تعداد شهدای نوار غزه در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۰ نفر رسید

تهران (پانا) - منابع خبری فلسطینی ظهر امروز (یکشنبه) اعلام کردند که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه در طول ۲۴ ساعت گذشته، به ۶۰ نفر رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۷۴۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تعداد شهدای نوار غزه در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۰ نفر رسید

به گزارش الجزیره، فقط پیکر ۱۸ شهید و شش زخمی در این مدت وارد بیمارستان الکویت در شهر رفح در جنوب نوار غزه شده است.

پیش از این نیز رسانه های فلسطینی از انتقال پیکرهای ۱۲ شهید فلسطینی به بیمارستان «کمال عدوان» در اردوگاه «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه خبر داده بودند.

این درحالی است که به گفته رئیس شهرداری النصیرات در مرکز نوار غزه، تمام شدن سوخت در طول ۴۸ ساعت آینده باعث وقوع فاجعه انسانی و بهداشتی خطرناک خواهد شد.

خبرگزاری سما پیشتر گزارش داد که در پی حملات شنبه شب و امروز ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه، پیکر ۱۲ شهید فلسطینی به بیمارستان «کمال عدوان» این شهر منتقل شد و همچنان شماری از شهروندان فلسطینی در جرگه مفقودان بوده و زیر آوار هستند.

در همین حال، محمود بصل، سخنگوی سازمان دفاع مدنی در غزه گفت: اشغالگران، اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را به شکلی جنون ‎آمیز بمباران می ‎کنند و ما نمی‎توانیم برای بازگرداندن مجروحان پیشروی کنیم. تمام بیمارستان‌ها در شمال نوار غزه از دسترس خارج شده‌اند. با توجه به ادامه بمباران نمی‌توانیم کار کنیم.

وی افزود: اشغالگران، غیرنظامیان بی‌‎گناه را هدف قرار می‌دهند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

این درحالی است که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل بر خواسته خود و جهانیان در رابطه با آتش‌بس فوری در نوار غزه به دلایل انسانی تاکید و اعلام کرد که این جنگ موجب درد و رنج‌های انسانی هولناکی در غزه شده است.

وی افزود: خواستار آزادی بی قید و شرط اسرا و افزایش فوری ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه هستیم. آتش‌بس تنها آغاز راه بازگشت از ویرانی‌ها و آسیب‌های ناشی از جنگ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار