مدیرعامل بانک مسکن:

آسیب‌دیدگان حوادث غیرمترقبه 15 هزار و 658 فقره تسهیلات دریافت کردند

تهران (پانا) - مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
 آسیب‌دیدگان حوادث غیرمترقبه 15 هزار و 658 فقره تسهیلات دریافت کردند

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به وقوع حوادث غیرمترقبه در کشور و برنامه بانک مسکن برای کمک به بازسازی واحدهای مسکونی حادثه دیده گفت: بانک مسکن ۳۸ هزار و ۸۴۶ فقره تسهیلات در قالب مشارکت مدنی، فروش اقساطی، جعاله، مرابحه معیشتی و مرابحه بخش کشاورزی به مبلغ بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال به حادثه دیدگان پرداخت و تنها در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده پرداخته است.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، این بانک طی سالهای اخیر در بخش پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیر مترقبه همچون سیل و زلزله، کارنامه موفقی از خود به جای گذاشته و آسیب‌دیدگان این حوادث در سال‌های اخیر در بخش بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی و تأمین امور معیشتی همچنین کشاورزی از طریق دریافت تسهیلات بانک مسکن حمایت شده‌اند.

حسینی در این خصوص افزود: پرداخت تسهیلات‌ در بخش‌ حوادث غیرمترقبه از مسئولیت ها و تعهدات اجتماعی بانک مسکن محسوب می‌شود و این بانک به عنوان تنها بانک تخصصی در حوزه مسکن و ساختمان برای کاهش آلام و دردهای هموطنان، نسبت به جبران خسارات و آسیب‌های وارده از طریق ارائه تسهیلات اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر حمایت مالی از خسارت‌دیدگان به عنوان وظیفه قانونی بانک بهترین راهکار برای مواجهه با حوادث غیرمترقبه و بروز کمترین خسارت و زیان، ساخت مسکن باکیفیت و مقاوم است. از این رو سیاست‌های اعتباری بانک مسکن با رویکرد حمایت از سازندگان حرفه‌ای و شرکت‌های دانش بنیان به منظور بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ساخت و ساز در جهت توسعه ساخت مسکن استاندارد و باکیفیت در کشور تدوین و اجرایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار