معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد:
برداشتن گامهای مسئولانه توسط خبرنگاران دانشآموز اهمیت دارد
بن (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی دقیق و روشنگرانه، خبرنگاران دانشآموز خبرگزاری پانا را بازوان توانمند در معرفی دستاوردهای “پروژه مهر” و خدمات دولت دانست و بر مسئولیت خطیر آنها در مقابله با روایتهای وارونه دشمن تأکید کرد.

ذوالفقار علیخانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، در جمع خبرنگاران دانشآموز خبرگزاری پانا ، ضمن ابراز خرسندی از حضور و فعالیت این خبرنگاران، خبرگزاری پانا را یک ظرفیت بسیار بسیار ارزشمند برای کل نظام تعلیم و تربیت کشور توصیف کرد. وی با اشاره به اینکه فعالیت خبرنگاران پانا صرفاً یک کار رسانهای نیست، بلکه عملیاتی و تربیتی است، افزود: این عزیزان شبانهروز در حال کنشگری در حوزه آموزش و پرورش هستند و با نگاه تیزبین خود، مشکلات را به مسئولان گوشزد کرده و در این مسیر، اثرات مثبت و چشمگیری بر روند نظام تعلیم و تربیت گذاشتهاند.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش، با تأکید بر اهمیت اطلاعرسانی دقیق و روشنگرانه، به تشریح فعالیتهای کلیدی “ پروژه مهر ” پرداخت و بر لزوم اطلاعرسانی گسترده و تبیین برنامههای این پروژه توسط خبرگزاری پانا تأکید ورزید. وی با ارائه مثالی از طرح “ نماز الفبای تربیت ”، اهمیت روشنسازی ابعاد مختلف، زمانبندی، چرایی اجرای این طرح و اهداف آن را توسط خبرنگاران پانا مورد تأکید قرار داد. علیخانی در ادامه، به یکی از چالشهای اساسی پیش روی نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال سیاهنمایی و بیاثر نشان دادن فعالیتهای نظام تعلیم و تربیت است. او با تأکید بر حیاتی بودن اطلاعرسانی خدمات نظام، خبرنگاران پانا را در صف اول مقابله با این روایتهای وارونه قرار داد و مسئولیت خطیر آنها را در بازتاب صحیح دستاوردها برجسته ساخت.
در بخش دیگری از این نشست، معاون پرورشی، راهبرد کلان نظام تعلیم و تربیت را “تشکیلاتمحور، دانشآموز محور و هر دانش آموز یک تشکل، یک نقش” معرفی کرد. وی ضمن تأکید بر ضرورت مشارکت فعال دانشآموزان، خواستار حضور پررنگ آنها در تشکلهای دانشآموزی نظیر بسیج دانشآموزی، سازمان دانشآموزی، اتحادیه انجمنهای اسلامی و جمعیت هلال احمر شد.
علیخانی با تفکیک دقیق میان مفهوم “شرکت” و “مشارکت”، اذعان داشت که هدف اصلی، نه صرف حضور فیزیکی (شرکت)، بلکه “مشارکت” واقعی است؛ به این معنا که هر دانشآموز عضویت فعال داشته باشد و نقش و مسئولیت مشخصی را در تشکل خود بپذیرد و ایفا کند. وی برداشتن گامهای مسئولانه توسط خبرنگاران دانشآموز در این مسیر را بسیار حائز اهمیت دانست.
وی در پایان این گفتوگو، بر جایگاه ویژه و محوری نماز جماعت در نظام تعلیم و تربیت اسلامی تأکید کرد و آن را مهمترین عنصر تربیتی ما در نظام تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی خواند.بنابراین اگر ما بخواهیم تربیت اسلامی داشته باشیم و دانشآموز تراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، ملاک ارزشیابی آن نماز است. مدرسه ای که بی نماز باشد، آن مدرسه تراز نیست و دانش آموزی که در این زمینه کوتاهی کند نیز تراز نیست. این سخنان، نشاندهنده اولویتبخشی به مسائل اعتقادی و عبادی در کنار فعالیتهای آموزشی و پرورشی است.
ارسال دیدگاه