استاندار اردبیل:

برگزاری کلاس‌های تقویتی درفصل تابستان برنامه‌ریزی شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: در راستای بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، لازم است در فصل تابستان برای برگزاری کلاس‌های تقویتی به‌ویژه در مناطق محروم، برنامه‌ریزی شود.

کد مطلب: ۱۴۷۴۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس‌های تقویتی درفصل تابستان برنامه‌ریزی شود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل؛ سیدحامد عاملی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان اردبیل اظهار کرد: فضای آموزشی استاندارد از جمله مسائل مهم در ارتقای آموزش است و با توجه به عقب‌ماندگی استان اردبیل در زمینه فضای آموزشی، افزایش این فضا در اولویت است.

وی با اشاره به برنامه احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در استان اردبیل افزود: احداث یک‌سری از این کلاس‌ها با اعتبارات استانی و ملی در حال انجام بوده و بخشی نیز در برنامه جذب اعتبار از محل سفر بعدی رئیس‌جمهوری به استان اردبیل قرار می‌گیرد.

استاندار اردبیل با یادآوری تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز در راستای رفع کمبودهای فضاهای آموزشی ادامه داد: بخشی از اقدامات مدرسه‌سازی و افزایش سرانه فضای آموزشی را نیز خیرین متقبل شده‌اند.

عاملی با اشاره به ظرفیت قانونی ایجادشده از محل مولدسازی بیان کرد: در این زمینه نیز تعدادی از مدارس فرسوده در دستور کار است که از محل واگذاری این مدارس، فضای آموزشی نوساز در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد و لازم است حوزه‌های مربوطه بدون تعلل، اقدامات اجرایی و روند کار را سرعت بخشند.

وی با تأکید بر توجه به ارتقای تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان گفت: در فصل تابستان باید با برگزاری کلاس‌های تقویتی به‌ویژه در مناطق محروم در راستای بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان اقدام و برنامه‌ریزی شود.

استاندار اردبیل با یادآوری تأثیرگذاری پایه دهم تا دوازدهم متوسطه در کنکور سراسری دانشگاه‌ها بیان کرد: توجه مدیران مدارس متوسطه دوم به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال و تقویتی دروس این پایه‌ها برای نتیجه‌گیری بهتر در کنکور ضروری است.

عاملی ادامه داد: با توجه به نقش معلمان باتجربه و کارآزموده در ارائه آموزش باکیفیت به دانش‌آموزان، لازم است دوره‌های کسب تجربه در زمینه شیوه‌های تدریس از معلمان پیشکسوت و بازنشسته برای معلمان جوان برگزار و زمینه‌های ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان فراهم شود.

وی با قدردانی از برپایی جشن‌های سپاس در هفته معلم و تأکید بر ضرورت مردمی شدن سپاس از معلم تصریح کرد: باید ارزش معنوی سپاس از معلم را در جامعه و در بین اقشار مختلف نهادینه کنیم؛ چراکه معلم، نقشی انسان‌ساز دارد.

کلام‌اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه از آغاز فرایند ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان 3 برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری خبر داد.

صفری با اشاره به بسترسازی و تامین تجهیزات برگزاری آزمون استخدامی اظهار کرد: از ۲۲ اردیبهشت، فرآیند ارزیابی تکمیلی ۶۰۰ نفر از داوطلبانی که مراحل گزینش و معاینات پزشکی را گذارنده در ۴ حوزه آغاز شده که از این تعداد ۲۰۰ نفر در رشته آموزگاری، جذب آموزش و پرورش خواهند.

وی همچنین از برگزاری آزمون کتبی استخدامی دبیری و هنرآموزی در ۲۸ اردیبهشت سال جاری خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه این استان گفت: امسال ۳۶ هزار نفر از دانش‌آموزان در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند که با در نظر گرفتن داوطلبان ترمیم معدل این عدد به بیش از ۴۰ هزار نفر هم خواهد رسید.

صفری افزود: امتحانات نهایی از ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت در ۱۰۱ حوزه امتحانی رسما آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار