صدای اعتراض ما؛ پژواک عدالت آموزشی

شهرکرد (پانا) - امروز، شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۴، آزمون نهایی علوم تجربی پایه نهم به صورت هماهنگ کشوری برگزار شد؛ آزمونی که موجی از اعتراض و نگرانی دانش‌آموزان و والدین را با خود همراه کرده است.

کد مطلب: ۱۵۷۴۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
صدای اعتراض ما؛ پژواک عدالت آموزشی

امروز، شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۴، آزمون نهایی علوم تجربی پایه نهم به صورت هماهنگ کشوری برگزار شد؛ آزمونی که بسیاری از دانش‌آموزان استان، آن را سخت‌تر از حد انتظار توصیف و اعتراض خود را اعلام کردند.

رمز ارسال شده سوالات آزمون علوم‌تجربی نهم نادرست یا فایل سوالات باز نمی‌شد و بعد از چندین بار ارسال، رمز صحیح دریافت و با تأخیر آزمون آغاز شد؛ این اختلال در تأخیر برگزاری آزمون موجب بلاتکلیفی، فشار روانی و تاثیرمنفی بر عملکرد دانش‌آموزان در امتحان نهایی شده است.

یکی از دانش‌آموزان در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «سوالات امتحان نه تنها دشوار بلکه بیشتر نکات انحرافی داشت و خواسته مسئله کامل اشاره نشده بود؛ چندین سوال تنها مربوط به مبحث فشار بود در صورتی که از اشکال مهم سوالی مطرح نشده بود.» 

برخی دبیران علوم‌تجربی نیز در گفت‌وگو با پانا بیان کردند: «در این آزمون، سؤالاتی مطرح شد؛ که نه‌تنها با محتوای تدریس‌شده در مدارس همخوانی نداشت، بلکه بسیاری از سوالات دارای نکات انحرافی و نامفهوم بودند؛ انتظار دارند در فرایند تصحیح برگ‌های امتحانی این مورد در نظر گرفته شود.»  

بی اهمیتی به مسائل مهم کتاب، چندین سوال مرتبط با یک مبحث، عدم تقسیم‌بندی بین فصل‌ها از جمله مواردی بود که باعث سردرگمی گسترده در میان دانش‌آموزان، کاهش اعتماد به سیستم ارزیابی و ایجاد فشار روانی در بین دانش‌آموزان شده است.

دانش آموزان امیدوارم هستند که مسئولان مربوطه این دغدغه جدی را مورد توجه قرار دهند و گامی مؤثر در جهت اصلاح این روند بردارند.

خبرنگار : هستی مردانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار