قوی سپید انزلی در اغما؛ کابوس در انزلی عمیق‌تر شد

تهران (پانا) - حال و روز ملوان بندرانزلی، این تیم ریشه‌دار و محبوب فوتبال ایران خوب نیست. بحران مالکیت باعث شده استتا یک کابوس بزرگ روبه‌روی هواداران قوی سپید قرار بگیرد.

کد مطلب: ۹۲۷۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
قوی سپید انزلی در اغما؛ کابوس در انزلی عمیق‌تر شد

ملوان بندرانزلی فاصله کوتاهی با سقوط به دسته سوم پیدا کرده است و این یعنی رسیدن به جایگاهی که در تلخ‌ترین ایام هم هواداران این تیم تصورش را نمی‌کردند.

فصل شانزدهم لیگ برتر در سال 1395-1394 آخرین دوره‌ای که ملوان بندرانزلی در لیگ برتر حضور داشت و در نهایت با قرار گرفتن در رده هفدهم راهی دسته اول شد، آغاز رسمی روزهایی بود که بهت و ماتم به انزلی، شهر عاشقان فوتبال وارد شد. ماتمی که روز به روز بیشتر می‌شود و دل‌خوشی‌های اندک برای بهبود اوضاع در این تیم ریشه‌دار از بین می‌رود.

از رویای تکرار تجربه تا کابوس بزرگ

سال 1382 هم ملوان سقوط به دسته اول را تجربه کرده بود اما به فاصله یک سال به لیگ برتر برگشت و در همان اولین دوره بازگشت عنوان پدیده لیگ را پیدا کرد. خاطره آن سال‌ها، برای هواداران ملوان کافی بود که در اولین روزهای سقوط به دسته اول امیدوار باشند که تیمشان به زودی راهی لیگ برتر خواهد شد و این ماتم از شهر رخت خواهد بست. اما این خیال روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود و حالا در انزلی دیگر امید به قوی سپید و درخشش در لیگ برتر حرف اول را نمی‌زند، شاید ملوان به روزی افتاده است که هوادارانش آرزو کنند که اوضاع تیمشان مانند نفت تهران و سیاه‌جامگان مشهد نشود که سقوط پله پله تا دسته سوم را تجربه کنند.

کورسوی امید با مایلی کهن

در اولین سال سقوط ملوان به دسته اول (فصل 1396-1395) اوضاع برای انزلی‌چی‌ها چنان بد نبود، تیم با هدایت محمد مایلی کهن روزهایی را سپری می‌کرد که امید برای بازگشت وجود داشت و اگر تنها یک شکست کمتر در کارنامه این فصل قوی سپید ثبت شده بود، این تیم جای سپیدرود یا پارس جنوبی جم را در لیگ برتر می‌گرفت. تیم با محمد مایلی کهن امیدهایش را زنده نگه داشت، جنگید اما پیروز نشد تا کار به فصل آینده کشیده شود.

عنوان چهارم در لیگ آزادگان 1396-1395 با 43 امتیاز در حالی که صدرنشین آن فصل یعنی پارس جنوبی جم تنها 46 امتیاز داشت، کورسوی امید را برای ملوان زنده نگه داشت.

آغاز رسمی کابوس

رسیدن فصل 1397-1396 را باید نقطه‌ای دانست که امید به آینده ملوان آرام آرام از بین رفت و جایش را کابوس سقوط و منحل شدن گرفت. فصل 97-96 برای ملوان با حضور نادر دست‌نشان در حالی به پایان رسید که تیم در جدول ششم شد و 42 امتیاز گرفت. هر چند اختلاف امتیاز ملوان با نتیجه فصل گذشته‌اش تنها یک امتیاز بود اما مدعی نبودنش و دور شدن از صدر جدول نگرانی‌ها را آغاز کرد تا فصل بعد رسید.

فصل 1398-1397، همان نقطه‌ای بود که هواداران ملوان از آن می‌ترسیدند. بلاتکلیفی، نتایج ضعیف و ناامید کننده دستاورد نیم فصل اول ملوان در فصل گذشته لیگ آزادگان بود و تیم هفته‌ها در رده‌های پایینی جدول دست و پا می‌زد تا اینکه انزلی‌چی‌های قدیم با تکیه بر تعصب‌شان به تیم، کمک‌ها را آغاز کردند. محمد احمدزاده که آن روزها به جای نشستن روی نیمکت رو به رانندگی با ماشین‌های سنگین آورده بود، یک بار دیگر به تیم برگشت و با حضور بازیکنانی مانند پژمان نوری و مازیار زارع، با زحمت فراوان ملوان را در لیگ آزادگان حفظ کرد و پایان فصل برای قوی سپید، با رده یازدهم و 35 امتیاز همراه بود.

کابوس ادامه دارد

کابوس ملوان که از فصل گذشت شیب تندتری گرفت و حتی در مقاطعی هوادارانش را به ماتم سقوط به دسته دوم کشاند، با یادآوری این نکته که لیگ آزادگان در فصل جدید از 14 مرداد یعنی کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد، باز هم ادامه دارد.

ملوان بندرانزلی این روزها مالک ندارد، وقتی مالک نباشد سرمربی هم نیست و وقتی سرمربی نباشد بستن تیم و لیست خرید و فروش معنی نخواهد داشت. به قول فوتبالی‌ها در قوی سپید این روزها همه چیز روی هواست و هیچ چیز مشخص نیست. وضعیتی که کابوس سقوط به دسته‌های پایین‌تر را بیش از هر زمانی برای هواداران این تیم روشن کرده است.

تمرینات ملوان برای فصل جدید با وضعی عجیب و منحصر به فرد آغاز شده است. محمد احمدزاده با وضعی که ملوان پیدا کرده ترجیح داده است به تمرین تیم نیاید تا اوضاع مالکیت مشخص شود، در نتیجه این روزها هدایت تمرینات قوی افسرده استان گیلان در اختیار مدیر آکادمی ملوان و سرمربی تیم جوانان این باشگاه است. 20 بازیکن فصل قبل از ملوان جدا شده‌اند و تمرین پیش‌فصل در حالی استارت خورده است که 60 نفر در تمرین حاضر شدند که از بین آنها کمتر از 10 نفر بازیکنان فصل قبل محسوب می‌‎شوند. در بین آنها مشهورترین چهره‌ها میلاد کمندانی، دانیال ماهینی و سعید سالارزاده بوده‌اند که البته هر سه نفر به علت گذراندن دوران سربازی به این تیم آمده‌اند و به اجبار در تمرین حاضر می‌شوند.

وضعی که ملوان دارد، نشانه‌های خوبی برای این تیم نیست و شاید اگر طی روزهای آینده اتفاق بزرگی در انزلی رخ ندهد این تیم به حال و روزی دچار شود که فصل قبل نفت تهران و سیاه‌جامگان به آن دچار شدند. تعیین تکلیف نشدن مالکیت بحران‌هایی را به وجود آورد که باعث شد این دو تیم در دیدارهای رسمی حاضر نشوند و در نتیجه با گذشت پنج هفته به دنبال حکم کمیته انضباطی هر دو راهی دسته سوم شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار