مدیرکل دفتر رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش:

معلمان، مهندسان تحول جامعه‌اند

تجلیل مدیرکل دفتر تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش از معلمان نمونه کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج ( پانا) - مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان، مغزهای متفکر و مهندس تحولات جامعه هستند، گفت: مدرسه باید به کانون تحول تبدیل شود و اگر معلم نقش خود را به‌درستی ایفا کند، توسعه، تحقیق و پیشرفت کشور تضمین می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۶۷۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
 معلمان، مهندسان تحول جامعه‌اند

سیدامیر موسوی در آیین گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه استانی و کشوری که با حضور مسئولان ارشد استان از جمله استاندار، نماینده مجلس، نماینده ولی فقیه و امام جمعه و مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد ضمن تقدیر از تلاش‌های معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد، از مقام والای معلم در نظام تعلیم و تربیت اسلامی تجلیل کرد.

موسوی با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان فرهیخته استان، گفت: این مراسم فرصتی ارزشمند برای قدردانی از دستان پرمهر معلمان عزیزی است که در استان فرهیخته‌پرور و با فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به پیام تبریک و قدردانی وزیر محترم آموزش و پرورش، جناب آقای دکتر علیرضا کاظمی، تصریح کرد: دکتر کاظمی تمایل جدی داشتند شخصاً در این مراسم حضور یابند، اما به‌دلیل مشغله‌های کاری، اینجانب به نیابت از ایشان پیام تقدیر و تشکر ایشان را خدمت فرهنگیان استان اعلام می‌کنم.

موسوی با اشاره به جایگاه رفیع معلم در فرهنگ اسلامی افزود: در توصیف مقام معلم، زبان از بیان قاصر است. تنها به آیات و روایات می‌توان پناه برد تا بخشی از شرافت و شأن والای معلم را توصیف کرد.

موسوی به فرمایش حضرت امیرالمومنین  ( ع) که فرمودند «هرکس کلمه‌ای به من بیاموزد، مرا بنده خود کرده است» اشاره کرد و افزود: در آموزه‌های اسلامی، خداوند متعال خود را معلم معرفی کرده و قلم را ابزار تبیین دانسته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری تصریح کرد: بزرگ‌ترین سرمایه معلم، معلمی اوست. گرچه ممکن است با چالش‌هایی مواجه باشیم، اما شأن و جایگاه معلم در ساختن شخصیت، هویت و آینده جامعه، بی‌بدیل و بنیادین است. بدون حضور معلم، هیچ تغییری در نظام تعلیم و تربیت رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه معلمان مغزهای متفکر و مهندس تحولات جامعه هستند، گفت: مدرسه باید به کانون تحول تبدیل شود و اگر معلم نقش خود را به‌درستی ایفا کند، توسعه، تحقیق و پیشرفت کشور تضمین می‌شود.

موسوی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید در مرکز توجه نظام آموزشی قرار گیرند؛ نیازهای آنان متنوع است و باید با برنامه‌ریزی و راهبردهای هوشمندانه پاسخگوی آنان بود افزود: امروز آموزش صرفاً یک فعالیت دستوری نیست بلکه ماهیتی استنباطی یافته و معلم باید به علم، تفکر، و مبانی معرفتی مکتب اسلام مسلح باشد.

وی با اشاره به اولویت‌های دولت در حوزه تعلیم و تربیت اظهار کرد: آموزش و پرورش از مهم‌ترین اولویت‌های دولت مردمی است. رئیس‌جمهور محترم، جناب آقای دکتر پزشکیان، تاکنون در ۲۸ جلسه ملی مرتبط با آموزش و پرورش شخصاً حضور یافته‌اند که نشان از اهتمام جدی دولت به این حوزه دارد.

موسوی با اشاره به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در دوره اخیر گفت: با هدایت‌های جناب آقای دکتر کاظمی، اقدامات اثربخشی در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ رقم خورد که از جمله آن می‌توان به بازگشایی آرام مدارس، تأمین کمبود نیروی انسانی، به‌روزرسانی مطالبات معلمان، اجرای طرح رتبه‌بندی، ساماندهی آزمون‌های استخدامی، توسعه فرهنگ اقامه نماز، محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی، و اجرای سند تحول بنیادین اشاره کرد.

وی افزود: اصلاح و روزآمدسازی ۶۳ عنوان کتاب درسی، تدوین ۲۹ برنامه درسی جدید، تولید الکترونیکی ۳۲ عنوان مجله رشد، کنترل آسیب‌های اجتماعی، تقویت دوره ابتدایی، ارتقای نخبگان، کسب مدال‌های جهانی در المپیادها و ورزش، همگی از دستاوردهای درخشان این دوره است که بخشی از آن مرهون تلاش معلمان این سرزمین است.

در پایان، موسوی با قرائت پیام وزیر محترم آموزش و پرورش به مناسبت روز معلم، گفت: این پیام یک تکلیف و مسئولیت برای ماست تا با تمام ظرفیت از معلمان کشور حمایت کنیم و در مسیر تعالی نظام تعلیم و تربیت اسلامی گام برداریم.

در پایان این آیین، از معلمان نمونه استانی و کشوری با اهدای لوح سپاس، تجلیل و قدردانی به‌عمل آمد.

خبرنگار : دانش‌آموز: مریم انصاری راد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار