کاندیدای هیئترئیسه مجلس دانشآموزی پسران:
نظام آموزشی حفظمحور فرصت پرورش خلاقیت را از دانشآموزان گرفته است
سنندج(پانا) - رئیس مجلس شورای دانشآموزی کردستان و کاندیدای هیئترئیسه دوازدهمین دوره مجلس شورای دانشآموزی کشور گفت: نظام آموزشی ما بیش از حد حفظمحور است و همین امر مانع شکوفایی خلاقیت و مهارتهای حل مسئله در دانشآموزان شده است.

کارو شکری در گفتوگو با پانا به مهمترین چالشهای پیشروی دانشآموزان پرداخت و اظهار کرد: «یکی از اصلیترین مشکلات، نظام آموزشی حفظمحور است که دانشآموزان را از مسیر یادگیری خلاقانه و تفکر انتقادی دور میکند.»
وی افزود: «در مدارس ما مهارتهای عملی و کاربردی برای ورود به بازار کار کمتر مورد توجه قرار گرفته و همین موضوع باعث شده فاصلهای جدی میان آموزشهای مدرسهای و نیازهای واقعی جامعه ایجاد شود.»
شکری در ادامه با اشاره به شرایط معلمان گفت: «حقوق پایین فرهنگیان و محدود بودن دورههای آموزشی بهروز از دیگر مشکلات جدی نظام آموزشی است که بر کیفیت آموزش تأثیر مستقیم دارد.»
وی همچنین کمبود آموزشهای مربوط به مهارتهای زندگی و سلامت روان را از چالشهای مهم دانست و بیان کرد: «دانشآموزان علاوه بر دغدغههای آموزشی با مشکلات اجتماعی، روانی، مالی و خانوادگی متعددی مواجهاند که باید در برنامهریزیهای آموزشی مورد توجه قرار گیرد.»
شکری تأکید کرد: «برای رسیدن به یک نظام آموزشی پیشرفته، نیازمند اصلاحات اساسی در روشهای تدریس، محتوای آموزشی، سنجش دانشآموزان و توسعه امکانات مدارس هستیم و با اجرای برنامههای تحولآفرین میتوان آیندهای روشنتر برای جامعه دانشآموزی رقم زد.»
ارسال دیدگاه