دبیران دبیرستان استقلال ناحیه یک کرج در گفت‌وگو با پانا:

بهبود عملکرد آموزشی را با روش‌های خلاقانه باید فرا گرفت

کرج (پانا) - چند تَن از دبیران دبیرستان استقلال ناحیه یک کرج عنوان کردند که معلمان مدارس باید بهبود عملکرد آموزشی را با روش‌های خلاقانه به دانش‌آموزان یاد بدهند.

کد مطلب: ۱۴۷۳۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بهبود عملکرد آموزشی را با روش‌های خلاقانه باید فرا گرفت

مینا طرهانی، دبیر ریاضی دبیرستان دخترانه استقلال ناحیه یک کرج در گفت‌وگو با پانا در خصوص روش‌های خلاقانه تدریس گفت: «درس ریاضی به ظاهر درسی است که شاید روش‌های خلاقانه‌ای برای تدریس نداشته باشد اما معلم‌ها برای دانش‌آموزان، روش‌های مختلف و جذابی به کار می‌برند که بیشتر به این درس علاقه‌مند شوند.»

وی افزود: «روشی که در تدریس‌های خود به کار می‌برم، روش «گیمی فیکیشن» است. با این روش، بازی‌هایی طراحی می‌کنیم که دانش‌آموز در جریان این بازی، درس را می‌آموزد و برای او جذابیت ویژه‌ای دارد.»

طرهانی با بیان اینکه ریاضی را با استفاده از ابزار فیزیکی می‌توان به سادگی فرا گرفت، خاطرنشان کرد: «علاوه بر ابزار فیزیکی می‌توان با استفاده از ابزارهای سایت‌های مختلف، مسائل را به روشی متفاوت حل کرد و همچنین درادامه تدریس خود باید توجه داشته باشیم که دانش‌آموزان چه تفکری  درباره درس دارند. برخی از دانش‌آموزان دوست دارند سریع به پاسخ پایانی سوالات برسند یا برخی دیگر از آن‌ها علاقه‌مندند که پله به پله جلو بروند.»

وی اضافه کرد: «بازی‌هایی طراحی می‌کنیم که دانش‌آموزان در جریان این بازی، درس را می‌آموزند و برای آن‌ها جذابیت ویژه‌ای دارد. مانند تدریس در پایه هفتم که باید یادگیری پایه معادله را بیاموزند. بنابراین با استفاده از بازی با ابزار مختلف فیزیکی می‌توان یاد گرفت.»

معظم گرایلی، یکی دیگر از دبیران این دبیرستان به پانا گفت: «روش بنده، شخصا تاکید بر استفاده از تشویق برای دانش‌آموزان است. زیرا قطعا همه موجودات با تشویق کردن، عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت.»

فاطمه نصیری، یکی دیگر از دبیران دبیرستان دخترانه استقلال ناحیه یک کرج نیز خاطرنشان کرد: «اغلب اوقات با پرسیدن سوالات ساده از دانش‌آموزان ضعیف، آن‌ها را به چالش می‌کشیم که باعث می‌شود اعتماد به نفس آن‌ها بالا برود و مطالب بعدی درس را با انگیزه بهتری درک کنند و اصولاً در درس ریاضی، تکرار و تمرین از اهمیت بالایی برخوردار است.»

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا یاری

حجم فایل ویدیویی : ۲۷.۱۹M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۱:۵۳ دانلود فایل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار