اعلام برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در دهه کرامت

جزئیات برگزاری ویژه‌برنامه جشن میلاد حضرت معصومه (س) با عنوان «نسیم کرامت»

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ویژه‌‌برنامه‌های دهه کرامت که از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شوند را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در دهه کرامت

 میکائیل باقری در این باره گفت: رهنمود اجرایی طرح نسیم کرامت توسط دبیرخانه مصباح الهدی به استان‌ها ابلاغ شده است. با توجه به اینکه روز اول دهه کرامت سال جاری امروز جمعه است، به منظور بهره‌مندی حداکثری دانش آموزان به ویژه دختران دانش آموز، با هماهنگی ستاد ملی دهه کرامت کشور روز دوم این دهه جشن‌های نسیم کرامت در بیش از ۷۰۰ منطقه، ناحیه، شهرستان، استان همچنین سطح مدارس به صورت گردهمایی‌های متمرکز دانش‌آموزان دختر عضو هیئت‌های دانش‌آموزی در بقاع متبرکه، مصلی‌ها، مساجد و در مراکز شاخص شهرها و مناطق سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی شعار محوری امسال را (با شما سربلندیم) که توسط ستاد ملی به دستگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شده است عنوان کرد و افزود: در همین راستا همکاران استان‌ها می‌توانند با بومی سازی این شعار نسبت به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش رو اقدام کنند.

وی ضمن تشکر از همت و تلاش همه همکاران، در سطح ادارات و مدارس و نیز مسئولین هیئت‌های دانش‌آموزی در بزرگداشت این دهه به ویژه برنامه روز دختر (نسیم کرامت) اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه وزین فرهنگی در کشور و بر اساس مقتضیات جامعه و خیزش عظیم مردم آزاده جهان در مواجهه با نفوذ فرهنگ شیطانی و غربی، خود را موظف به نشر آموزه‌ها و فرهنگ ناب محمدی صلی الله علیه وآله می‌داند لذا از همه همکاران در ادارات، مدیران مدارس، مسئولین هیئت‌های دانش‌آموزی در مدارس سراسر کشور تقاضا دارم به منظور ارج نهادن به شأن و جایگاه «دختر» در جامعه اسلامی و الگوسازی فرهنگ فاطمی (سلام الله علیها) و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و بصیرت افزایی در مقابل نیرنگ‌های ایادی ظلم نسبت به برگزاری حداقل یک برنامه متمرکز ویژه دانش‌آموزان دختر در مناطق و مراکز استان‌ها راس ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۲ اردیبهشت اهتمام لازم را به عمل آورند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: مردمی‌سازی فعالیت‌ها، گسترش فرهنگ رضوی، زمینه‌سازی و التزام عملی به ارزش‌های اخلاقی، تجلیل از دانش‌آموزان دختر و تسری نشاط اجتماعی در میان آنان در دهه کرامت مدنظر است. این دهه ظرفیت خوبی در راستای مشارکت اولیاء و دانش‌آموزان در ترویج فرهنگ رضوی است.

۴ پویش برگزار می‌شود 

باقری از برگزاری پویش‌های نسیم کرامت همسو با برنامه‌های ستاد ملی دهه کرامت در کنار دیگر برنامه‌های این دهه خبر داد و به عناوین و محتوای آنان اشاره کرد و گفت: پویش «یک آسمان کرامت» در خصوص خوانش کرامت‌هایی از امام رضا و حضرت معصومه علیهما السلام، پویش «گلبانگ» درباره بازخوانی قطعات و آواهایی با مضمون امام رضا و حضرت معصومه علیهماالسلام به صورت گروهی، پویش «در شهر چه خبر» در قالب انعکاس جشن‌ها و برنامه‌های ویژه روز دختر و دهه کرامت در مدارس، مساجد و محلات در قالب کلیپ‌های کوتاه یک دقیقه‌ای، پویش «فدای دخترم» در ارسال عکس‌های خاص و زیبای پدران و دختران از جمله این برنامه‌ها است.

برگزاری آزمون مصباح‌الهدی

وی همچنین از برگزاری آزمون مصباح الهدی در این دهه مبارک خبر داد و افزود: زمانبندی این آزمون که در بستر سامانه جامع پرورشی برگزار خواهد شد به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

باقری گفت: سایر برنامه‌های پیشنهادی به منظور اجرا در دهه کرامت با محوریت هیئت‌های دانش‌آموزی در قالب رهنمود اجرایی برنامه‌های دهه کرامت و ویژه برنامه نسیم کرامت به استان‌ها ابلاغ شده است که انتظار می‌رود برنامه‌ها و فعالیت‌های مطلوبی را در سطح مدارس، مناطق، نواحی، شهرستان‌ها و استان‌ها شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار