کارشناس ارشد روانشناسی بالینی شهرستان لردگان مطرح کرد:
تعامل مثبت والدین و معلمان رمز موفقیت تحصیلی دانشآموزان است
لردگان (پانا) - کارشناس ارشد روانشناسی بالینی شهرستان لردگان در گفتوگو با پانا با اشاره بر اهمیت همکاری نزدیک خانوادهها و مربیان در ارتقای سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تأکید کرد و نقش محیطهای حمایتی در موفقیت آموزشی را مورد بررسی قرار داد.

علیرضا جباریفر کارشناس ارشد روانشناسی بالینی شهرستان لردگان در گفتوگو با پانا با اشاره به نشست انجمن اولیا و مربیان در مدرسه لاله ششبهره گفت: «این نشست به منظور ایجاد و تقویت روابط نزدیکتر میان خانوادهها و کادر آموزشی برگزار شد و خوشبختانه استقبال خوبی از سوی والدین و معلمان صورت گرفت؛ چنین تعاملاتی نه تنها به تبادل اطلاعات بین والدین و مربیان کمک میکند، بلکه بهبود کیفیت آموزشی و روانشناختی دانشآموزان را نیز در پی خواهد داشت.»
وی به اهمیت فراهم آوردن یک محیط حمایتی برای دانشآموزان اشاره کرد و افزود: «تعامل مثبت بین والدین و مربیان میتواند به شکل قابل توجهی به ارتقاء سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان کمک کند. برقراری ارتباط مؤثر در فضاهای آموزشی و خانه، عامل کلیدی در موفقیت تحصیلی و بهزیستی عاطفی فرزندان است.»
علیرضا جباریفر همچنین به چالشهای رایج خانوادهها در زمینهی رفتارهای عاطفی و روانی پرداخته و خاطرنشان کرد: «آگاهی از نیازهای عاطفی دانشآموزان، میتواند راهگشای مشکلات آموزشی و رفتاری آنان باشد. والدین باید به احساسات و نیازهای فرزندانشان توجه ویژهای داشته باشند.»
در پایان، دکتر جباریفر پیشنهاد کرد:« برگزاری جلسات آموزشی برای والدین به منظور آشنا کردن آنها با رفتارهای مثبت در خانه و نحوهی برقراری ارتباط مؤثر با فرزندان به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گیرد. همچنین، مربیان نیز باید به نیازهای عاطفی و روانی دانشآموزان توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانند نقش مؤثرتری در این زمینه ایفا کنند.»
ارسال دیدگاه