استاندار کردستان:

کمک به مدارس غیردولتی درچارچوب قوانین انجام شود

سنندج (پانا) - استاندار کردستان گفت: کمک به مدارس غیر دولتی به عنوان مکانی برای ایجاد اشتغال حتما در چارچوب قوانین موجود به ویژه در بحث فضاهای آموزشی انجام شود تا این مدارس هم با انگیزه دو چندان خدمات خودشان را ارائه دهند.

کد مطلب: ۱۴۷۷۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
کمک به مدارس غیردولتی درچارچوب قوانین انجام شود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش کردستان، با محوریت بررسی نحوه وصول درآمد از محل عوارض شهرداری‌ها، برگزاری بیست‌و‌ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و بررسی مشکلات مرتبط با مدارس غیردولتی دویست‌وسی‌ششمین شورای آموزش‌وپرورش این استان برگزار شد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در این نشست ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان معززشان در خصوص دستور کارهای نشست اظهار داشت: در خصوص نحوه وصول پنج درصد عوارض شهرداری باید یک جلسه تخصصی و مشترک بین طرفین امر با حضور کارشناسان برگزار گردد و پیشنهاد می گردد فعالیت‌های عمرانی و سایر فعالیت‌های که توسط شهرداری برای آموزش و پرورش انجام می گردد نیز به عنوان‌ یک راهکار برای دریافت این عوارض لحاظ گردد.

وی در خصوص برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز هم گفت: این امر با توجه به اینکه زمینه‌ساز جلب مشارکت‌های مردمی است مسئله مهمی می‌باشد و حتما بر اساس دستورالعمل ابلاغی، جشنواره با کیفیتی در شان خیرین محترم حتما در بازه زمانی تعیین شده با استفاده از همه ظرفیت‌های در اختیار، تشکیل یک ستاد استانی و نیز بهره گیری از ظرفیت های رسانه‌ها و صدا و سیمای استان اجرایی گردد.

استاندار کردستان در خصوص دستور کار سوم گفت: کمک به مدارس غیر دولتی به عنوان مکانی برای ایجاد اشتغال حتما در چهارچوب قوانین موجود خاصتا در بحث فضاهای آموزشی انجام پذیرد تا این مدارس هم با انگیزه دو چندان خدمات خودشان را ارائه دهند.

زارعی کوشا در پایان سخنانش بر برگزاری با کیفیت آزمون‌های نهایی دوره متوسطه تاکید کرد و خواستار همکاری همه دستگاهای اجرایی در این زمینه گردید.

ماموستا رستمی امام جمعه شهرستان سنندج هم در این نشست ضمن توصیه به انجام همه برنامه‌ها در قالب قوانین تعریف شده خواستار توزیع متوازن اعتباراتی شد که برای حوزه آموزش‌وپرورش در نظر گرفته می‌شود. 

در ابتدای این نشست هاشم ناظمی‌جلال مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت ا... رئیسی و همراهان معززشان به مصوبات جلسه گذشته اشاره و روند اجرایی آنها را توضیح داد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به دستور کار اول یعنی نحوه وصول درآمد از محل عوارض شهرداری ها اظهار داشت: پنج درصد عوارض شهرداری که در قانون تعریف شده است، انشالله با ایجاد یک رویه واحد و مشترک بین آموزش و پرورش شهرداری بر اساس تعاریف قانونی موجود با کیفیت بالاتری اجرایی گردد.

در ادامه ابراهیم مرادی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آموزش و پرورش استان در خصوص دستور کار دوم یعنی برگزاری جشنواره خیرین مدرسه خاطر نشان کرد: جشنواره خیرین مدرسه ساز بنا به رویه ای که از طریق وزارت متبوع ابلاغ شده است از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه می یابد لذا ما در مجموعه آموزش و پرورش استان با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان انشالله بیست و ششمین جشنواره را در سطح استان با شعار خیرین مدرسه ساز پیشران ایران قوی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: بحث خیرین مدرسه ساز زمینه ساز تکریم خیرین و نیز جلب مشارکت های مردمی است لذا بر اساس دستورالعمل ابلاغی که به اداره کل نوسازی ابلاغ شده است اقدامات اجرایی لازم با هماهنگی و همکاری دوسویه پیش خواهد رفت.

مدیر کل نوسازی مدارس در این نشست همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات خیرین مدرسه‌ساز در طول یک سال گذشته خواهان بهره‌گیری از ظرفیت‌های بنگاه‌های اقتصادی و خاصتا بانک‌ها برای رفع برخی از مشکلات مرتبط با فضاهای آموزشی شد.

عطالله فروتن نماینده موسسان مدارس غیر دولتی نیز در این نشست با بیان اینکه مدارس غیر دولتی دارای مشکلات عدیده هستند که نیازمند حمایت‌های دولت و تسهیل روند اجرایی برخی از اقدامات برای آنها می‌باشد گفت: انتظار هست با توجه به‌ اینکه این مدارس برای برخی از افراد جامعه اشتغال ایجاد کرده‌اند مشکلات مرتبط با آنها خاصتا در حوزه فضای آموزشی با در اختیار قرار دادن لکه‌های آموزشی فاقد نیاز در سطح شهرها کاهش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار