فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه:

استواری علمی و اعتقادی جامعه از آموزش و پرورش سرچشمه می‌گیرد

کرمانشاه (پانا) - فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در همایش کمیته‌های پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی گفت: استواری علمی و اعتقادی جامعه از آموزش و پرورش سرچشمه می‌گیرد.

کد مطلب: ۹۱۱۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
استواری علمی و اعتقادی جامعه از آموزش و پرورش سرچشمه می‌گیرد

سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در همایش کمیته‌های پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و دیگر ﻣﺴﺆولان تعلیم و تربیت در مجتمع بعثت برگزار شد، ضمن تبریک هفته گرامی‌داشت مقام معلم، گفت: جایگاه والای معلم و تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست و آیات، احادیث و روایات ائمه نیز ﻣﺆید همین امر است.

وی افزود: دین اسلام به دو جایگاه پدر و مادر و معلمی، نگاه ویژه‌ای دارد و در بعضی مواقع حتی جایگاه معلم را از والدین نیز برتر دانسته و تواضع در برابر آنان را ضروری می‌داند و از آن‌جایی که روز معلم مزین به نام استاد شهید مرتضی مطهری است، همگان می‌دانند که اساس و بستر اعتقادات دینی و علمی ما که نشات گرفته از تعالیم اسلامی و ائمه بزرگوار است، منحصر و محدود به کلاس‌های درس و دانشگاه نیست؛ بلکه باید تعلیم و تربیت در جامعه گسترش پیدا کند و امروزه ما شاهد رشد و گسترش آموزش و پرورش در جنبه‌های مختلف در سطوح عالی هستیم.

سردار ریحانی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: ما مدیون شهدای جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان هستیم که بیشترین تعداد شهدا را در دل خود جای داده‌اند و احترام ویژه به آنان، وظیفه‌ای همگانی است.

وی از تلاش‌های دکتر مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای ارتقای منزلت و جایگاه معلمان سپاسگزاری کرد و گفت: هیچ مدیری را ندیده‌ام که تا این اندازه پیگیر امور همکاران خود باشد و این پیگیری و دلسوزی را در تحقق حق مناطق جنگی به عینه دیدیم. همچنین فرهنگیان شریف استان کرمانشاه خوشبختانه عاشقانه بحث تعلیم و تربیت را انجام می‌دهند تا بتوانند آینده‌سازان ایران اسلامی را در مسیر درست هدایت کنند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: اقدام خوب مجموعه آموزش و پرورش استان در خصوص اسکان رایگان مهمانان نوروزی، حرکتی بود که بازخورد بسیار مثبتی داشت که این امر بیانگر مدیریت درست و وقت‌شناسی مدیرکل و همکارانش در ادارات آموزش و پرورش سراسر استان بود و کاری انجام گرفت که مانند آن تا کنون صورت نپذیرفته بود و این اتفاق، نشان از روحیه‌ی انقلابی، اسلامی و دینی فرهنگیان است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون گام دوم انقلاب، گفت: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در جامعه اسلامی باید به شکل ویژه به آن پرداخت، توجه به جوانان است که محور تحقق و شاه‌کلید رسیدن به اهداف والای نظام اسلامی هستند و نیز استواری علمی و اعتقادی جامعه از آموزش و پرورش سرچشمه می‌گیرد؛ بنابراین باید توجه به جوانان را به عنوان یک راهبرد و سیاست‌گذاری در نظر بگیریم.

سردار ریحانی در بخش پایانی سخنانش یادآور شد: علم و پژوهش از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است که می‌تواند جامعه را در جنبه‌های مختلف شکوفا سازد و پیشرفت را نصیب مملکت کند. همچنین معنویت و اخلاق از دیگر توصیه‌های ایشان بود و از آنجا که جوانان محور آینده کشور هستند، ریشه جوان باید اخلاق‌مدار، دینی و انقلابی باشد که در صورت همراهی علم و اخلاق می‌توان به خودباوری و اعتماد به نفس رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار