لزوم تحول بنیادین از پیشدبستانی تا هنرستان
یزد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در مراسم جشن مهر اولیا، با تشریح آسیبهای موجود در مقاطع مختلف تحصیلی، بر لزوم تحول بنیادین از پیشدبستانی تا هنرستان تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، با انتقاد شدید از وضعیت مراکز پیشدبستانی، هشدار داد که افسردگی دانشآموزان ممکن است از همین مقطع آغاز شود.
انتقاد از محتوای توخالی و محیط نامناسب پیشدبستانیها
علی دهقان بهابادی با بیان بازدیدی از یک مرکز پیشدبستانی گفت:« در این مرکز پنج برابر ظرفیت، کتابهایی با محتوای تکراری مشاهده کردم که هیچ تنوعی نداشتند.»
وی با تأکید بر لزوم ایجاد محیطی شاد و امیدبخش افزود:« در محوطه این مرکز کاکتوس کاشته بودند که برای کودکان خطرناک بود و اسباببازی های مناسب بچه ها وجود نداشت. محیط ها را باید طوری ما فراهم کنیم که آرامش بچه ها را حفظ کنیم، امید به بچه ها بدیم و اعتماد به نفس آنها را افزایش بدهیم.»
مقطع ابتدایی؛ شکلگیری هویت و شخصیت
وی مقطع ابتدایی را مهمترین دوره تحصیلی خواند و گفت:« هویت، شخصیت، احساس خوب و بد نسبت به اجتماع و امید به آینده، در این مقطع شکل میگیرد.»
سیاست جدید هنرستانها؛ تبدیل مهارت به تولید
وی به تغییر سیاست اداره کل در هنرستانها اشاره کرد و با تأکید بر اینکه " امروز توانستن مهم تر از دانستن هست" گفت:« دانشآموزان هنرستانی باید مهارتهایی بیاموزند که به تولید منجر شود.»
وی از انعقاد قراردادهای مهم در دومین هنرستان بزرگ استان در آینده نزدیک خبر داد.
تأکید بر برنامهریزی برای همه دانشآموزان
مدیرکل آموزش و پرورش یزد با رد رویکرد بخشینگر گفت:« اگر برای همه دانشآموزان خدمت نکنیم، هیچ کار نکردهایم. ما اصلاً نباید دانشآموزی داشته باشیم که کسی به او توجهی نکند. برنامهریزی باید برای همه باشد.»
ارسال دیدگاه