انتشار پیامی اعلام کرد که «این یک تراژدی فوق العاده و غیرقابل تصور است که رئیس جمهور ملتی که آفریقای جنوبی با آن روابط دوجانبه قوی دارد و ما مفتخر به استقبال از او در بریکس در ژوهانسبورگ در سال ۲۰۲۳ بودیم، درگذشت.»

وی «تسلیت و هم‌دردی عمیق» خود را به رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

رهبر کره شمالی شهادت آیت الله رئیسی و وزیر امور خارجه را تسلیت گفت

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بامداد سه‌شنبه شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، ریاست جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه را تسلیت گفت.

رسانه دولتی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) گزارش داد که کیم در پیامی به محمد مخبر به نیابت از ملت و دولت کره شمالی شهادت آیت الله رئیسی و امیرعبداللهیان و هیأت همراه را تسلیت گفته است.

بر این اساس، رهبر کره شمالی شهادت رئیس جمهور ایران را ضایعه بزرگی برای «مردم برادر ایران و مردم جهان که برای استقلال و عدالت تلاش می‌کنند» خواند.

در این پیام آمده است که آیت‌الله شهید رئیسی یک دولتمرد برجسته و دوست صمیمی مردم کره شمالی بود که کمک بزرگی به آرمان مردم ایران برای حفاظت از حاکمیت، توسعه و منافع کشورشان کرد.

بالگرد حامل ریاست جمهوری اسلامی ایران که برای افتتاح  پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به منطقه مرزی رفته بود در مسیر بازگشت به تبریز، بعدازظهر یکشنبه دچار سانحه شد و تمام سرنشینان آن به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

در حال تکمیل ....

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار