رئیس شورای دانش آموزی استان کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد ؛

شورای دانش‌آموزی باید از محیط آموزشی به فضای مشارکتی و تربیتی تبدیل شود

یاسوج ( پانا ) - رئیس شورای دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر رویکرد ایجاد کیفیت در آموزش‌وپرورش گفت: تلاش کردیم تا فضای مدارس از محیطی صرفاً آموزشی به محیطی مشارکتی، تربیتی و تصمیم‌ساز برای دانش‌آموزان تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۶۳۳۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش‌آموزی باید از محیط آموزشی به فضای مشارکتی و تربیتی تبدیل شود

پریا فریدونی، در نشست حضوری_مجازی شورای دانش‌آموزی استان با حضور اعضای شهرستان‌ها و مهمانان کشوری، گزارشی از روند شکل‌گیری جلسات، برنامه‌های اجرایی و عملکرد شوراهای دانش‌آموزی استان در طول یک‌سال گذشته ارائه داد.

فریدونی با اشاره به اینکه شورای دانش‌آموزی استان در این مدت با تکیه بر روحیه‌ی مشارکت، انسجام و باور به نقش مؤثر دانش‌آموزان مسیر هدفمندی را طی کرده است، گفت: در طول یک‌سال گذشته، ۱۲ جلسه رسمی استانی با محوریت بررسی عملکرد شوراهای شهرستانی، آسیب‌شناسی فعالیت مدارس، و تقویت روحیه مطالبه‌گری دانش‌آموزان برگزار شد.

وی افزود: این جلسات بر اساس تقویم اجرایی شورای دانش‌آموزی کشور و متناسب با اولویت‌های تربیتی و آموزشی سال طراحی و اجرا شدند تا شوراها بتوانند نقش مؤثرتری در بهبود فضای مدرسه ایفا کنند.

رئیس شورای دانش‌آموزی استان همچنین از شهرستان‌های بویراحمد، لنده، مارگون، چرام، چاروسا، باشت و دیشموک به عنوان فعال‌ترین مناطق نام برد و گفت: شوراهای این شهرستان‌ها با تشکیل منظم جلسات و حضور فعال اعضا، به محلی برای گفت‌وگو، تبادل تجربه و طرح دغدغه‌های واقعی دانش‌آموزان تبدیل شدند.

فریدونی با اشاره به برخی برنامه‌های شاخص شورای دانش‌آموزی در شهرستان‌ها گفت: در منطقه لوداب، نشست مطالبه‌گری با حضور دانش‌آموزان به صورت میزگرد برگزار شد و در شهرستان گچساران نیز جلسه‌ای با عنوان بررسی دیدگاه‌ها و نقش شوراها در تصمیم‌سازی‌های مدرسه‌ای، الگویی موفق از گفت‌وگو و تعامل سازنده میان دانش‌آموزان و مسئولان محلی بود.

وی افزود: فعالیت‌های شورای دانش‌آموزی تنها به برگزاری جلسات محدود نشد، بلکه بخش قابل توجهی از اقدامات با هدف بهبود فضاهای تربیتی و آموزشی مدارس انجام گرفت. با تأکید بر محور “ایجاد کیفیت در آموزش‌وپرورش”، تلاش کردیم تا فضای مدرسه را از محیطی صرفاً آموزشی، به محیطی مشارکتی و تربیتی تبدیل کنیم؛ جایی که دانش‌آموز، هم یادگیرنده است و هم تصمیم‌گیرنده.

فریدونی استمرار جلسات، نظم در پیگیری مصوبات، حضور فعال اعضا در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، و تعامل منسجم میان شوراهای شهرستانی را از مهم‌ترین نقاط قوت شورای استان برشمرد و گفت: این هماهنگی نتیجه تلاش هیئت‌رئیسه شورای استان بود که به عنوان بازرسین و ناظران جلسات، گزارش‌های شهرستان‌ها را به دبیرخانه ارسال و روند اجرا را ارزیابی می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همکاری رسانه‌ای شورای استان با خبرگزاری پانا تصریح کرد: انتشار منظم اخبار و گزارش‌های شوراها در پانا، علاوه بر مستندسازی عملکردها، به الگوسازی برای سایر استان‌ها و افزایش انگیزه‌ی دانش‌آموزان کمک کرده است.

در پایان رئیس شورای دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم در سال جدید، با تداوم این مسیر منسجم، تقویت ارتباط میان شوراهای شهرستانی و اجرای طرح‌های مشترک تربیتی و آموزشی، بتوانیم الگویی از شورای دانش‌آموزی پویا، مؤثر و مطالبه‌گر در سطح ملی ارائه دهیم.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار