ارزیابی شوراها آغاز شد؛ سهم استان‌ها از تقدیر ملی مشخص می‌شود

(پانا) شهرکرد - رئیس امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، از ارزیابی دقیق عملکرد شوراها به‌عنوان معیار اصلی رتبه‌بندی استان‌ها در همایش ملی با حضور رئیس‌جمهور خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۹۴۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی شوراها آغاز شد؛ سهم استان‌ها از تقدیر ملی مشخص می‌شود

زهرا بهروزی، رئیس امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش، در نشست شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش استان، با تأکید بر اهمیت مستندسازی و تکمیل شاخص‌های ارزیابی عملکرد شوراها، گفت: نتایج این ارزیابی‌ها مبنای رتبه‌بندی استان‌ها خواهد بود و در دی‌ماه، از استان‌های برتر در همایش ملی شوراها تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه ارزیابی عملکرد شوراها در تاریخ ۱۱ تیر، افزود: این بخشنامه با ظرفیت عام در اختیار همه واحدهای آموزش و پرورش قرار گرفته و شامل ۱۹ نمون‌برگ است که شاخص‌های مرتبط با هر حوزه برای معاونت‌های مربوطه مشخص شده است.

بهروزی ادامه داد: پس از تکمیل مستندات توسط واحدهای مسئول، اطلاعات باید برای تجمیع و ارسال به دفتر امور شوراهای ستاد، در اختیار اداره مشارکت‌های مردمی قرار گیرد. دقت در تکمیل این فرم‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس امور شوراها با اشاره به نقش کارگروه‌های تخصصی ذیل شوراها، از جمله پرورشی، فرهنگی، تربیت‌بدنی، آموزشی، پشتیبانی، نوسازی و پژوهش، خاطرنشان کرد: این کارگروه‌ها باید دستور جلسات کاربردی و متناسب با مسائل واقعی آموزش و پرورش تهیه و ارائه کنند.»

وی همچنین با اشاره به مواد قانونی مرتبط با منابع مالی مدارس، به‌ویژه ماده ۱۱ و بندهای ۲ و ۴ آن، گفت: «مدیران مدارس با همکاری انجمن اولیا و مربیان باید از منابع مالی مردمی و خدمات فوق‌برنامه برای ارتقای مدرسه استفاده کنند. نظارت بر این منابع باید در جلسات شورا تصویب و به مدیران آموزش داده شود.»

بهروزی بر اجرای دقیق ماده ۱۸ قانون شوراها درباره تأمین فضاهای آموزشی در شهرک‌های جدید تأکید کرد و افزود: «استفاده بهینه از ظرفیت‌های مولدسازی طبق ماده ۱۳ نیز باید با گزارش‌های منظم از سوی ادارات نوسازی و معاونت برنامه‌ریزی پیگیری شود.»

وی با اشاره به سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها طبق بند ۳ ماده ۱۳، اظهار داشت: «این موضوع در قانون برنامه هفتم توسعه نیز آمده و باید مستندات آن از شهرستان‌ها جمع‌آوری و به دفتر امور شوراها ارسال شود.

در پایان، بهروزی خواستار شناسایی و معرفی مدیران توانمند مدارس، اعضای مؤثر انجمن اولیا و مربیان، خیرین، اساتید دانشگاه و معتمدان محلی برای عضویت در شوراها شد و گفت: اصلاح قانون شوراها در حال پیگیری است و پیشنهادهایی برای ارتقای ترکیب اعضا، وظایف و مواد مالی ارائه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار