مدیرکل نوسازی، توسعه و‌تجهیز مدارس استان کرمان؛

نهضت مدرسه سازی در کرمان تداوم دارد

کرمان (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و‌تجهیز مدارس استان کرمان از توزیع بیش از ۶۵ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و هنرستانی در سال 1402 خبر داد و گفت: نهضت مدرسه سازی در کرمان تداوم دارد

کد مطلب: ۱۴۶۴۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
نهضت مدرسه سازی در کرمان تداوم دارد

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان، ضمن تقدیر و تشکر از نگاه ویژه معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به استان کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام و حمایت‌های استاندار بابت تخصص اعتبارات سفر ریاست جمهوری و همچنین مشارکت خیرین محترم حقیقی و حقوقی، اظهار داشت: در سالی که گذشت تحویل تعداد ۱۷۹ فضای آموزشی با ظرفیت ۱۰۵۲ کلاس درس به آموزش و پرورش استان کرمان انجام شد که ضمن کسب رتبه سوم تحویل مدارس احداثی در کشور رکورد بی‌نظیر در عملکرد اداره‌کل رقم خورد.

هدایتی با اشاره به اجرای استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس از محل عوارض گاز اعلام کرد: در یک سال اخیر استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در استان صورت پذیرفته است.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: یکی از افتخارات ما افتتاح دو فضای آموزشی و پرورشی بزرگ مقیاس کشور در استان کرمان به نام مجتمع آموزشی ۴۰ کلاسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با زیربنایی بالغ بر ۶۰۰۰ مترمربع و مدرسه ۱۳ کلاسه شهدای دانش آموز حادثه تروریستی ۱۳ دی، با زیر بنای بالغ بر ۱۵۰۰ مترمربع که ۶۰ درصدر از اجرای فضای آموزشی و پرورشی، با تلاش شبانه روزی در کمتر از ۴۰ روز انجام و در اربعین شهادت دانش‌آموزان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ،خانواده معزز شهداء ،استاندار کرمان و جمعی از مسئولین کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید و کام تلخ ما را شیرین کرد.

هدایتی در ادامه در خصوص آسفالت، محوطه سازی و حصار مدارس استان گفت: اجرای بیش از ۲۳۰ هزار مترمربع آسفالت، ۴۰ هزار مترمربع محوطه‌سازی و بیش از ۱۰ کیلومتر حصارکشی از محل اعتبارات قانون اصلاح قانون معادن استان در مدارس انجام شد.

وی همچنین به تعمیرات اساسی بیش از ۱۵۰ مدرسه از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان، تحویل ۴ خوابگاه دانش‌آموزی ۹۰ نفره هرکدام با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع در مدارس شبانه روزی استان،اجرای بیش از ۱۰ چمن مصنوعی در مدارس و اجرای بیش از ۳۵ هزار مترمربع ایزوگام و تحویل تعداد ۶۴۹ چشمه سرویس بهداشتی در ۱۴۵ مدرسه استان اشاره کرد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و‌تجهیز مدارس استان کرمان از توزیع بیش از ۶۵ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و هنرستانی در سال 1402 خبر داد و گفت: این محموله تجهیزات که بصورت نمادین با حضور مقام عالی وزارت هم زمان با سراسر کشور در استان کرمان توزیع شد که شامل ۱۵ میلیارد تومان تجهیزات رشته مکانیک،۶ میلیارد تومان خرید کامپیوتر برای رشته‌های کامپیوتر و فنی هنرستان ها، خرید ۵ میلیارد تومان تجهیزات رشته طراحی دوخت از قبیل چرخ خیاطی، اتو برقی و مبلغ ۱۲ میلیارد تومان نیز برای سایر رشته‌های فنی، معدن، عکاسی، درودگری و سایر رشته‌های هنرستان‌ها بوده است.

هدایتی با اشاره به تجهیزات کمک آموزشی سایر مدارس استان نیز گفت: اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات اداری و کمک آموزشی مدارس عادی از قبیل صندلی، نیمکت، فایل، میز و صندلی معلم ،کمد، و... تخصیص یافت که خریداری شد.

وی ادامه داد: در انجام وظایف و اجرای طرح های آموزشی و پرورشی ‌و خرید تجهیزات در اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان در سال 1402 افتخار بزرگ دیگری نصیب شد که برای بار دوم در دو سال متوالی حائز رتبه برتر جشنواره شهید رجایی در کیفیت اجرای پروژه های عمرانی شدیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت خیرین مدرسه ساز در این امر خدا پسندانه، اظهار داشت: نیازهای فضای آموزشی از دیرباز با همت خیرین در کنار اعتبارات دولتی برآورده شده است و نهضت مدرسه سازی توسط خیرین همچنان در استان کرمان تداوم دارد.مبلغ تعهد خیرین در سال 1402،مبلغ 411 میلیارد تومان بوده است و همین مشارکت در سال 1401 مبلغی بالغ بر 110 میلیارد تومان بوده که 27 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار