مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش در امور بانوان:

بیش از ۷۰ هزار معلم در سال گذشته جذب آموزش و پرورش شدند

یاسوج (پانا) - مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش در امور بانوان گفت سال گذشته بیش از ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شد که تاریخی‌ترین استخدام و جذب در آموزش و پرورش بود.

کد مطلب: ۱۴۷۳۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۷۰ هزار معلم در سال گذشته جذب آموزش و پرورش شدند

عاطفه مدبرنژاد در جشن بزرگ روز معلم که با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن ایزدپناه یاسوج برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره فرهنگیان و دانش‌آموزان شهید گفت: رکن اصلی در آموزش و پرورش، معلمان هستند و به همین دلیل در فرهنگ اسلامی و ایرانی، مقام معلم بسیار مورد سفارش قرار گرفته است.

مدبرنژاد با اشاره به نقش رفیع معلمان در تربیت و آموزش دانش‌آموزان کشور اظهار کرد: آموزش و تربیت، زیربنای کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تحقق غایت نهایی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که همان حیات طیبه است با کمک معلمان آگاه و فرهیخته که مسیر ترقی و تعالی همه‌جانبه دانش‌آموزان به دست آن‌هاست هموارتر می‌شود، خاطرنشان کرد: اقدام بسیار شایسته دولت مردمی ایران قوی در حوزه تعلیم و تربیت، تدوین و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

مدبرنژاد با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر و اساسی دولت سیزدهم، اصلاح فرآیند جذب معلم در آموزش و پرورش بود، افزود: در سال گذشته ۷۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شدند که تاریخی‌ترین استخدام و جذب در آموزش و پرورش بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ کانون ارزیابی برای تشخیص درست صلاحیت‌های عمومی و حرفه‌ای برای متقاضیان شغل معلمی در سراسر کشور تشکیل شد.

مدبرنژاد با بیان اینکه در دولت سیزدهم، باشگاه دانش‌پژوهان جوان احیا شد و المپیادی‌ها صاحب خانه شدند، افزود: برای نخستین بار کنکور اختصاصی تربیت معلم و همچنین جذب و پذیرش بدون کنکور دانش‌آموزان فرهیخته و نخبه در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و... را در دانشگاه فرهنگیان داشتیم.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان گفت: خوشبختانه امروز نزدیک به ۴۰ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم را دانش‌آموزان فنی و مهارتی تشکیل می‌دهند.

مدبرنژاد با بیان اینکه اجرای مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در ورود به دانشگاه‌ها از اقدامات شایسته دولت بود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۰ درصد و امسال ۵۰ درصد و در سال آینده نیز ۶۰ درصد تاثیر قطعی امتحانات نهایی در نمره ورودی داوطلبان به دانشگاه‌ها را خواهیم داشت که نشان‌دهنده افزایش سهم دانش‌آموزان مناطق محروم در صندلی‌های دانشگاه‌های برتر کشور است.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه انتخاب مدرسان آموزش خانواده، تدوین و به استان‌ها برای اجرایی‌سازی ابلاغ شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این شیوه‌نامه این است که از بین معلمان آگاه و فرهیخته بتوانیم مدرسان آموزش خانواده را داشته باشیم. زیرا نقش خانواده در آموزش و پرورش بسیار مهم است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار