جاذبه‌های گردشگری لنده آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

لنده (پانا) - لنده یکی از شهرستان های قدیمی و کوچک که دارای دو اقلیم آب و هوای سرد و گرم در استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای جاذبه‌های دیدنی و بکری است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد
جاذبه‌های گردشگری لنده آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

طبیعت زیبا و بکر شهرستان لنده همواره میزبان مسافران نوروزی از سراسر ایران است.

  «روستای عروه» 

  روستای عروه در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرستان  لنده و از توابع بخش مرکزی این شهرستان واقع شده است. آب چشمه این روستا همیشه جوشان و گواراست و بعد از عبور از باغات عناب، گردو، سیب درختی و انار به دره فصلی جنوب روستا می ریزید. روستای عروه بسیار زیبا است و به مانند ماسوله شمال ایران می ماند. این روستا در زمستان پوشیده از برف و در تابستان دارای آب و هوای گرم است.

 روستای عروه دارای چشم اندازهای طبیعی مانند باغات سرسبز عناب و گردو به همراه چشمه همیشه جوشان است که محیطی بسیار زیبا را برای گردشگران و طبیعت دوستان فراهم کرده است. این روستا مکان زندگی روستاییانی است که به زندگی ساده خود مشغول هستند و در تابستان ها از باغات‌ میوه خود برای فصل زمستان آذوقه‌ جمع می‌کنند.

«موگرمون بهشت گمشده»

 چشمه همیشه جوشان موگرمون در فاصله 14کیلومتری شهر لنده به سمت روستای وحدت می باشد که زیبایی های آن وصف نا پذیر است. در اطراف این چشمه مزارع پرورش ماهی و... وجود دارد که وجود  تنوع آب وهوایی مطبوعش این چشمه را به عنوان چشم اندازی بی نظیر تبدیل کرده است.

IMG_20240327_215830_827

 موگرمون که به بهشت گمشده  نیز شهرت دارد همانند نگینی در شهرستان لنده و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد می درخشد و دارای جاذبه گردشگری و تفریحی مثل رودخانه جن است که به دلیل طبیعت بسیار زیبای آن و آب زلالی که از دل کوه می جوشد تفریحگاه زیبا و دل نشینی را برای گردشگران به وجود آورده است. موگرمون هر ساله گردشگران زیادی از سراسر استان به خود جلب کرده و در ایام نوروز نیز پذیرای گردشگران از سراسر کشور می باشد.

« آبشار طوف‌خیمه» 

آبشار طوف خیمه سوق در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است. این آبشار زیبا در نزدیکی روستای بی بی زلیخا در ۱۰ کیلومتری شهر سوق و در مسیر لنده به دهدشت واقع است. جریان آب در این آبشار به نحوی مسحور کننده و از دیواره ای بلند، باشکوه و هیبت بسیار به پایین سرازیر می شود. 

IMG_20240327_220106_641

از مسیر روستای بی بی زلیخا و طوف خیمه پس از حدود نیم ساعت کوهپیمایی به پای آبشار می رسید. در این مسیر   درختان بلوط و کنار و گیاهان دارویی وجود دارند که دور تا دور این آبشار و محدوده ی آن را احاطه کرده اند.این آبشار به دلیل زیبایی هایی که دارد گردشگران بسیاری را هر ساله  به خود جلب می‌کند.

دانش آموز خبرنگار: آرزو آزاده

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار