رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

بزرگسالان نیازمند دانش متنوع هستند؛ باید کتاب‌های نهضت سوادآموزی برای زندگی بهتر نوشته شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نضت سواد‌آموزی با بیان اینکه بزرگسالان نیازمند دانش متنوع هستند، تاکید کرد که باید کتاب‌های نهضت سوادآموزی برای زندگی بهتر نوشته شود.

کد مطلب: ۱۴۷۴۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بزرگسالان نیازمند دانش متنوع هستند؛ باید کتاب‌های نهضت سوادآموزی برای زندگی بهتر نوشته شود

‌علیرضا عبدی در جلسه شورای مدیران ‌سازمان نهضت سوادآموزی ‌به اهمیت مطالعه دقیق سند تحول بنیادین اشاره کرد و از همکاران خواست با همکاری، تعامل و هم‌اندیشی تلاش کرده و در به‌روزرسانی این سند نقش مؤثر داشته باشند و عناوین «نقشه راه» در ارتباط با موضوع نهضت سوادآموزی را بررسی کنند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تأکید بر انتظار مقام معظم رهبری بر دو اصل توسعه و تعمیق، تمرکز بر برنامه‌های تحولی و تولید محتوا را اولویت فعالیت‌های سازمان در سال ۱۴۰۳ خواند.

علیرضا عبدی به تحول در محتواهای درسی تأکید کرد و گفت: باید کتاب‌های نهضت سوادآموزی برای زندگی بهتر نوشته شود و اجرای روش حل مساله در آن لحاظ شود به‌طوری‌که قابلیت اجرایی داشته باشد و کاربرد آن در زندگی محسوس باشد.

‌معاون وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: یادگیری و سواد با شیوه مسئله‌محور می‌تواند از سطح انقطاع به یک مجموعه کامل تبدیل شود، در حقیقت بزرگسالان نیازمند دانش متنوع هستند و سازمان نهضت سوادآموزی به‌دنبال رفع این نیاز است. همچنین ما در تحقق اهداف تلاش داریم قبل از اثبات وجود سازمان، به دنبال این باشیم که اهمیت سواد و دانایی، توسعه پیدا کند.

‌وی افزود: طبق اساسنامه، کار سازمان یک کار تربیتی است و فعالیت‌هایی در زمینه کارهای پرورشی و تربیتی نیز صورت‌ گرفته است؛ اما باید در آینده این روند به‌صورت مطلوب‌تر ادامه پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار